himalayaKrem_Fly
Nikui_Fly

למי הרווח על המזון האורגני?

מאת: אופיר אבסלנדר
זמן קריאה: < 1 דקה
מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, איציק כהן: דו"חות השופרסל מוכיחים את טענותינו – הרשתות עושות רווחי עתק על חשבון הצרכנים והחקלאים
Nadar_IN

הייקור החזירי של הפירות הופך את הממתקים לזולים מהם – זוהי פגיעה כלכלית ובריאותית בילדים ובמבוגרים בישראל.

דו"חות רשת השופרסל לשנת 2013 המצביעים על כך שהרשת עושה את הרווח הגדול ביותר בתחום הפירות והירקות מוכיחות את צדקת טענותינו על פערי התיווך הבלתי סבירים שהתפתחו בענף, כך אומר מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, איציק כהן.

על פי הדו"חות למעלה ממחצית מהצמיחה ברווח הגולמי של הרשת מקורו בתחום הפירות והירקות.

פירות וירקות צריכים להיות נגישים לציבור הרחב, במיוחד בארץ עם אקלים נוח לגידול כמו שלנו, אומר כהן. הצידוקים של הרשת כאילו מדובר בהתייעלות הם זריית חול בעיני הציבור: אם הצלחתם לרכוש יותר בזול או לצמצם את הפחת, מן ההגינות להפחית בהתאם את המחיר לצרכן ולא להשתמש בכספים כדי להעשיר את כיסי הבעלים והמנהלים.

מעבר להיבט הכלכלי, התנהלות השופרסל ושאר רשתות השיווק פוגעת בריאותית בילדים ובמבוגרים בישראל. היא גורמת לכך שממתקים וחטיפים הופכים להיות זולים יותר מאשר הפירות ונגרם בכך נזק תזונתי ארוך טווח וחינוך קלוקל של הדור הצעיר. ילד שהתרגל לאכול מעט פירות ימשיך בהרגליו גם כמבוגר.

מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות קרא לרשתות השיווק לגלות אחריות ציבורית ולהסתפק ברווח סביר והוגן בענף הפירות ולצרכנים להיות ערניים  ולהעדיף קניה במקומות שיאפשרו להם לקנות שפע של פירות לבני המשפחה במחיר הגיוני.

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו