Sunrider_Fly
himalayaKrem_Fly

מצילים את העולם דרך הצלחת

הסלוגן של רובין פוד הוא "מצילים מזון, אוכלים טוב, משנים את העולם". אז האם מדובר במסעדה חיפאית מעניינת או מקום שמוביל שינוי?
Sunrider_Article

אוכל יכול להיות טעים, יכול להיות מנחם וכמובן בריא, אבל האם הוא יכול להיות הפתח לשינוי כלל עולמי? אם תשאלו את שי רובין, מקים רובּין פוּד, התשובה היא שכן.

רובין פוד הוא פרויקט שמטרתו יצירת פלטפורמה ייחודית ונגישה לקירוב הציבור לנושאים כדוגמת קיימות, צרכנות, קהילה ופעילות חברתית, דרך פעילות העוסקת בסוגיית בזבוז המזון.

 

מצילים אוכל, פותחים שיח

מנהלי הפרויקט פועלים כדי להשיג את המטרות שלהם בשתי דרכים עיקריות:

  1. "הצלה" של מזון (חומרי גלם) טובים לשימוש שאחרת היו מתבזבזים מטעמי לוגיסטיקה, אסתטיקה, עודפים ועוד  – מחקלאים, שווקים וחנויות.
  2. הכנת ארוחות לכלל הציבור יחד עם שף וצוות מתנדבים, כאשר התשלום הוא בשיטת "שלם כפי רצונך". כל סועד רשאי לבחור את אופן התשלום על הארוחה לפי רצונו ויכולתו. התשלום יכול להיות בכסף או בהתנדבות, לפי יכולתו, רצונו וכישוריו של הסועד.

 

דרך האוכל – דבר שכולם זקוקים לו ונהנים ממנו, ללא הבדלי דת, גזע, מין, נטייה פוליטית או מעמד סוציואקונומי – אנו פותחים דלת לשיח אחר. אלו שמכירים את החיים בחברה הצרכנית כברירת מחדל מקבלים "טעימה" מתופעת בזבוז המזון ומהאלטרנטיבות הקיימות, ומשתתפים בפרויקט בדרך המתאימה להם.

 

אירועים טעימים ומלמדים – ללא מטרת רווח

"ב-3 השנים האחרונות קיימנו אירועים למאות אנשים בכל פעם בשכונת הדר בחיפה, שכללו ארוחות קהילתיות, הרצאות וסדנאות בנושא קיימות וצרכנות. לאור ההצלחה וההיענות הרחבה בקרב הציבור, חיפשנו מקום שיוכל לשמש כבית לפעילות יומית של העמותה" מספר המקים, שי רובין.

 

באביב 2018 רובין פוד פתחו את בית האוכל החברתי הראשון מסוגו בישראל, שמבוסס על עקרונות של הצלת מזון, תשלום לפי רצון הסועד ופעילות התנדבותית.

בית האוכל משמש כבית לפעילות עבור הציבור הרחב. מתקיימות במרחב הופעות, הרצאות, סדנאות, תערוכות ועוד – הכל סביב קהילה, קיימות, אקטיביזם ויצירת עולם טוב יותר.

"בבית האוכל, חוץ מלהנות מאוכל טעים ואוירה טובה, כל אחד יכול לקבל ידע וכלים לחיים פחות בזבזנים ויותר מקיימים – ויחד אנו בונים תנועה ציבורית כשמטרת העל היא שינוי מערכתי דרך מקבלי ההחלטות בממשלה ובתעשייה, ופתרון הבעיה מהשורש" הוא מסכם.

 

המסעדה בחיפה, החוויה בכל רחבי ישראל

כיום המקום פתוח לארוחות צהריים בימות השבוע (בקרוב המקום יהיה פתוח גם לארוחות בוקר/ערב) ומציע ארוחות מגוונות מן הצומח, אותן מכינים באהבה וביצירתיות צוות מתנדבים, בהובלת השף קובי קרולה – מייסד משותף של הארגון.

 

"אנחנו מראים לציבור ששימוש בקיים הוא לא פשרה – אלא שדרוג!" מתגאים מקימי הפרויקט. הקהל שמגיע לבית האוכל של רובין פוד ולאירועים שלו הוא מגוון מכל הבחינות, וכך גם צוות המתנדבים.

 

צוות רופין פוד אמנם ממוקם בחיפה, אך מגיע לכל רחבי הארץ, עם מגוון שירותים כמו קייטרינג, הרצאות, דוכנים ותחרויות בישול – הכל סביב החוויה הישירה, הטעימה והחינוכית.

 

בית האוכל נמצא ברחוב סירקין 24, חיפה; פתוח בימי ב'-ו' 11:00-16:00, ימי ד א' ערב 19:00-21:00, ימי ה' מוזיקה ובופה 20:00-23:00, שישי בוקר 09:00-11:00 + צהריים 11:00-16:00.

פייסבוק: רובּין פוּד Robin Food  

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו