Thymoquin_Fly
Thymoquin_Fly

עצירות. לשחרר אותה ושלא תחזור

מאת: - ניקוי רעלים בשיטת קולון הידרותרפיה, הרצאות בנושא מערכת העיכול, סדנאות אוכל בריא
עצירות היא לא רק בעיה מקומית והיא גורמת למחלות כרוניות רבות בגוף. גלו מהם 2 הגורמים העיקריים לעצירות ואיך ניתן לטפל כדי לא תחזור יותר לבקר אותכם

צילום: 123RF

Thymoquin_In

עצירות – בעיית המעיים השכיחה ביותר, בעולם המערבי.

לאדם המערבי, שצורך הרבה מזון מעובד, מבושל ולעיתים מבושל יתר על המידה, זה נראה נורמלי שיש יציאה אחת ביום. פעולת מעיים פעם ביומיים עד שלושה נחשבת נורמלית על ידי הרבה אנשים וגם על ידי חלק מהרופאים.

אמנם עצירות מוגדרת כמצב בו יש פחות מ-3 יציאות בשבוע – אך מה קורה כאשר אדם אוכל שלוש ארוחות ביום ויוצא פעם בשלושה ימים – זה כמו לרוקן את האשפה של הבית פעם בשלוש ימים…

עצירות היא הרבה יותר מכשל זמני או קושי כרוני בפעילות מעיים. כמעט כל בעיה שקיימת במעיים קשורה בדרך זו או אחרת לעצירות.

הרעלה עצמית

עצירות היא מחלה. למעשה זוהי הסכנה הפנימית הכי גדולה כיום הקיימת לבריאות. כשיש עצירות – לא זו בלבד שחומרי הפסולת נעים באיטיות רבה במעיים, אלא שהפסולת מותירה על דפנות המעי שכבות על גבי שכבות של ריר דביק ופסולת שלא מתפנה עד הסוף. כך נוצרת שכבת בוצה על דפנות המעי, שמפריעה למעבר הפסולת החדשה וגורמת לכך בעיית העצירות מחריפה עם השנים.

העצירות מפחיתה את כושר ההתנגדות של הגוף ובכך חושפת את הגוף למחלות אקוטיות רבות. היא גם הגורם הראשון בשרשרת של תהליכים כרוניים רבים בגוף. כשהיא מתמשכת זמן רב, העצירות עלולה לגרום למעי הגס להתנפח, להימתח, או להפוך לצר יותר, כלומר היא גורמת לדפורמציות במעי הגס. תופעות אלו מובילות להתכווצויות ולכאבי בטן.

טיפול טבעי בעצירות

צילום: 123RF

כיום לרפואה הקונבנציונלית אין מענה לטיפול מהשורש בעצירות.

באופן נורמלי, למזון לוקח כ-18 שעות להתעכל ולצאת מהגוף. הזמן שבו שוהה התערובת שמגיעה למעי הגס, תלויה בכמות הסיבים במזון שנאכל, כמות האוויר הצח והשמש שנחשף אליה האדם, כמות הנוזלים ששתה והפעילות הגופנית שעשה. השהייה של מזון בתוך המעיים היא הגורם העיקרי להיווצרות רעלים שגורמים להרעלה עצמית. ככל שמזון מתעכב יותר זמן במעיים, כך הוא תוסס ונרקב יותר. כשפסולת כזו, תוססות ורקובה יתר על המידה, באה במגע עם מיצי עיכול היא הופכת לרעלים. כיוון שאלו אינם מפונים מהגוף כראוי הם נספגים חזרה אל מחזור הדם. ממש כמו שיקרה למזון בקופסא סגורה שיישאר בטמפרטורה של 37 מעלות.

ומה עם שלשול?

עניין נוסף לתת עליו את הדעת הוא שלשול. אנשים רבים חושבים כי שלשול הוא ההיפך מעצירות, אך למעשה זו עוד צורה של עצירות. כאשר המעי מלא בצואה ופסולת, הגוף יהפוך את תוכן המעי הגס לנוזלי, על מנת להיפטר מהפסולת לפני שתהיה הצטברות נוספת של רעלים.

חלק מהאנשים מאמינים שאם יש להם 3 פעולות מעיים ביום – יש להם שלשול, כאשר אחרים חושבים ששתי פעולות מעיים בשבוע זה נורמלי. גם אצל חלק מהאנשים שיש להם עם 3-4 יציאות אפשר למצוא דופן מעי גס מלאה בצואה, ומעי שסובל מעצירות.

חוסר יציאות של המעיים, מעט סיבים, צואה מוצקה וקשה, יכולים להסביר הישנות של תופעות כמו הפרעות בכיס מרה, בעיות לב, אפנדיציט, הרניה, ארטריטיס, דלקת במעי וסרטן המעי הגס.

2 הגורמים העיקריים לעצירות

יש 2 פעולות אשר מבוצעות כנגד הטבע, ומובילות לעצירות –

1. צריכה של מזון מעובד וחסר חיים שלא מזין את האיברים האחראיים על פינוי הפסולת, בשילוב מחסור בנוזלים.

2. לסרב לזנוח ולעזוב כל דבר שאנו עושים כאשר יש דחף ליציאה, ולגשת מיד לשירותים.

ההיבט הנפשי רגשי גם נותן את הקרקע עליה מתפתחת העצירות – הפחד מלשחרר את הישן, היאחזות בעבר, שמירת רגשות בבטן ופגיעות רגשיות שיוצרות צורך להגן על הרגשות.

גורמים פיזיים נוספים התורמים לעצירות

טיפול טבעי בעצירות

צילום: Pixabay

תזונה שבה לא נשמר מאזן בין סיבים, שמנים ונוזלים.

מים. שתיית נוזלים היא מפתח קריטי לעזרה ראשונה בפתרון בעיית העצירות. רגישויות למזונות, לרוב מוצרי חלב פרה וחיטה (או מזון אחר בעל אופי דבקי), שמקשים על הצואה לנוע בצינור העיכול.

מתח (סטרס). כאשר אדם במתח הוא לא נושם לבטן. במצב כזה אין זרימה תקינה של חמצן ודם לאיברים הפנימיים, ולא נוצר ביניהם עיסוי פנימי אשר ממריץ את פעולתם, הנשימה שטחית ושריר המעי קפוץ ולא רפוי.

חומרים משלשלים. כאשר אדם רגיל להפעיל את המעי באמצעות משלשלים הוא שוכח איך לתפקד בלעדיהם. כך נוצר מצב בו אדם מעלה את מינון המשלשלים שהוא נוטל, עד שהמעי לא מגיב להם. בארה"ב שוק הכדורים המשלשים מגלגל סך הכנסות של 728 מיליון דולר.

תרופות. תרופות כימיות שונות מייבשות את הגוף ועלולות להחמיר מצבי עצירות או נטייה לעצירות.

בלוטת התריס. אי תפקוד תקין של הורמוני בלוטת התריס משבשים את פעילות המעיים ויכולה להתפתח מכך עצירות. ישנן מחלות שקשורות ישירות לעצירות ומחמירות אותה כיוון שיש להן השפעה על תפקוד המעי הגס.

לחיצות. מצב בו אדם יושב בשירותים ומתאמץ ולוחץ ליציאה יכול לגרום לשינוי מבני של המעי ולתרום לעצירות.

טיפים ליציאה מעצירות

קודם כל ללכת לשירותים מתי שהטבע קורא – לא להתאפק.

לשמור על מאזן תקין בין סיבים, שמנים ונוזלים ולאכול פחות מזון מעובד.

לנשום לבטן.

שינוי הרגלים כגון שתייה, לעיסה, ישיבה נכונה בשירותים ונשימות לבטן.

עיסוי בטן עם כיוון השעון ופעילות גופנית שתניע גזים ותפחית מתח מהמעי.

לאחר קבלת ייעוץ מקצועי ניתן לשקול הוספת פרוביוטיקה, אנזמי עיכול ומגנזיום (בהתאם לייעוץ הספציפי לכם), כמו גם הכוונה לתזונה מותאמת אישית. שטיפת המעי הגס במקביל עם עבודה רגשית על הפחד מלשחרר או הצורך להיות בשליטה – גם אלו רק לאחר ייעוץ מקצועי. עוד על פרוביוטיקה תוכלו לקרוא כאן.

צרו קשר עם הילה עוגן-מירקם



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו