Sunrider_Fly
Nadar_Fly

להתחבר למקור ולעצמכם: הכירו את Real Food

מאת: - מאמנת תזונה אינטגרטיבית, מומחית לreal food ומחברת הספר ״לאכול באמת״ - מסע קולינרי באמריקה, the real food version- 100 American favorite dishes
למה real food זה הדבר הבא ולמה לא קוראים לזה אוכל בריא? האם זה טבעוני? צמחוני? הכירו הטרנד הכי בסיסי שיעשה לכם את החיים טובים ובריאים יותר

צילום: unsplash

Nikui_IN

בתחום התזונה צצות בכל יום גישות חדשות, העובדות משתנות ולפעמים אנחנו מתבלבלים בין מה נכון או לא. אבל יש סוג אוכל אחד שבטוח יעשה לכם את החיים טובים ובריאים יותר.

במסגרת לימודיי ועבודתי הכרתי גישות שונות לתזונה. המסקנה שהגעתי אליה היא שתזונה היא דבר אישי, מזון שמתאים לך יכול אולי להתאים גם לי. רק אנחנו מכירים את עצמנו, את הגוף שלנו ומה הכי טוב לנו, לכן קשה להגדיר אם מזון ספציפי בריא או לא.

מזון הוא אוכל הנצרך על ידי הגוף ומספק לו אנרגיה, ויטמינים, מינרלים ועוד. לכל מזון ישנם ערכים תזונתיים אשר הגוף האנושי יכול להפיק ממנו על ידי עיכולו. במחקרים רבים, המסקנה הבולטת היא שהמזון שאנחנו אוכלים יכול למנוע מחלות אבל גם יכול להיות הרעל הכי גדול לגוף שלנו. תזונה נכונה יכולה למנוע מחלות ובמקרים מסוימים לסייע בהתמודדות איתן ובתסמינים שלהן. כיום יודעים כי לתזונה נכונה יש השפעה אפילו על המוח ומכאן על אורח החיים שלנו.

זה לא סוד שהתזונה המערבית מורכבת מהרבה סוגים של מזונות שרובם מעובדים. נוח וקל יותר לקנות מוצר ארוז ומוכן, אך האם זה בריא? כיום עם עליית המודעות, יותר אנשים מסתכלים על כמות הקלוריות והחלבון במוצר. הם בודקים האם הוא מכיל גלוטן או לא, האם הוא דל שומן וכו'. לפעמים הם יאכלו את המוצר בגלל הסיבות הלא נכונות, כמו במקרים שבהם המוצר אמנם אורגני אך הוא עדיין מכיל "ג׳אנק" כמו אבקת סוכר אורגני או חטיף מלוח מעושר במלח.

מזון מעובד יכול לתמוך בחיים, אך מזון אמיתי תומך בבריאות ומוסיף לאיכות חיים. מזון שהוא עשיר בשומן באופן טבעי לא יכול להפוך להיות דל שומן בלי התערבות. כמו כן מוצרים ארוזים רבים המסומנים בתוויות כמו דל שומן, מוריד כולסטרול, מוריד סיכוי למחלות לב, מחפים על הטעם והאיכות במרכיבים נוספים שהופכים את המוצר למתועש. הבחירה במזון המוגדר כ״בריא״ על האריזה, היא לפעמים דווקא בחירה במזון מעובד ולא מזין לחלוטין.

לאכול אוכל אמיתי זה להרגיש טוב, להרגיש מלאי אנרגיה, להרגיש חיובי ומאושר ולחייך. הגוף שלנו דורש כל הזמן חומרים מזינים עבור ביצועים אופטימליים ובריאות. ארוחה מזינה תשאיר אותנו מרגישים מרוצים ומלאים אך מתחדשים וממריצים.

בשנים האחרונות החלו מסמנים את המזון לא רק בסימונים המוכרים (טבעוני, פליאו, ללא סוכר או ללא גלוטן) אלא גם בסימון ״real food״ והכוונה היא לאוכל שאינו מהונדס או מעובד. רשתות מזון מתחילות לקרוא לעצמן – only realfood (רק אוכל אמיתי), או  no junk realfood  (בלי ג'אנק, אוכל אמיתי). סיסמאות כמו "אנחנו מאמינים במזון אמיתי ממרכיבים פשוטים עם טעם מדהים" מתחילות להופיע יותר ויותר בעולם האוכל.

Real Food זה

ריל פוד אוכל אמיתי

צילום: unsplash

אוכל מלא, בחירת מזונות בסיסיים שנמצאים במצב הכי קרוב למצב הטבעי שלו, גם אוכל מבושל. על אף שבישול יכול להיחשב כסוג של עיבוד יש להבהיר שאין הכוונה ל-raw food.

פירות וירקות טריים, מקומיים, אורגניים. מוצרי חלב ללא תוספת סוכר או חומרים משמרים עשויים מחלב מלא וללא חומרים משמרים.קמח – קמח מלא, קמח כוסמין, קמחים שנטחנים מכל הגרעין ללא תוספות. דגים – דגי ים טריים. בשר – בשר שעומד בתקן ״חי בריא״. ממתיקים – מייפל, דבש, סוכר קוקוס או סוכר קנים לא מעובד. פירות מיובשים ללא תוספות, רצוי אורגנים וללא תוספת סוכר, אגוזים, שקדים ועוד. ואם ננסה לנסח במשפט אחד – real food  הוא חומרי גלם איכותיים ללא מוצרים מעובדים.

המזון שאנו רוכשים צריך להכיל רשימת מרכיבים מצומצמת ביותר, מעט אריזות ותוויות וסימון מובן ומפורש איפה הוא יוצר או מהיכן הוא הגיע. אוכל אמיתי לא מכיל רכיבים, אוכל אמיתי הוא הרכיבים.

אולי חלקכם שמעתם על המושג clean eating, דיאטה לאורח חיים שבה אוכלים רק אוכל אמיתי. בדרך כלל מתחילים בניקוי הגוף ולאחר מכן מנסים לאמץ אורח חיים ללא מוצרים מעובדים.

הרגלים שכדאי לאמץ

ריל פוד אוכל אמיתי

צילום: unsplash

מתחילים לקרוא תוויות! במיוחד את רשימת המרכיבים ולא רק את כמות הקלוריות. קונים מוצרים שמכירים ומבינים את רשימת המרכיבים שלהם ויודעים מה המקור שלהם.

מורידים דגנים מעובדים כמו קמח לבן, סוכר לבן ושמים לב שבמזון שלנו אין סירופ תירס או גלוקוז או אפילו ממתיקים מלאכותיים.

אפשר לאכול ״ג׳אנק פוד״ אבל תנסו להכין בבית. אני יכולה להבטיח שאחרי זמן קצר תתחילו לשנות את התדירות או הדרך שבה אתם מבשלים את ה"ג'אנק פוד" שלכם.

מוותרים על תפריט ילדים – בדרך כלל זה תפריט זה עשיר בסוכר, מלח, צבעי מאכל או בחומרים בלתי מזוהים. מומלץ לחלוק מנה של מזון איכותי עם הילדים ובכך להעשיר את התזונה שלהם.

אוכל אמיתי הוא אוכל מפנק. זה אוכל שנותן לנו להרגיש טוב עם הגוף שלנו, אוכל טרי, עונתי, פשוט ומלא. אם רק תשימו לב, אוכל אמיתי יכול להתאים לכל אחד. אין אשמה. אין בושה. אין חוקים נוקשים. אף אחד לא מטיף לך על מה צריך לעשות, או לאכול ומה לא צריך. רק כלים פשוטים התומכים בגוף ובנפש, ובהזנה היומיומית שלנו.

צרו קשר עם Daily Real food – אפרת פטל



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו