Nikui_Fly
Sunrider_Fly

ויליג' גרין מסעדה צמחונית

מאת: ציונה מלמן, מנחה לתזונה ואורח חיים בריא
זמן קריאה: 3 דקות
הפעם ציונה מלמן ביקרה במסעדת וילג' גרין, מסעדה צמחונית ותיקה כשרה בירושלים. ציונה נהנתה לטעום ממגוון המנות המוצעות בבר סלטים, קישיים, מנות עיקריות, מרקים ומנות אחרונות, וכן נהנתה מהאווירה ורמת השירות.
Nikui_IN

היה לי העונג לאכול מספר פעמים במסעדת ויליג' גרין בירושלים. בכל פעם האוכל היה נהדר והחוויה היתה מהנה. בהזדמנויות שונות שהייתי שם היו תורים קצרים ובאחרים המקום היה עמוס (כדוגמת פסח).

המקום הינו פופלארי בקרב: חרדים, חילונים, ישראלים, תיירים, תרמילאים, לובשי עניבות וטיפוסים צבעוניים שונים. מגוון זה מוסיף לחוויה המהנה של ביקור במסעדה.

הפעם בקרתי במקום ביום שישי ב- 2 אחה"צ, שעה לפני סגירה, והיה קסם בשקט היחסי ששרר במקום.
התלוותה אלי חברה מאנגליה הנמצאת כאן בחופשה, אשר אוהדת את המסעדה עוד מהימים שלמדה כמה שנים בירושלים. חברתי צימחונית שנים רבות וציפינו לטעום מספר מנות.

זו חוויה נהדרת להגיע למסעדה שברור כי בעליה מאמינים בדרכם ומגשימים את תשוקתם וחזונם, דבר הניכר במנות המוגשות, השירות ובאווירה.

מיקום ואווירה

מיקומה של המסעדה מרכזי. 2 דקות הליכה מנחלת שיבעה וכיכר ציון. זהו לא בהכרח המקום לקיום ארועים משפחתיים, אלא יותר מקום יום יומי נהדר למפגש עם חברים לשיחה ארוכה או לארוחה מהירה. ישנם מקומות ישיבה בחוץ ובפנים ובימי החורף יש מקום נוסף במרתף.

אקולוגיה

הבעלים ברי ונדין עשו מספר שינויים במהלך השנים האחרונות להפוך את המקום לידידותי לסביבה. המהלכים כללו בין השאר, להפחית כמה שניתן את השימוש במוצרים חד פעמיים ולהשתמש בקופסאות ל- take away שהם מחומרים מתכלים. במקביל בתחום המזון הם משתמשים יותר ויותר בתוצרת אורגנית.

האוכל

ישנו מגוון רחב של מנות לבחירה. זו מסעדה בסגנון של קפיטריה. הלקוח מצוייד במגש ובוחר את המנות. המנות מוצגות בדלפק ארוך, ותמצאו כי קשה לקבל את ההחלטה באיזו מנה לבחור מתוך המבחר הגדול.

ישנו מבחר גודל של מרקים, קישים, פשטידות, בר סלטים גדול, מבחר של לחמים, קינוחים ושתיה. ישנן מנות טבעוניות רבות והצוות נותן מענה לכל מידע נדרש, למרות שלרוב המנות יש הסבר.
לאלו שלא אוכלים חיטה, ישנן אופציות מגוונות – תענוג לאלו שהם אלרגיים לחיטה או שאינם אוכלים גלוטן.

נדין הביאה לנו מבחר של מנות לטעום. דוגמית קטנה מהמבחר הגדול שקיים. ניתן לראות בתפריט שבאתר האינטרנט של המסעדה ולהתרשם ממנו.

מרקים

טעמנו 3 מרקים, כשהאהוב עלינו היה מרק הברוקולי. לצורך הסקירה, טעמתי גם מנות חלביים, היות ויהיה קשה לבקר את המסעדה מבלי לטעום מהמנות החלביות. אם אתם כמוני, נמנעים מלאכול מאכליים חלביים ישנן חלופות רבות.

מרק הברוקולי היה חלבי, עשיר בטעמים ובאמת נהדר. שתינו נהנינו גם ממרק הירקות שאותו הייתי שמחה להזמינו שוב. אהבתי את מרק הירקות כל כך שהזמנתי 2 מנות "לקחת" לארוחת ערב עם חברים.

מרק ברוקולי

מנות עיקריות

טעמנו מגוון קישים ומנות עיקריות. פשטידת הבטטות היתה נחמדה. פשטידות הברוקולי והתרד היו מעולות. הייתי להוטה לטעום את פשטידת הירקות ואצות ים, ונהנתי ממנה אך אני לא בטוחה שזה יהיה לטעמו של כל אחד, אך בהחלט זו היתה מנה מעניינת.

אני לא אוהדת של טופו מהרבה סיבות, העיקרי מסיבות בריאותיות ולכן אינני אוכלת טופו, אך שוב לצורך הביקורת טעמתי את מנת קציצת הטופו, אך לא אהבתי את הטעם ולא הייתי מזמינה מנה זאת. חברתי שכן אוכלת טופו, גם כן לא התרשמה מהמנה.

בר פשטידות וקישים

סלטים

חלק מהסלטים היו מאוד טעימים ואחרים פחות, אך אני חושבת כי זה מושפע מטעמו האישי של כל אחד מאיתנו. המבחר גדול ומאפשר בחירה בהתאם להעדפות אישיות, כאשר התשלום הוא לפי משקל. יש להם גם מבחר של נבטים אורגניים טריים ונהדרים שמונבטים במקום.

בר סלטים

קינוחים

קשה לעמוד בפני מבחר הקינוחים המגוון והנהדר באמת. זה כולל מנות ללא חיטה ואופציות טבעוניות. טעמנו פאי תפוחים נהדר וגם פאי אגוזים ואפרסק, כמו גם מאפין. חברתי נהנתה מקפה אורגני טעים ויש מבחר גדול של תה צמחים לבחירה.

בפעם קודמת שבקרתי במסעדה היתה להם עוגת שוקולד טבעונית נהדרת שאני עדיין מפנטזת עליה, אך לצערי היא נגמרה עד שהגענו למסעדה.

עוגת שוקולד טבעונית "שפינטזתי עליה"

אודות הבעלים

המסעדה הוקמה ב-1970 על ידי ברי ונדין. הם עצמם צמחוניים וחינכו את ילדיהם כצמחוניים, היות והיו מתוסכלים מהמחסור במסעדות שמגישות אוכל צימחוני טעים ובריא.

החזון: להעניק מקום שמגיש אוכל צמחוני, טעים ושווה לכל כיס. חלק מהחזון שלהם לעתיד הוא להגיש מנות שהן 100% על טהרת האורגני. בשלב זה מבחר ירקות, הקמחים, ביצים והטופו אורגניים.

הם שוקלים להתרחב בירושלים ולאלו מחוץ לירושלים, בטווח הרחוק ייתכן ויפתחו מסעדה במרכז.

את כל המנות ניתן להזמין ב- take away לקחת. והם עושים קייטרינג.

כשרות:

בעל"ז הכשרות למסעדה ולקייטרינג היא למהדרין של מחזרי הדת – בד"צ.
יש משגיח צמוד במשרה מלאה, מפקח ומקפיד בכל תחומי הכשרות.

שעות פתיחה:

א'-ה': 09:00-22:00
ו': 09:00-15:00

כתובת: יפו 33, בית יואל, נחלת שבעה, ירושלים
טלפון: 02-6253065

לאתר של מסעדת וילג' גרין           

לאתר של ציונה מלמן

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. רונן

    לטעון לאקולוגיה ובו-זמנית לממן משקים מתועשים זו פשוט בדיחה אורווליאנית.

    גם פוגע בצמחיה ובעיקר פוגע בבעלי-חיים שעוברים סבל ועינויים בל-יתוארים.

    הגיע זמן להפוך את המקום המיוחד הזה לטבעוני.

  2. אורן

    המחירים חסרי פרופורציות ביחס למה שמקבלים.
    בנוסף, נוהגת המסעדה בחוסר הגינות (אני ישבתי ברחוב רחל אימנו בי-ם) בכך שהיא לא מציגה מחירים ואת אופן התמחור של הבופה כאשר הם שוקלים את האוכל שהוזמן.
    הקופאי במזנון לא מציין את המחיר כאשר הוא שוקל את המנה.את החשבון מקבלים בסוף והעיניים חושכות.
    הישמרו לכם.

  3. לילי

    משמח שיש מקום צמחוני אבל המחירים יקרים באופן חסר פרופורציות…

    לשם השוואה הטייק אוואי הצמחוני שלקחתי שלא הכיל קציצות קישים וכו׳ אלא רק מנה ממש לא גדולה של תבשיל עדשים עם מעט תבשיל טופו עלה משמעותית יותר יקר מהטייק אואי שבן זוגי אוכל הבשר קנה בהמבורגריה לא רחוקה… (והוא רכש את ההמבורגר הכי גדול עם הצ׳יפס הכי גדול ועם בקבוק שתיה קלה!)