supherb_Fly
Laisha_Fly

חרלת (סרפדת) (Hives)

מאת: ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D) בהוצאת פוקוס
זמן קריאה: 3 דקות
המלצות לתזונה בריאה בנושא חרלת - סרפדת מתוך "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" מאת ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D) בהוצאת פוקוס
PassoverFocus_IN

אם אתם סובלים מחָרֶלֶת כרונית ואינכם יכולים לאתר את הגורם לבעיה, מומלץ מאוד לקנות מזונות טבעיים ולהכין את ארוחותיכם בעצמכם. כך תוכלו להפחית במידה משמעותית את הסיכון שתבואו במגע עם אלרגן המצוי במזון.

מזונות מומלצים

כל מי שלוקה בחָרֶלֶת צריך להקפיד על תזונה עתירת סיבים תזונתיים הכוללת שיבולת שועל, אורז מלא, שעועית יבשה ופירות וירקות טריים. כך תוכלו לשפר את תהליך העיכול ולהקטין את הצורך של הגוף בהפרשת רעלים דרך העור.

אם החָרֶלֶת מתעוררת אצלכם בעקבות חשיפה לאור השמש, הרבו באכילת ירקות בעלי צבע עז. ירקות אלה עשירים בקרוטנואידים – נוגדי-חמצון – המשפרים את ההגנה של העור כנגד קרני השמש.
חומצות שומניות חיוניות מסייעות לצמצום דלקות. אכלו דגי מים קרים מספר פעמים בשבוע. אם אימצתם דיאטה צמחונית, הוסיפו זרעי פשתה לסלטים שלכם או הוסיפו שמן פשתה למאכלים שלכם.

פטריית הקנדידה עלולה להיות בין הגורמים לחָרֶלֶת כרונית. בדרך כלל מומלץ במצבים אלה לאכול יוגורט המכיל "חיידקים ידידותיים", אולם אם אתם אלרגיים למוצרי חלב, אל תאכלו זאת. במקום זאת תוכלו לאכול כרוב כבוש או חמוצים שונים. אנשים רבים הסובלים מאלרגיה למוצרי חלב בוחרים לשתות מדי יום כוס מיץ כרוב כבוש.

אין ספק שיש להתרגל לטעם המיוחד הזה. כדאי לדעת שהכרוב הכבוש מספק אף הוא "חיידקים ידידותיים" הנלחמים בקנדידה אלביקנס.
שתו כוס מים נקיים מדי שעתיים במהלך היום. כך תוכלו לשטוף מגופכם פסולת ולעודד את בריאותן של רוב מערכות הגוף, בכלל זה העור.

מזונות שיש להימנע מהם

כאמור, חָרֶלֶת היא פעמים רבות תגובה של הגוף לאלרגנים או לחומרים אחרים מעוררי גירוי. עיינו בערך אלרגיה ורגישות למזון ואמצו את דיאטת האלימינציה המוזכרת בו. כך תוכלו לברר אם יש מאכלים מסוימים שגורמים להופעת החָרֶלֶת בגופכם. אם גיליתם מאכלים כאלה, ברור מאליו שעליכם להרחיק אותם משולחנכם.

יש אנשים שאפילו לא יכולים לבוא במגע עם מאכלים אלרגניים, לא כל שכן לאכול אותם. התרחקו ככל שתוכלו ממזונות המעוררים אצלכם אלרגיה. למעשה כל מזון עלול לגרום לחָרֶלֶת. עם זאת, המזונות הגורמים לחָרֶלֶת במידה הרבה ביותר הם צדפות, חלב ומוצרי חלב, ביצים, בשר מעובד ומשומר, פירות הדר ובוטנים.

הימנעו מאכילת מזונות המונעים מגופכם לתפקד בצורה מיטבית. מזונות מעובדים, קלוקלים או מעובדים מחלישים את המערכת החיסונית ואת מערכת העיכול, גם אם אינכם אלרגיים למזונות אלה.

אלכוהול וקפאין הם חומרים משָתנים המוציאים רכיבים תזונתיים חיוניים מהגוף. מאחר שהמערכת שלכם מורעלת וזקוקה לכל הסיוע שהיא יכולה לקבל, הימנעו מצריכת חומרים אלה.

קיים קשר בין הפרעות עיכול לבין כל סוגי בעיות העור. אל תאכלו בשר בקר, מזונות מטוגנים או מאכלים העשירים בשומנים רוויים. כל אלה נוטים להישאר זמן רב במעיים ועלולים לגרום לעצירות. הימנעו מצריכת חלב ומוצרי חלב מאחר שהם מעכבים את קצב מעבר המזון בדרכי העיכול.

המלצות לתזונה בריאה בנושא חרלת – סרפדת מתוך הספר "תרופות סיניות ביתיות" מאת ד"ר ליהוא וואנג בהוצאת פוקוס

כיצד תנהגו בחיי היומיום?

• הקפידו על תזונה נכונה. הקדישו תשומת לב מיוחדת למאכלים כגון עוף, כבש, חלב, פירות ים, עגבניות, בצל, פטריות, בוטנים, בירה, חומץ, שוקולד ומזון מטוגן.
במקרה הצורך, התחילו באכילה של סוג מזון אחד והגדילו בהדרגה את מספר המרכיבים כדי לגלות מהו הגורם המעורר את הסִרפדת.

מה אסור?

• הימנעו מאכילת מזון מתובל ומשתיית אלכוהול.

טיפול תזונתי

• אם החבורות הן אדומות וחמות, שתו את התה הזה:
המצרכים: 30 גרם קליפה של מלון חורף, 7 גרם פרחי חרצית
אופן ההכנה: הניחו את החומרים עם 3 כוסות מים בסיר והביאו לרתיחה. הנמיכו את עוצמת הלהבה ובשלו במשך 15 דקות. סננו את התמצית והוסיפו מעט דבש. שתו במקום תה, פעם ביום, במשך 5 ימים.

• אם החבורות הן לבנות, שתו את התה הזה:
המצרכים: 7 גרם ג'ינג'ר, 30 גרם סוכר גבישי.
אופן ההכנה: הניחו את הג'ינג'ר בסיר עם 2 כוסות מים והרתיחו. הנמיכו את עוצמת הלהבה ובשלו במשך 10 דקות. הוסיפו סוכר ושתו מעט, פעמיים ביום, במשך 5 ימים.

• אם התסמינים שלכם מחמירים בשעת מאמץ יתר, או, אם התקפי הסִרפדת חוזרים ונשנים ומלווים ביובש בפה ועצבנות, נסו את התה הזה:
המצרכים: 7 גרם גרעיני שומשום שחור, 15 גרם תמרים כהים, 30 גרם שעועית שחורה.
אופן ההכנה: השרו את השעועית במים למשך הלילה. הניחו את כל המצרכים בסיר עם 2 כוסות מים והרתיחו. הנמיכו את עוצמת הלהבה ובשלו עד שהשעועית תתרכך. אִכלו את כל המנה בבת אחת, פעם ביום, במשך 5 ימים.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. מירב

    שלום
    אני סובלת מגירודים המלווים בנפיחויות אדומות בעור המופיעים ונעלמים.
    קראתי את המאמר, אני טבעונית, איני אוכלת שום מאכל מאלה שהמלצתם להמנע מהם.
    מה יכול להיות הגורם???
    תודה