Laisha_Fly
Thymoquin_Fly

סובלת מכאבי מחזור? אולי חסר לך מגנזיום

מאת: - חברת אקוסאפ מפתחת ומשווקת תוספי תזונה ייחודיים המבוססים על פטנטים יחודיים. המחויבות שלנו לבריאות אופטימלית באה לידי ביטוי באיכות חומרי הגלם שאנחנו משתמשים במוצרים שלנו. על ידי שילוב של מדע וטבע, אקוסאפ מציעה פורמולות חדשניות המגובות בפטנטים פורצי דרך בעולם תוספי התזונה.
מחקרים מצאו כי תוספת של מגנזיום עשויה להקל על תסמיני התסמונת הקדם וסתית וכאבי המחזור

סובלת מכאבי מחזור? אולי חסר לך מגנזיום. צילום: pixabay

PassoverFocus_IN

במחקר שנערך לאחרונה בבריטניה[1] העידו 86% מהנערות כי הן סובלות מכאבים בינוניים או קשים, סביב הווסת.

ואכן, נשים רבות בגילאי הפוריות סובלות מתסמונת PMS (התסמונת הקדם וסתית) שמאופיינת בכאבים באיזור האגן, אך גם מעייפות, כאבי שרירים, לחץ, מצב רוח משתנה ועוד.

מחקרים מציגים: מגנזיום מסייע בהקלה על התסמונת הקדם-וסתית

המגנזיום מקל על כאבי מחזור

ידוע כי מחסור במגנזיום עלול לגרום להתכווצויות בשרירים.

הדבר נפוץ בקרב ספורטאים שמאבדים מגנזיום בזיעה וכן בקרב נשים בהריון, שחוות פעמים רבות התכווצויות, בעיקר בשרירי הרגליים.

גם הרחם הוא שריר אשר מתכווץ בזמן הווסת ומכאן נובע הכאב.

חוקרים בקוריאה, שבדקו את השפעתו של מתן תוסף מגנזיום על מצבי כאב שונים, מצאו כי המגנזיום יכול להקל גם על כאבי מחזור[2].

המגנזיום מסייע בהקלה על התסמינים הרגשיים

למגנזיום לא רק השפעה על השרירים, אלא גם על מערכת השלד והעצבים.

מחקר שבחן האם נטילה של תוסף מגנזיום תסייע בהקלה על סימפטומים של התסמונת הקדם וסתית עבור נשים בגילאי 18-45, מצא כי הוא יעיל גם בהפחתת הסימפטומים הרגשיים הקשורים בדרך כלל למצבי רוח משתנים.[3]

המגנזיום מסייע להקל גם על התסמינים הרגשיים. צילום: unsplash

המגנזיום מסייע להקל גם על התסמינים הרגשיים. צילום: unsplash

מה ההבדל בין תוספי המגנזיום השונים?

במדפי תוספי התזונה סוגים שונים של תוסף המגנזיום: ציטראט, אוקסיד, כלוריד, סולפאט ועוד.

רובם עלולים לגרום לשלשולים ולתחושת אי נוחות במערכת העיכול מכיוון שהן גוררים אחריהם מים למערכת העיכול. זאת אחת הסיבות להעדפה של מגנזיום מסוג גליצינאט (Magnesium Glycinate) שאינו גורם לתופעה זו.

בנוסף מגנזיום גליצינאט מאופיין בזמינות ביולוגית גבוהה מאוד בשל המקומות המסוימים בהם הוא נספג במעי. כמו כן, ספיגתו אינה מושפעת מצריכת קפאין או סידן.

במחקר קליני שהשווה בין הספיגה של תוסף זה לבין התוסף הנפוץ מגנזיום ציטראט, נמצא כי זמינותו הביולוגית של תוסף מגנזיום ביס-גליצינאט גבוהה יותר.

עוד נמצא כי במטופלים אשר עברו כריתה של המעי, ספיגת מגנזיום ביס-גליצינאט יעילה יותר בהשוואה למגנזיום אוקסיד.[4]

תוסף משודרג: LIPO MAG של אקוסאפ – מגנזיום גליצינאט ליפוזומלי

LIPO MAG – מגנזיום גליצינאט ליפוזומלי של אקוסאפ

LIPO MAG – מגנזיום גליצינאט ליפוזומלי של אקוסאפ

במטרה לשפר עוד יותר את ספיגת המינרל בגוף, יצרו בחברת אקוסאפ תוסף מגנזיום ביס-גליצינאט, תוך שימוש בשתי טכנולוגיות מתקדמות:

יתרונותיו המרכזיים של תוסף זה הם שהוא אינו מושפע מצריכת מזונות אחרים שידועים כמפריעים לספיגת מגנזיום כמו קפאין, חומצה פיטית, מוצרי חלב ועוד. כמו כן, הוא אינו גורם לתופעות לוואי כמו שלשולים וחוסר נוחות במערכת העיכול.

LIPO MAG הוא תוסף נוזלי, ללא סוכר, ממתיקים מלאכותיים או חומרי טעם וריח והוא מתאים גם לצמחונים וטבעונים ולאנשים הסובלים מבעיות ספיגה.

*

למען הסר ספק, התוכן במאמר זה הוא בעל אופי של סקירה כללית בלבד, והמידע בו אינו התוויתי, הוא לא מהווה המלצה רפואית מוסמכת והוא לא מיועד להנחות את הציבור או לשמש לגביו כהמלצה, הוראה או עצה לשימוש, לשינוי או להורדה של תרופה כלשהי, ואין בו תחליף לייעוץ רפואי פרטני או אחר. נשים בהיריון, מניקות, ילדים ואנשים הנוטלים תרופות מרשם – יש להיוועץ ברופא לפני השימוש בתוספי תזונה.

אסמכתאות

[1] Secondary School Girls’ Experiences of Menstruation and Awareness of Endometriosis: A Cross-Sectional Study. J Pediatr Adolesc Gynecol. 2021 Feb

[2] Magnesium and Pain by Hyun-Jung Shin 1OrcID,Hyo-Seok Na 1 andSang-Hwan Do 1,2

[3] Oral magnesium successfully relieves premenstrual mood changes /Facchinetti, P Borella, G Sances, L Fioroni, R E Nappi, A R Genazzani Obstet Gynecol 1991 Aug;78(2):177-81.

Pilot study of the efficacy and safety of a modified-release magnesium 250 mg tablet (Sincromag) for the treatment of premenstrual syndrome. S Quaranta 1, M A Buscaglia, M G Meroni, E Colombo, S Cella. Clin Drug Investig. Clin Drug Investig. 2007;27(1):51-8

[4] Bioavailability of magnesium diglycinate vs magnesium oxide in patients with ileal resection S A Schuette 1, B A Lashner, M Janghorbani JPEN J Parenter Enteral Nutr Sep-Oct 1994;18(5):430-5.

  1. *
  2. הפורטל לתזונה בריאה Eatwell אינו נושא באחריות כלשהי למוצר/שירות שניתן ע"י חברה או בעלי המקצוע המפורסמים באתר או בכלל.
    המאמר אינו מהווה תחליף לייעוץ פרטני עם איש מקצוע מוסמך מהתחום.
צרו קשר עם אקוסאפ – EcoSupp



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו