Sunrider_Fly
bari14_Fly

המדריך השלם לריפוי טבעי מעצירות

מאת: - המכשירה יועצי רפואה טבעית בתכנית לימודים מהפכנית על בסיס 15 שנות ניסיון, אלפי מטופלים והצלחה מוכחת בריפוי מחלות על ידי שינוי אורח חיים
בעידן המודרני רבים סובלים מעצירות אולם מעטים יודעים כיצד למנוע ולטפל בתופעה זו באופן טבעי. הנה דרך פשוטה ומוכחת להפסיק את העינוי
Sunrider_Article

במדריך זה נסביר:

מהי עצירות?

העצירות היא הפרעה במערכת העיכול, מצב של פגיעה ביכולת ההפרשה התקינה של פסולת מן המעיים. ההערכה היא שכ־20% מהאוכלוסייה בעולם המערבי סובלת מעצירות כרונית.

האויב מספר אחת של הגוף

עצירות היא מצב שבו הגוף לא מצליח לפנות רעלים כראוי. מדובר בעינוי ממשי עבור הגוף.

מרבית האנשים שסובלים מעצירות כרונית חשים כאבי בטן, נפיחות בבטן, חולשה, טעם וריח רע בפה, לשון מחופה בשכבה לבנה, הרגשת כבדות ועייפות,  הפרעות שינה, חוסר ויטאליות ואף נטייה לדיכאון.

מה אמר הרמב"ם?

גדול הרופאים הדגיש את הצורך החיוני בפעולת מעיים תקינה באומרו: "לעולם לא יאכל אדם אלא כשהוא רעב ולא ישתה אלא כשהוא צמא ואל ישהה נקביו אפילו רגע אחד" ( הלכות דעות, פרק ד').

הרמב"ם גרס שהפרשת הפסולת מן הגוף חשובה אף יותר מההזנה: "ולא יאכל עד שיבדוק עצמו שמא יהיה צריך לנקביו".

הקשר בין עצירות לבין מחלות

ישנו קשר הדוק בין עצירות לבין מחלות כרוניות רבות. נסביר:

המזון שנרקב במעיים בזמן תהליך העיכול מוביל לשינויים רבים בפלורת המעיים ובייחוד במעי הגס. בגוף הנגוע בעצירות, כל חומרי הפסולת הבלתי רצויים שהגוף מנסה לפנות על ידי פעולת הורקת המעיים נשארים בתוך הגוף ויוצרים חולי.

חומרי הפסולת שנרקבים במעיים הינם מזיקים לגוף יותר מכל חומר אחר, היות שבתוך הפסולת שנרקבה מצויים רעלים מזיקים שחודרים אל מחזור הדם וכך גורמים לרעילות בגוף כולו.

אורכו של המעי הגס הינו כמטר וחצי והוא נמצא בחלק הסופי של צינור העיכול. התהליך העיקרי שמתרחש במעי הגס הוא יצירת הצואה שהינה תוצאה של פירוק חומרי פסולת אורגנית על ידי חיידקים. הצואה הנוצרת במעי הגס מצטברת בחלקו האחרון של המעי הקרוי: המעי העקול ולבסוף היא מתפנה מן הגוף דרך פי הטבעת על ידי אותם שרירים. בכך משלים הגוף את התהליך החיוני של הפרשת הפסולת.

מעיים תקינים מתרוקנים בין 2 ל-3 פעמים ביום וזאת כמובן כאשר אתם מורגלים לתזונה נאותה ובריאה. אלו שמורגלים לאכול כמויות רבות של חלבונים מן החי, כגון: ביצים, בשר, דגים וגבינה וכן צורכים כמויות רבות של מזונות מעובדים ומתועשים יחושו שינוי ניכר בצואה, הן מבחינת התדירות של היציאות והן מבחינת איכות הצואה ולעיתים קרובות פעולת הרחקת ההפרשה מאבדת את קביעותה ונעשית תוך מאמצים הכרוכים בכאבים ולבסוף זה מוביל למצב של עצירות כרונית שזה גורם להרעלה של הגוף כפי שהסברנו למעלה.

 

5 הגורמים המרכזיים לעצירות

 

עגלת קניות

התזונה הנפוצה בעולם המערבי היא ההפרעה הקשה ביותר למערכת העיכול שלנו

  1. 1. תזונה לקויה

  2. הסיבה העיקרית לעצירות היא התזונה הלקויה שמרבית האנשים בעידן המודרני ניזונים ממנה ותזונה זו לרוב כוללת מזונות מעובדים ומתועשים, תזונה ללא סיבים ותאית.
  3. 2. הרגלי אכילה לא טובים

  4. הרגלים הנפוצים באורח החיים המערבי, כגון לעיסה מהירה של המזון ואכילה בצירופי מזון לא נכונים.
  5. 3. מתח נפשי שנמשך לאורך זמן, כתוצאה למשל מעימותים או לחצים בעבודה, בזוגיות או עם הילדים.
  6. 4. חוסר תנועה וחוסר בפעילות גופנית. אורח החיים המודרני הוביל לכך שרוב בני האדם יושבים על כיסא במשך רוב שעות היום. תנוחת הישיבה המשרדית לא תורמת למערכת העיכול שלנו, והחוסר בתנועה ממש פוגע בה.
  7. 5. צריכת תרופות כגון: תרופות להורדת לחץ דם, תרופות פסיכיאטריות ומשככי כאבים.

 

5 דרכים למנוע עצירות

הרבה יותר קל למנוע את העצירות מאשר להירפא ממנה

  1. 1. קיימו משטר חיים תקין ומאוזן הכולל תזונה טבעית , פעילות גופנית, הרגלי אכילה נכונים ומחשבות חיוביות יתרמו רבות לריפוי העצירות ולמניעתה בעתיד.
  2. 2. הפסיקו הרגלי תזונה גרועים ובראשם להימנע מאכילת בשר על כל סוגיו ומחלבונים מן החי.
  3. 3. הימנעו מתרופות משלשלות.
    4. תרופות אלו לא רק שאינן מרפאות אלא הן מחדירות לגוף רעלים נוספים שהגוף צריך להתמודד איתם וכך מנציחות את העצירות על ידי יצירת תלות. בנוסף, התרופות המשלשלות מגרות את הממברנות העדינות של דפנות המעיים ומפריעות לעיכול ולהטמעת המזון.
  4. 5. הימנעו משמנים מינרליים, כגון: שמן פאראפין שרבים משתמשים בו. השימוש בשמן זה מקטין את כושר הקליטה של הסידן והזרחן ובנוסף הוא שודד מתוך דייסת המזון המתעכל במעיים את הויטמינים החיוניים לגוף.
  5. הפחיתו את כמות המזון המבושל, היות ומזון מבושל גורם להתהוות צואה יותר דביקה.

 

ריפוי טבעי בעצירות: תזונה וטיפול גופני

11 כללי תזונה לטיפול טבעי בעצירות:

  1. 1. שלב ראשון למי שסובל מעצירות כרונית קשה, מומלץ לעשות צום: כדי להשתחרר מעצירות, חשוב לעזור לאורגניזם לטהר את עצמו מן הפסולת והרעלים שהצטברו בגוף לאורך הזמן, הדרך היעילה ביותר היא להפסיק את האכילה למשך זמן מסוים: בין 3 ימים ועד שבוע של צום רק על מים פושרים, מי שקשה לו יכול לעבור לדיאטת מיצי פירות וירקות מהולים במים. לתשומת ליבכם: על אדם שאינו מנוסה בצום לקבל ייעוץ מקצועי בטרם עשיית צום.
  2. 2. לעבור לתזונה צמחונית שעשירה בפירות וירקות חיים עם הקליפה, כולל: אגוזים ושקדים וכן פירות מיובשים, דגנים מלאים וקטניות מונבטות.
  3. 3. לאכול מזונות עשירים בתאית – התאית תעורר את המעיים לפעולת ריקון.
  4. 4. לאכול מזונות המכילים סובין – הסובין יגדיל את נפח הצואה והינו בעל יסודות ארומטיים המעוררים את פריסטלטיקת המעיים.
  5. 5. להוסיף סלק חי לתזונה מרוסק, כתוספת לסלט או כתוספת למיץ ירקות.

 

ירקות

תזונה עשירה בפירות וירקות חיים עם קליפתם עושה נפלאות למניעה וריפוי עצירות

 

  1. 6. לשתות מים פושרים עם חצי לימון סחוט בבוקר על קיבה ריקה.
  2. 7. לשתות מיצי ירקות טבעיים בבוקר על קיבה ריקה.
  3. 8. לאכול 1/4 קילו פאפיה בשלה בבוקר על קיבה ריקה.
  4. 9. לאכול מלון עד 2\1 קילו על קיבה ריקה.
  5. 10. לשתות 2\1 כוס מיץ ענבים בשלים מזן מוסקט.
  6. 11. חלב שומשום: טוחנים 3 כפות שומשום מלא ומכניסים לבלנדר, מוסיפים 4-5 תמרים וכוס מים וטוחנים.

 

5 דרכי טיפול גופני בעצירות:

  1. 1. מומלץ לעשות תרגילי פיתולים למעיים, כגון: לשבת על כיסא , כאשר כפות הידיים מונחות על הברכיים ואז לפתל את החלק העליון של הגוף לצד אחד ולחוש את הפיתול, להישאר בתנוחה זו כחצי דקה ולעבור לצד השני וכן ישנם תרגילי פיתולים רבים שיכולים לסייע להניע את פעילות המעיים.
  2. 2. עיסוי בטן: כדי למנוע הידבקות של הצואה לדפנות המעיים וגם בכדי לסייע בפעולת המעיים. את העיסוי מבצעים בשכיבה על הגב, כאשר הרגליים כפופות וכפותיהן מונחות על המזרן, מתחילים את העיסוי מצד ימים למטה, לאורל המעי העולה ומשם שמאלה לאורך המעי הרוחבי ומשם למטה לאורך המעי היורד, העיסוי נעשה על ידי החלקה, לישה ולחיצות קלות תוך כדי סיבוב.
  3. 3. נשימות בטן: נשימות בטן מסייעות בפעילות המעיים. מבצעים את הנשימות בשכיבה על הגב, כאשר הברכיים כפופות, שאופים אויר דרך האף וממלאים את הבטן ובנשיפה חזקה וארוכה דרך הפה מכניסים את הבטן פנימה ומשאירים אותה מכווצת במשך מספר שניות.
  4. 4. פעילות גופנית: מאוד חשוב לשלב פעילות אירובית שתניע את מחזור הדם ותניעה את פעילות המעיים, בנוסף גם הפעילות אירובית תעודד הפרשת רעלים מהגוף גם על ידי הזעה.
  5. 5. חוקנים וניקוי הידרו קולוניק: במצבים בהם אין ברירה, עושים שימוש בחוקן, זוהי שיטה מתקדמת לשטיפת המעי הגס במים וניקוי מערכת העיכול וזה יעיל במקביל לשינוי בהרגלי האכילה ואורח החיים, בחוקן למעשה מכניסים למעי הגס מים מסוננים בטמפרטורה מבוקרת וכעבור מספר דקות לאחר שהם מרככים את הפסולת במעי, שואבים אותם החוצה וכך חוזרים על השטיפה הזו מספר פעמים.

הערה חשובה לסיכום:

כשרוצים לטפל בעצירות, חשוב להתייחס למכלול הדברים שצוינו בכתבה, הן לתזונה והן לטיפולים הפיזיולוגיים וכמובן גם לנפש.

המון אנשים סובלים מ"עצירות נפשית", יש משהו בתוכם שהם לא מעכלים כראוי, שהם מדחיקים ואולי מסתירים…התבוננו על זה ונסו למצוא את השורש לעצירות וכשתאתרו את הסיבה האמתית, פשוט תעקרו אותה והשתמשו בארגז הכלים של הרפואה הטבעית.

וגם את זה חשוב לזכור:

ישנן סיבות רבות לעצירות אולם יש סיבה שורשית אחת. הרפואה הטבעית פועלת להסיר את הסיבה השורשית למחלה וכך להביא לריפוי. לכן העניין הוא להסיר את הסיבה האמתית שגורמת לעצירות ולהקנות לגוף ולנפש תנאים אופטימליים להחלמה.

רפואה שלמה!

ב-15 השנים האחרונות, יועצי הרפואה טבעית של אילמה סייעו לאלפי לאנשים להחלים ממחלות ולהירפא מכאבים בעזרת מעבר לאורח חיים בריא אמיתי.

צרו קשר עם מכללת אילמה לרפואה טבעית



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו