Thymoquin_Fly
Laisha_Fly

לקראת ה-01 בספטמבר: אוכל בריא יותר לילדים

לכבוד פתיחת שנת הלימודים, שלל מותגי מזון השיקו מוצרים חדשים שמיועדים לילדים. החל מעוגיות אותיות אורגניות ועד מי קוקוס טבעיים. אז מה חדש על המדף, ומה הדיאטנית ממליצה לקחת בחשבון כשמארגנים קופסת אוכל לגן או לבית הספר?

צילום: RF123

PassoverFocus_IN

החזרה ללימודים עושה לנו, ההורים, חשק לפנק את הילדים עם אוכל מפנק, נוח וכמובן – בריא. מעניין לראות על המדף מוצרים חדשים עם דגש בריאותי וחשוב להצטייד מראש עם טיפים שיסייעו לנו לשדרג את קופסת האוכל של הילדים.

 

עוגיות אותיות אורגניות

חברת השדה מוצרים אורגניים מציגה מארז עוגיות מקמח מלא בצורת אותיות ללימוד האלפבית, הכולל: שתי אריזות עוגיות בצורת אותיות, חוברת צביעה ומשחקים ושלט צביעה מקורי לחדר.

העוגיות עשויות מקמח חיטה מלא אורגני והן נקיות משאריות חומרי הדברה, חומרים משמרים, צבעי מאכל מלאכותיים ושומן טראנס. הקמח המלא מכיל יותר חלבון, ועשיר יותר בסיבים תזונתיים מקמח לבן קונבנציונלי הנפוץ בשוק וגם אינו עובר תהליך הלבנה ולכן מהווה בחירה בריאה לילדנו ולנו.

המארז מגיע עם שלט מקורי לחדר הניתן לצביעה וחוברת הפעלה וצביעה ללימוד האלפבית כהכנה לבית הספר וכן, לפעילות משותפת ומהנה להורים ולילדים.

רכיבים: קמח מחיטה מלא אורגני 59% (מכיל גלוטן), סוכר קנים חום אורגני, שמן צמחי אורגני, גלוקוזה, חומרי תפיחה (אמוניום ביקרבונט, סודיום ביקרבונט), לתת שעורה (מכיל גלוטן), מלח, תמציות טבעיות בטעם חמאה, מעכב חמצון טבעי (שמן רוזמרין).

 

 

מחיר המארז: 19.90 ₪ – 21.90 ₪; ניתן להשיג: ברשתות שיווק ובתי טבע ברחבי הארץ.

 

שניצל תירס בריא

הרבה ילדים שחוזרים הביתה מבית הספר/ ממסגרות לימודים אחרות, אוהבים לאכול ארוחת צהרים שכוללת הרבה פעמים שניצל תירס.
מנדי טבעונות, סופר האון ליין הגדול בישראל, שמביא אוכל גורמה טבעוני עד לבית הלקוח, השיק השבוע טעמי קיץ ייחודיים שניצל תירס טופו קריספי – גרסה טעימה ובריאה לשניצל תירס האהוב! רק לחמם בטוסטר אובן ולאכול!

עשוי מטופו, תירס, קמח עדשים כתומות, קמח לבן, פירורי לחם, פלפל שחור, מלח, תבלינים שמן קנולה.

מנדי שניצל תירס

מנדי שניצל תירס

 

פריכיות קידס

חברת "דילייט", יצרנית תחליף הלחם במותגים "קליליות" ו"קריספיות", מציעה לקראת החזרה לבית הספר מוצר המתאים לארוחת עשר או לאורך כל שעות היום בלימודים: פריכיות קידס!

קריספיות

צילום: גיא צורף

 

'הקריספית' או 'הקלילית' היא פריכית העשויה 100% חיטה תפוחה, מיוצרת בעבודת יד, ללא חומר משמר וצבעי מאכל ויחד עם אופן  הייצור הייחודי,  המציעה  19 קלוריות בכל יחידה. במוצרי פריכיות קידס יש 8 קלוריות בכל יחידה.

לדברי רן לוי,  מבעלי חברת דילייט יצרנית המוצרים: "הפריכיות שלנו הן תחליף ללחם  ויכולות בהחלט  לשמש כפיתרון למי שמחפש ארוחת  עשר מזינה לילדים בזמן שהם בבית הספר, בדרך לבית הספר או בדרך לחוג . לוי מוסיף כי הודות לצורה המיוחדת של הפריכית, שהיא קעורה, ניתן להשתמש בה ככלי למילוי ולהגיש את הפריכית מלאה בירקות גבינות  וכמובן כל מילוי אחר או ממרח מועדף.

 

המחיר החל מ- 11  שקלים (בכל מארז 12 יחידות); להשיג ברשתות השיווק המובחרות.

 

מי קוקוס

מי קוקוס "קוקו דיילי" עשירים בוויטמינים, מכילים אלקטרוליטים אשר מסייעים בתהליכים חיוניים בגוף, כולל בשמירה על מאזן נוזלים תקין, כיווץ ושחרור שרירים ושמירה על רמת החומציות של הגוף. לכן, מומלץ לצרוך את המשקה אחרי פעילות גופנית כדי להחזיר את הגוף לאיזון.

מי הקוקוס דלים בשומן, בקלוריות ובנתרן ומהווים בחירה בריאה יותר להורים שמחפשים משקה טעים ובריא לילדים במקום משקאות עתירי סוכר וקלוריות הקיימים בשוק. כמו כן, האריזה הקטנה משתלבת בקלות בתיק האוכל לבית הספר ולחוגים אחר הצהריים.

מי הקוקוס של קוקו דיילי מהווים בסיס מעולה לשייקים וסמות'יס, ובזכות הטעם העדין שלהם ניתן לשלב אותם הן עם פירות והן עם ירקות.

המוצר מיוצר תחת ביקורת קפדנית והוא נקי מחומרים משמרים, צבעי מאכל מלאכותיים ורכיבים מהונדסים גנטית (GMO’s).

 

מחיר מומלץ לצרכן: ליחידה 8.90 ₪ (330 מ"ל), 16.90-17.90 ₪ (1 ליטר), כשר בהשגחת סטאר-קיי ובאישור הרבנות הראשית לישראל; ניתן להשיג: בבתי טבע וברשתות שיווק ברחבי הארץ.

 

טיפים לקופסת אוכל בריאה יותר

לפני שמכינים את הכריכים עצמם ושוטפים את התפוחים, כדאי להצטייד בטיפים בריאים, לשם כך פנינו לאיריס גרינשפון, שמעניקה ליווי אישי לבריאות מיטבית לילדים ולהורים והיא מרצה בארגונים ומוסדות חינוך בדיוק על נושא החינוך לתזונה בריאה.

 

מה הכי חשוב לעשות לפני ה-01.09, איריס?

"מנסיון בעבודה עם הורים למגוון גילאים, חשוב שתהיה קופסת אוכל לא כבדה שיכולה לאפשר יצירתיות להורה שמכין את הכריך. ברגע שיש קופסה עם חלל אחד בלבד, קשה יותר לקבל יצירתיות  – באים, שמים סנדוויץ' והולכים הביתה. כשיש חלוקה של 3 תאים או אפילו 4 זה מצריך מההורה לחשוב גם על הכריך עצמו, גם על פירות וירקות, גם על ממתק פצפוני ואפילו על פתק אהבה קטן. כשממלאים עם פירות וירקות מקבלים מנה מגוונת וצבעונית שיש בה יותר ויטמינים וסיבים תזונתיים, ולא רק כריך משעמם"

קופסת אוכל בריאה

קופסת אוכל בריאה באדיבות העמוד של איריס גרינשפון

 

יש לך טיפ נוסף לשדרוג קופסת האוכל?

"לשדרג עם מדבקות ופתקים נאים; אפילו אני, שבעבר הייתי מכינה פתקים מושקעים בעצמי, נשביתי בקסמיו של דף המדבקות,עם משפטים כמו "אתה בטוח תצליח",  "אוהבת אותך נהדרת שלי" וכדומה ואני ממליצה על מדבקות כאלו. עוד דבר שאפשר לעשות כדי להעשיר את המסר הוא לתת לילדים לצייר ולהכין פתקים אחד לשני".

איריס מזמינה לעמוד האינסטגרם שלה, שם תוכלו לקבל רעיונות לשלל קופסאות אוכל משודרגות ובריאות: פרויקט "לצאת מהקופסא".

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו