Thymoquin_Fly
PassoverFocus_Fly

החיים הם משחק

מאת: דני מרשק, גנן חובב ובעל מאפייה בריאה
זמן קריאה: 2 דקות
לאחר 90 ימים של צפייה דרוכה דני מרשק חגג באכילת התירס המתוק מגינת הירק שלו. דני יחדד לנו כמה חוקים שחשוב להקפיד עליהם כשמשחקים בגידול תירס. לפעמים הסבלנות משתלמת כמו בכל משחק.
supherb_IN

אם אנחנו משחקים אז אנחנו נהנים מהתהליך ואם עשינו משהו וזה לא "מצליח" אז בסך הכול הרווחנו שיעור ולמדנו את חוקי המשחק. ככה זה בחיים בכלל ובגינון בפרט.

בסוף מרץ תחילת אפריל, כשנגמר החורף ומתחיל האביב, זהו זמן מצוין לזרוע את זרעי התירס המתוק הראשונים. אני מודה! יש לי ירק קיץ מועדף – התירס המתוק.

גם הירקות האחרים אהודים וחביבים עלי, העגבניות לסוגיהן: התמר והשרי המתוקה, המלפפון והפקוס (סוג של מלפפון בלאדי), הקישוא והזוקינים בשלל צבעים וצורות, הלובייה והשעועית התאילנדית, הבמיה והדלעות שגדלות וגדלות עד שמגיעות ל- 20 קילו – את כולם אני אוהב.

אבל התירס המתוק הוא כל כך מתוק וטעים שהוא הפייבוריט שלי. מת על תירס.

יש כמה חוקים שכדאי להקפיד עליהם כשמשחקים בגידול תירס:

1. בשלב הזריעה הקרקע צריכה להיות לחה כל הזמן, עד לשלב שיבצבץ לו משהו ירוק מעל פני הקרקע.

2. התירס אוהב מים. ככל שהוא גדל יותר צריך לתת לו יותר מים.

3. קומפוסט! קומפוסט! קומפוסט! במהלך הגדילה של הירק לתת קומפוסט לפחות 4 פעמים, חופרים בור ליד השתיל שמים קומפוסט ומכסים ולאחר מכן משקים.

4. במהלך גדילת התירס צצים "חזירים" (ענפים קטנים שיוצאים מבסיס הגבעול). חשוב להוציא את החזירים הללו כדי שכל האנרגיה של הצמח תתרכז רק בגבעול המרכזי.

5. איך יודעים מתי לקטוף? הרי התירס יושב לו בתוך מעטפת ירוקה שמגינה עליו מפני מזיקים ומהחום של השמש היוקדת ורק קובץ שערות מבצבצות להם.

התשובה נמצאת בשערות- כאשר השערות משחירות ומתייבשות התירס בפנים צהוב מתוק ומוכן לאכילה. בשלב זה מתחילה התחרות הגדולה בינינו לבין הציפורים והנמלים. הנמלים רוצות לטפס אל הקלח ולחדור לתוך העלים והציפורים פשוט נוגסות ביסים בקצוות.


תירס מתוק

כמו בכל משחק, חשוב שתצטיידו בסבלנות והתמדה –

לתירס לוקח כ-90 יום מרגע הזריעה עד להפיכתו לירק בשל, כך שכדי ליהנות מירק לאורך כל תקופת הקיץ, אנחנו זורעים במחזורי זריעה.

אסטרטגיה מחושבת מראש רק תעשה לכם טוב –

הרעיון הוא שנגמר מחזור אחד ומתחיל מחזור שני של תירס שמוכן לאכילה,
כך ניתן לעשות מחזורים עד סוף אוגוסט וליהנות מאכילת תירס עד תחילת דצמבר. איך בפועל? בהנחה שאתם 3-4 נפשות שאוהבות תירס אז כל 3 שבועות זורעים כ- 7 זרעים, מכל זרע יצאו כ- 2 תירסים עסיסיים.

לפעמים הסבלנות משתלמת –

90 יום לחכות זה זמן לא מבוטל לחכות במיוחד כשאתה יודע שבסוף מחכה לך משהו כל כך מתוק וטעים. זה מחזיר אותי לתקופה שהייתי רווק וכבר מיציתי את העניין וחיכיתי לאחת והיחידה. חיכיתי וחיכיתי וזה לא בא, נרשמתי לאתר היכרויות וגם משם לא באה הישועה, החלטתי לשחרר, לחיות את החיים וליהנות מהרגע ללא הציפייה מתי היא תגיע.

יום אחד בעודי רוקד להנאתי במסיבה לצלילי תופים אפריקאים הקסם קרה והכרתי את אהבת חיי.
שני וידויים קטנים: הראשון – בזכות העריכה המופלאה של זוגתי, גלית,  אתם נהנים מטקסט קריא וזורם להפליא והשני –  גידול תירס הוא לגננים חובבים בעלי ניסיון, זו העונה השלישית שאני מגדל תירס ואין ספק שהעונה השנייה הייתה מוצלחת יותר מהראשונה.

העניין הוא שהכול משחק ואם אנחנו לא מצליחים אז אנחנו לומדים והמטרה העיקרית היא ליהנות.
במידה ולא הצלחתם בכלל – כנסו לאתר של ח'וביזה – שם אכלתי את התירס הטעים ביותר שאכלתי בחיי –  תמיד אפשר לקנות תירס מתוק ואורגני מחווה שמספקת ירקות טריים ואורגנים מהשדה ישירות לבית הלקוח.

תירס מתוק בגינת ירק

מתכון תירס אהוב עליי במיוחד –

לקטוף, לקלף את הקליפה הירוקה ולאכול!
לא צריך לבשל, לא צריך להוסיף מלח ולא סויה.
ככה, פשוט וטבעי. זהירות, ממכר!
ואם ממש לא מסתדר לכם הטרי – לחלוט במים רותחים לדקות בודדות.

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו