In2024_Fly
PassoverFocus_Fly

המזון שיכול לתקן דנ"א

מאת: - ממובילות תנועת הריפוי הטבעי בישראל. היא מתמחה בתחום תזונת הסופרפוד וניקוי גוף מרעלים
המזון הנכון ישמור על הגוף שלנו בריא, חזק וגמיש - ובעיקר בעל יכולת ריפוי ותיקון עצמית. יחד עם זאת לא כל אחד יכול לאכול 100% מזון חי

מתוך הספר "סופרפוד -שער למטבח חדש", סטיילינג :עמית פרבר, צילום: רונן מנגן

In2024_Article

ניתנה לנו זכות גדולה ליהנות ממזונות חיים ולהזין את גופנו בעוצמת הבריאה. המזון החי הוא הרבה מעבר לסך הערכים התזונתיים הטמונים בו, כי הוא מכיל אנרגיית חיים (פראנה) ואפשר לקבל ממנו את התדר האנרגטי הגבוה ביותר.

כיוון שזה המזון הקרוב ביותר לטבע, הוא מחבר אותנו לעוצמתו ולכוחותיו. אפשר לחוות את השלמות ואת החוכמה של הטבע בכל מזון חי: הוא מעניק לנו חיוניות ואנרגיה זמינה וחיבור מאוזן לכל האלמנטים.

היתרונות של מזון חי

מזונות חיים מספקים מגוון עשיר של מינרלים, אנזימים, ויטמינים ופיטוכימיקלים (איכויות מרפא של הצמח). לתזונה המבוססת על מזון חי יש יכולת נפלאה להבריא, לחזק ולאזן את הגוף. המזון החי עשיר בנוגדי חמצון ויש לו אופי בסיסי התומך ברמות החומציות של הדם, הוא תומך במערכת העיכול ומשפר את מראה העור, והוא מומלץ כטיפול לירידה במשקל, לחולי לב, לסרטן ולסוכרת.

האנזימים הם היתרון הגדול ביותר במזון חי. האנזימים הם מולקולות חלבון האחראיות לפירוק המזון במערכת העיכול ולהפיכתו לאנרגיה, והם מאיצים פליטת פסולת וחומרי מזון מיותרים.

המזון ואורח החיים המודרני גורמים להתרבות של רדיקלים חופשיים ולנזק בדנ"א, אך הודות לאנזימים ולערכים התזונתיים הדחוסים שלה, תזונה חיה מסוגלת לתקן את הדנ"א.

כמה מזון חי כדאי לצרוך?

כמו כן יש לאנזימים תכונות אנטי-דלקתיות, הם מחזקים את מערכת החיסון, עוזרים לריפוי סרטן, ומזרזים ריפוי של הגוף מפציעות ומחלות. האנזימים הכרחיים ליצירת אנרגיה, להתחדשות ולריפוי הגוף. בישול המזון משמיד את האנזימים, מפחית מאוד את הוויטמינים והמינרלים ומגדיל את כמות הרדיקלים החופשיים. כיום מרבית האוכלוסייה כוללת בתזונתם מעט מזון חי.

ההתרחקות מן הטבע גררה תזונה מתועשת ומעובדת, והמזון החי, הגולמי והלא-מעובד איבד את מקומו בתזונה היומיומית. כדאי שלפחות חצי מהתזונה היומית תהיה מורכבת ממזון חי. במהלך השנים למדתי כי המינון הנכון של מזון חי שונה מאדם לאדם ומושפע מטמפרטורת הגוף ומעונות השנה. לאנשים מסוימים כדאי לאכול אך ורק מזון חי, לאחרים המינון הנכון הוא 80%. הקפדה על מינימום של 50% מזון חי מדי יום תיטיב עם כל אחד.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו