Laisha_Fly
Laisha_Fly

10 דרכים לשכנע ילדים

מאת: ליאורה חוברה מתוך הספר 365 יום בלי תירוצים בהוצאת כנרת
זמן קריאה: 2 דקות
אחת הבעיות המטרידות הורים לילדים היא המגוון המצומצם של מזונות שילדיהם צורכים. הדיאטנית ליאורה חוברה נותנת לכם 10 דרכים לשכנע את הילדים לאכול מזון מגוון ובעיקר ירקות ופירות.
Laisha_In

גיוון במזון מאפשר לגוף לקבל שפע של חומרי תזונה שונים, ביניהם פיטוכימיקלים (חומרים צמחיים) שכה חשובים לבריאותנו. לכן, למרות הסירוב של ילדיכם, יש לחזור ולנסות להציע להם מזונות שונים, שוב ושוב.

1. הבטיחו לילד מראש שלא תכריחו אותו לאכול שום מזון שהוא ממש לא אוהב, אבל בתמורה, בקשו ממנו לשתף פעולה ולטעום מדי פעם מזון חדש.

2. ידוע היום כי כדי שילד יהיה מוכן לאכול מזון חדש, הוא צריך לטעום אותו לפחות 10 פעמים (בימים שונים). הטעימה יכולה להיות מזערית, אבל צריך, כאמור, לחזור עליה. במקרים רבים הילד בעצמו יופתע, ולאחר כמה טעימות יהיה מוכן לאכול את המזון החדש.

3. נסו להציע את הירקות או הפירות בנפרד. יש כאלה שאוהבים לאכול כל דבר לחוד.

4. נסו גם ערבובים – שייקים של פרי, רסק פירות, מרק ירקות טחון – אז קשה לילדכם לדעת מה באמת יש שם – מיצים מעורבים של פירות עם גזר, ועוד.

5. המציאו ממרחים חדשים – מלפפון קצוץ בתוך גבינה, אבוקדו עם ביצה קשה וטונה עם קוביות עגבנייה.

6. הכניסו ירקות לתוך תבשילים והכינו חביתה, שקשוקה או פשטידה עם ירק.

7. הכניסו ירקות גם לכריך. יש חשיבות גם לפרוסת עגבנייה או מלפפון.

8. הכניסו ירקות לתוך תבשילים מוכרים ואהובים – למשל, אפונה לרוטב בולונז, קישואים קצוצים דק לתוך גולש, גזר מגורר בקציצות ואפילו קוביות פלפל על פיצה. אל תזלזלו בירקות המבושלים, גם להם יש ערך תזונתי גבוה.

9. נסו להוסיף ירק חדש לסלט. למשל, אם בדרך כלל אוכלים אצלכם סלט שהוכן ממלפפון, עגבנייה וחסה, נסו להוסיף לו רצועות גזר או קוביות פלפל.

10. ערכו ביחד עם הילדים את הקניות של הירקות והפירות. נסו לטעום ביחד דברים חדשים ותנו להם לבחור לבד חלק מהירקות והפירות מתוך המגשים והארגזים שבמרכול.

ועוד הערה חשובה: יש לשים לב למצב שבו הילד מסרב לאכול מזונות ממרקם מסוים, כמו למשל כל מה שדייסתי. מצב כזה עשוי להעיד על בעיה תחושתית דווקא, ולא על בעיה תזונתית. מומלץ במקרים כאלה לפנות למרפאה להתפתחות הילד כדי לבדוק אם אכן קיימת בעיה תחושתית ולטפל בה. יש לדבר חשיבות רבה בגלל ההשלכות שעשויות להיות לכך על תחומים רבים בחייו בעתיד. במקביל, יש לאזן את התפריט בעזרת הדיאטנית.

למידע נוסף אודות הספר 365 יום בלי תירוצים מאת ליאורה חוברה בהוצאת כנרת

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו