PassoverFocus_Fly
supherb_Fly

טיפולי פוריות בדרך הטבעית - צמחי מרפא מועילים

מאת: מרינה לוי – הרבליסטית, מנחה לאורח חיים בריא, אירידיולוגית וסקלרולוגית
זמן קריאה: 3 דקות
זוגות רבים עוברים טיפולי פוריות וחלק מהזוגות אינם מודעים לכך שבמקרים רבים, אם מספקים לגוף את ההזנה והתמיכה הדרושה לו ומטפלים בשורש הבעיה, בעיות הפוריות יפתרו מעצמן

טיפולי פוריות טבעיים

Laisha_In

במהלך השנים הפכו בעיות פוריות לנפוצות מאוד בקרב האוכלוסייה ושכיחותן גוברת וכיום זוגות רבים עוברים טיפולי פוריות וחלק מהזוגות אינם מודעים לכך שבמקרים רבים, אם מספקים לגוף את ההזנה והתמיכה הדרושה לו ומטפלים בשורש הבעיה, בעיות הפוריות יפתרו מעצמן.

השגת הריון הינו תהליך שיכול להמשך מספר חודשים, שנה ואף יותר. כאשר התהליך מתארך זוגות רבים ממהרים לחפש פתרון אצל רופאי פוריות, שברוב המקרים מפנים אותם לטיפולי הפריה חוץ גופית – IVF.

הרפואה הקונבנציונאלית מפותחת מאוד בימינו וישנם מקרים שללא הרפואה הקונבנציונלית הסיכוי להשגת הריון הוא אפסי. יחד עם זאת רוב המקרים אינם כאלו וזוגות רבים ממהרים מדי להסתייע בטיפולי פוריות, מבלי להבין את ההשלכות שלהם.

בעיות פוריות אצל נשים יכולות לנבוע ממספר רב של גורמים, כגון חסרים תזונתיים, חוסר איזון הורמונלי, תסמונת שחלות פוליציסטיות, אנדומטריוזיס, רמות גבוהות של פרולקטין, מיומות, רירית רחם דקה, חולשת רחם, סטרס ועוד רבים אחרים.

בעיות פוריות אצל גברים יכולות להיגרם בשל חסרים תזונתיים, בעיות מבניות, זיהומים, בעיות הורמונאליות, נוגדנים נגד הזרע, עישון, סמים, השמנה, חוסר חשק מיני, סטרס ועוד.

הטיפול ברפואה הטבעית מתמקד בבן הזוג שאצלו נתגלתה הבעיה. בו בזמן אפשר לחזק את הפוריות של בן הזוג השני בכדי שיחדיו ישיגו הריון תקין. באופן כללי ניתן לומר שבשליש מהמקרים מקורה של בעיית הפוריות הוא באישה, בשליש מהמקרים מקורה בגבר, ב-15% מהמקרים מקור הבעיה אינו ידוע ובשאר המקרים מדובר בבעיה משולבת (באדיבות ק"ח כללית*). למרות זאת ברפואה קונבנציונאלית, ברוב המקרים, נשים הן אלו שעוברת את טיפולי הפוריות, גם אם הבעיה אינה בהכרח אצלן.

גוף האישה הינו מופלא ומורכב – הרבה מעבר לרחם, שחלות וחצוצרות. כל הגוף מתפקד יחד בהרמוניה, וכל האיברים בגוף תלויים אחד בשני. לדוגמה: גם אם הרחם תקין לחלוטין, אך ישנן בעיות במערכת הדם והדם לא מזין את הרחם כנדרש, לא תצמח רירית וההריון לא ייקלט. דוגמה נוספת: תפקודי כבד לא תקנים, או כבד שומני, יכולים לגרום לפינוי מופחת של עודף הורמונים מהגוף, וכך יכול להיווצר חוסר איזון הורמונאלי שיגרום לאי פריון. ישנן כמובן דוגמאות רבות נוספות.

בטיפול פוריות קונבנציונאלי מתמקדים רק באיברי הפריון ומתעלמים משאר הגוף. במסגרת הטיפול מוזרקים הורמונים שמגרים את השחלות לצורך קבלת ביוץ, בעצם "מאלצים" את השחלות לבייץ,  וכך מתקבלות ביציות פחות איכותיות,  אשר סיכויהן להתפתח נמוכים יותר. כמו כן מזריקים הורמונים להצמחת רירית הרחם, אך אם אין הזנת דם טובה הרירית אולי תהיה עבה יותר, אך לא איכותית, ולכן גם במקרה כזה הסיכוי לקליטת הריון יהיה קטן יותר.

מנגד, בטיפול הטבעי מנסים תחילה לאתר את מקור הבעיה. מרגע שמאתרים היכן מתקיים חוסר איזון בגוף מתחילים בטיפול הוליסטי שמתייחס לגוף כמכלול.

לכן אני מציעה לכל זוג המתמודד עם בעיות מסוג זה, שלב אחד לפני התחלת טיפול קונבנציונאלי, לתת סיכוי לרפואה הטבעית, ובמיוחד לטיפול בצמחי המרפא. ישנם  צמחי מרפא שישפר מאוד את עובי הרירית, יגרמו לביוץ תקין, יישמרו על חוזק הרחם, יפחיתו  סטרס ועוד. צמחי מרפא עובדים יחד עם הגוף וגורמים לגוף לפעול בצורה המיטבית.

דוגמה לצמחי מרפא מומלצים לשיפור פוריות:

Vitex agnus castus – שיח אברהם מצוי – מעודד ביוץ, מווסת רמות פרולקטין, מעלה רמות פרוגסטרון, מסדיר ווסת, משכך כאבי מחזור, מוריד FSHH, מסייע במצבים של שחלות פולציסטיות, אנדומטריוזיס, מיומות וציסטות.

Angelica sinensis – אנג'ליקה סינית – בונה רירית רחם, מסדירה ווסת, מסייעת בדימומים לא סדירים, עוזרת במצבים של שחלות פולציסטיות, מונעת מיגרנות המופיעות בסמוך לווסת, ובנוסף לכל זה משפרת חשק מיני ואת מצב הרוח.

Serenoa Serrulata – דקל ננסי – מווסת רמות הורמונים זכריים, מגביר חשק מיני, משפר איכות וספירת הזרע (כמות ותנועתיות), משפר און גברי, ובנוסף לכל זה, מסייע במניעת נשירת שיער גברית. ויש עוד רבים וטובים.

במידה והחלטתם לפנות לטיפולי פוריות קונבנציונליים, כדאי להיעזר בתמיכה תזונתית וצמחי מרפא. הטיפול הטבעי מעורר כוחות ריפוי פנימיים, אשר ישפרו את הסיכויים שלכם להשיג הריון בזמן טיפולי ה-IVF.

התייחסו בחוכמה לגופכם וספקו את אשר הוא זקוק לו בכדי שיוכל לתפקד כראוי!

הכתבה היא לידיעה בלבד, ואינה מחליפה ייעוץ אצל איש מקצוע.

בכתבה הבאה, 3 צעדים לשיפור הפוריות.

מרינה לוי – הרבליסטית, מנחה לאורח חיים בריא, אירידיולוגית וסקלרולוגית

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו