Nikui_Fly
himalayaKrem_Fly

הכל מתחיל בעיניים

מאת: רומי חוכמה, אירדיולוגית ונטורופטית
זמן קריאה: 4 דקות
איך אירדיולוגיה, אבחון לפי קשתית העין, יכול לסייע לירידה במשקל? רומי חוכמה, אירדיולוגית ונטורופטית, מסבירה איך עובדת השיטה שפיתחה
Sunrider_Article

האירידיולוגיה, תורת אבחון דרך קשתית העין, היא למעשה הקוד הגנטי של הגוף שלנו. קשתית העין יכולה לשקף לנו את החולשות והחוסן הגנטיים שקיבלנו, את סוג האישיות שלנו, ואת הוויטליות שנולדנו איתה, אבל גם את אורח החיים שלנו –  כולל התזונה אותה אנו צורכים, בכמה סטרס אנו נמצאים וכדומה.

דרך האבחון ניתן לראות איזה סוג מזון אינו מתעכל אצלנו כראוי, ומה גורם לאלרגיה ולכאבי ראש. בדרך כלל נראה עיכול לא תקין של פחמימות, חלבונים או שומנים או שנגלה מחסור במיצי עיכול, מחסור באנזימים או פשוט תזונה קלוקלת שמשפיעה על המערכות בגוף ויוצרת רעלים.

דרך אבחון קשתית העין ניתן גם להסביר איך קורה ששני אנשים שצורכים אותה דיאטה לא ירדו במשקל במידה שווה, או מדוע אדם אחד יכול לצרוך מזונות עשירים בכולסטרול ולהיות בעל ערכים תקינים של כולסטרול בדם, בעוד אדם אחר יהיה בעל ערכים גבוהים ומסוכנים של כולסטרול בדם.

כאירידיולוגית העוסקת במקצוע מעל עשור מגיעים אלי מטופלים רבים שלא מצאו מענה ברפואה הקונבנציונאלית. לדוגמא מטופל שעובר בדיקות והתוצאות תקינות, אך הגוף עייף וכואב (הגוף מאותת לנו שמשהו לא מאוזן אצלו), או מטופל שלא רוצה לצרוך כמויות של תרופות ורוצה התאמה תזונתית וטיפולית כדי להבריא, או אנשים שרוצים לרדת במשקל ולא מצליחים בשיטות הקונבנציונליות. עבור כל אלה נותנת תורת האירידיולוגיה תשובות – כאלה אשר לא מתקבלות בתוצאות הבדיקות הקונבנציונליות. בקשתית העין אני מבחינה בבעיות בטרם הן צצות בבדיקות הדם, אני רואה את פוטנציאל הבעיות העתידיות ואת הגנטיקה, ויכולה להקדים תרופה למכה ולדייק מאוד בטיפול.

מגיעים למרפאתי הפרטית אנשים רבים שכבר ניסו את כל הדיאטות האפשריות ועסקו בפעילות גופנית סדירה, אך למרות הכול לא הצליחו להפחית במשקלם. בעזרת השיטה שלי, התופרת הדיאטה אישית ומותאמת לכל אחד ספציפית , נהנים המטופלים שלי גם מיתרונות בריאותיים אחרים. מספר רב של מטופלים שאימצו את הדיאטה שלי, התגברו על בעיות רפואיות כמו כולסטרול גבוה, כבד שומני, סוכרת, עייפות, אלרגיות, דלקת מפרקים, וסימפטומים של גיל המעבר.

באבחון דרך קשתית העין ניתן להבין מה הסיבות שגורמות לנו להיתקע במשקל ומה המזון המתאים לגוף הספציפי שלנו – כדי לשמור על בריאות מיטבית.

הסיבות הנפוצות לאי ירידה במשקל:

1.  לחץ נפשי
2. גודש רעלים בכבד
3. חומציות גבוהה ברקמות
4.   תנגודת לאינסולין והשמנת יתר
5. פטריית קנדידה.

לחץ נפשי

בעולם המערבי חווים לחץ באופן יומיומי. ההרגשה שאנחנו חווים כשדרישות החיים גבוהות מיכולתנו להתמודד איתן – גורמת לאיום. יש לציין שבאבחון האירידיולוגי ניתן לראות שיש שוני  ביכולת של האנשים להתמודד עם לחץ.
אצל אנשים שיש להם קושי להתמודד עם לחץ, גופם מעלה את רמות האדרלנין והקורטיזון. עקב כך הגוף מניע במהירות את מאגרי האנרגיה שלו: שומנים, פחמימות וחלבונים בעזרת תהליך של פירוק רקמות. כאשר המנגנון  הזה מופעל לעיתים קרובות מדי, הוא גורם לתנגודת לאינסולין או לתסמונת המטבולית וזהו מצב שגורם להשמנה. לכן למרות שאנו אוכלים פחות, מתעמלים יותר – אנו בכל זאת עולים במשקל. ההסבר לזה הוא שבמצבי לחץ הגוף שלנו פועל כדי להגן על עצמו  ואחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות צבירת משקל.

גודש רעלים בכבד

רעלים שמקורם הן בגוף עצמו והן בסביבה שלנו מהווים את אחד הגורמים להשמנת יתר. סילוק הרעלים והמרצת המערכת הטבעית של נטרול הרעלים מגופינו, מהווים כלים חיוניים ויעילים לשמירה על משקל תקין וחילוף חומרים תקין. השפעת הרעלים על האדם נקבעת, בחלקה על ידי הגנטיקה של מערכת נטרול הרעלים שלו. בקשתית העין ניתן לראות את מידת הרעילות ברקמות, ניתן גם להבחין מי מאתנו יכול לנטרל רעלים בצורה טובה, ומי יתקשה לעשות זאת. יש סימנים בקשתית העין המראים על נטייה גנטית לקושי בנטרול רעלים ואחד התוצאות של רמות גבוהות מדי של רעלים היא כבד שומני. רעלים אלו משבשים את המאזן ההורמונלי התקין שלנו המווסת את המשקל, כמו למשל הורמון בלוטת התריס, אסטרוגן, קורטיזול, אינסולין, טסטוסטרון, הורמון גדילה ולפטין.

חומציות גבוהה ברקמות

למעשה חומציות ברקמות זו נטייה של הגוף לייצר דלקות. דלקת הינה תופעה חיובית, המעידה על כך שהגוף שלנו נלחם בזיהומים שפלשו אליו מבחוץ. אולם לעיתים חל שיבוש במנגנון האיזון הטבעי של מערכת החיסונית וזו עוברת למצב כרוני, כלומר דלקת/חומציות כרונית. נטייה של האדם לפתח חומציות/דלקת כרונית נקבעת  בחלקה על ידי הגנטיקה שלו.

נטייה לדלקת כרונית ניתנת לאבחון בקשתית העין. במצב של חומציות גבוהה בגוף, הגוף מייצר תאי שומן לאחסן את החומצה. ובמקביל הקילוגרמים העודפים שאנו צוברים יוצרים גם מולקולות דלקתיות שגורמות הרס בחילוף החומרים שלנו באמצעות האטת שריפת השומן והגברת הדלקת. סכנה נוספת במצב כזה היא שהדלקת תגרום למחלות לב, סרטן, אלצהיימר, מחלות אוטואימוניות ועוד.

תנגודת לאינסולין והשמנת יתר

כשאנחנו אוכלים פחמימות, האינסולין שולח מסר לתאים כמו תאי שריר או שומן ומורה להם לקלוט ולאחסן את הגלוקוז. אולם לאחר שנים שבהן רמות הסוכר בדם היו גבוהות יותר מיכולת ההתמודדות של המערכת, תאי האחסון מתחילים להתעלם מהמסר הנשלח מהאינסולין. מצב זה נקרא תנגודת לאינסולין. כשיש עודף אינסולין בדם קיימות תופעות לוואי מסוכנות של לחץ דם, כולסטרול, טריגליצרידים והשמנה בטנית. האינסולין הוא הורמון גדילה שנותן הוראה לא לפרק שומנים. בנוסף הוא מעורר בנו צורך לאכול עוד ועוד פחמימות. באבחון קשתית העין ניתן לראות אנשים עם נטייה גנטית לתפקוד לא יעיל של הלבלב והתפתחות תנגודת לאינסולין.

קנדידה

קנדידה אלביקנס היא פטריית שמר השוכנת באופן קבוע במערכת העיכול. כאשר הפטרייה מתפרצת, היא עוברת דרך מחזור הדם אל איברים שונים בגוף וגורמת לפגיעה תפקודית ממשית. התוצאה היא מגוון תסמינים ביניהם: בטן נפוחה, חולשה, עייפות כרונית, כאבי ראש, דלקת בנרתיק, השמנה והפרעות במערכת העיכול.
הקנדידה ניזונה מסוכר וגורמת לאדם לפתח תאווה למתוקים ובצקים. הפטרייה גורמת לקושי לירידה במשקל. בעין ניתן לאבחן את פטריית הקנדידה.

מה קורה בסדנאות שאני עורכת?

• כל משתתף בסדנה עובר אבחון אירידיולוגי פרטני כדי לאתר את מקור בעיית ההשמנה שלו.
• בהתאם לסוג התזונה הנדרשת לכל מטופל נבנית תוכנית הרזייה אישית לכל משתתף שתתאים לו אישית.
• כל המשתתפים מקבלים צמחים לניקוי רעלים שהותאמו להם באופן אישי.
• כל משתתף מקבל אבחון דרך פרחי בך, כדי לאזן את הנפש.
• בנוסף כל המשתתפים בסדנה נפגשים פעם בשבועיים כקבוצה- הם נשקלים, מבצעים מדידת  היקפים ומקבלים הרצאות על אורח חיים בריא ולומדים לנהל את הגוף שלהם.
• בסוף התהליך והסדנה מתבצע אבחון נוסף שבו משווים את העין  שצולמה בתחילת התהליך לעין שצולמה בסוף התהליך. ככה ניתן לראות בוודאות כיצד בתקופה זו העין משתנה ומתחדשת.
• אנשים המעוניינים לטפל גם בבעיות רפואיות נוספות יכולים לשלב את זה בתהליך ההרזיה.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו