Thymoquin_Fly
supherb_Fly

למה חשוב לנקות את המעי הגס

מאת: קארונה ירון, מנחת סדנאות ניקוי גוף ותזונה נקייה מרעלים ומייצרת שוקולד בריא חי
זמן קריאה: 2 דקות
מחקרים מראים כי אדם ממוצע סוחב משהו כמו 6 ק"ג של פסולת שדבוקה לרירית המעי הגס שלו, שגם אכילה בריאה לא תמיד תצליח לנקות. 3 סיבות להתחיל לנקות
supherb_IN

המעי הגס הוא המרזב של הגוף כולו וכל חומר שלא הותמר לאבות המזון יגיע אליו. גופנו עדיין בנוי ומתפקד כפי שהיה לפני המהפכה התעשייתית אולם מאז אותה מהפכה הוא הולך ונחשף ליותר ויותר סוגים של כימיקלים במזון המתועש, בזיהום האויר והמים, בקוסמטיקה ובתרופות.

בתעשיית המזון האמריקאית נספרו למעלה מ-9000 כימיקלים שהגוף אינו יודע להתמיר. נסיונו של הגוף להשתחרר מכימיקלים ושאריות מזון נוחל הצלחה חלקית היות ואותם חומרים נדבקים ברירית המתרבדת על דפנות המעי הגס עם השנים.

עם שנות חיינו הולכת ומתרבדת רירית כהגנה של המעי על דפנותיו מפני חומציות. מה יוצר תגובה חומצית בגוף? מתח, מזון מתועש, קפאין, עישון, אלכוהול, גלוטן, סוכר, חלב, בשר. מה יוצר תגובה בסיסית בגוף?


ירקות, חלק מהפירות, זרעים ואגוזים ושקדים. התפריט המודרני הרווח מכיל יותר מדי אלמנטים מעוררי חומציות מאלמנטים מעוררי בסיסיות ולכן ניתוחים לאחר המוות מראים שהאדם המודרני הממוצע סוחב בתוך המעי הגס פלוס מינוס 6 ק"ג של רירית ופסולת דבוקה.

בשכבות הרירית המתמלאות פסולת הולכת ומשגשגת אוכלוסיה של פטריות, שמרים וטפילים שמפריעה לאוכלוסיית החיידקים הטובה של הפלורה הטבעית בעבודתה: התססת שאריות המזון ויצירת חומצות שומן חיוניות לתפקודי הגוף כולו, ויצירתה של צואה בריאה. האוכלוסיה המזיקה גם יוצרת גזים כלואים, נפיחות וכאבי בטן, עצירות, תשוקה לסוכר ופחמימות פשוטות ועייפות לאחר האוכל.

כשאנחנו מחליטים לשנות את הרגלי התזונה שלנו ולעבור למזונות שמעוררים תגובה בסיסית בגוף ולמזונות המכילים סיבים שיעברו ויברישו את דפנות המעי מפסולת, אנחנו בעצם בוחרים לעבור לתזונה טבעונית וזאת בחירה אדירה לכיוון בריאות ולא לחולי.

בחירה זאת חייבת להיות מלווה בתהליך של ניקוי דפנות המעי הגס משלוש סיבות:

האחת, שהפסולת הדבוקה מזה שנים לדופן המעי הגס לא תתפנה עקב שינוי תזונתי בלבד והיא עדיין מהווה מקור רעילות בתוך הגוף, רעילות שגם נספגת חזרה פנימה.


השנייה, שחומרים הדבוקים לדפנות המעי יוצרים השתוקקות לאותו החומר והתמכרות למזונות מזיקים.

כדי לשנות הרגלי אכילה אנחנו חייבים לנקות את שרידי אותם החומרים שברצוננו לא לצרוך יותר.

השלישית, שאותן שכבות רירית ופסולת על דופן המעי מפריעות לספיגתם של מינרלים אל הדם, וכשאנחנו עוברים לתזונה טבעונית עשירה במינרלים יקרי ערך אנחנו רוצים להיות בטוחים שהם נספגים אל תוך גופנו.

לא לשכוח גם את העיסויים

 

שטיפת המעי הגס היעילה ביותר היא טיפול ההידרוקולוניק והוא חייב להיעשות תוך כדי עיסויי בטן עמוקים.

שימו לב שאתם מטופלים על ידי מטפל שלא פוסח על עבודה זאת.

כדי לשחרר 6 ק"ג של פסולת מדופן המעי נדרשים כשלושה טיפולים וכדאי לשמור על תזונה חיה או צום מיצים בין הטיפולים. תוצאות הטיפול הן תחושות שחרור וקלילות מופלאות, שחרור הגב התחתון, המרצת מערכת העיכול, סיומן של מגרנות, אלרגיות ובעיות גניקולוגיות וריפוי של העור.

המעי הגס כמו כף היד, כף הרגל, הלשון, גלגל העין והאוזן – הוא מכיל את מפת הגוף וכל חלק שלו קשור בקשר עצבי לרקמה או בלוטה בגוף. כשאנחנו מפנים חלק זה מפסולת לא רק שפריסטלטיקת המעי מתחדשת באותו החלק גם הבלוטה או הרקמה הקשורות מתעצמות.

המעי הגס מהווה גם מרזב רגשי ושטיפתו משחררת אותנו מרגשות שנתקעו בו שנים ארוכות ובמיוחד חוויות אובדן ואבל כבד. נצלו את טיפול ההידרוקולוניק גם כדי לדון בתפריט היומיומי שלכם, גם כדי לדון בהרגלי האכילה שלכם וגם כדי לדון בחוויות הרגשיות הדבוקות בתוככם ושאותן הייתם רוצים לשחרר.

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו