Laisha_Fly
PassoverFocus_Fly

דיאטת ממתקים מופלאה

מאת: שי דוידוביץ, שף ומדריך בריאות ותזונה טבעית
זמן קריאה: 2 דקות
הדיאטה שתגרום לשינוי בסף הגירוי שלכם, לבלוטות הטעם ולמערכת העצבים לפעול בחדות וביעילות גבוהה יותר ותהפוך אתכם לאניני טעם, שמתמוגגים מהטעם והמרקם של האוכל שלכם יותר מאי פעם
PassoverFocus_IN

דיאטת הממתקים המופלאה – מי מפחד מפירות?

פירות הם המזון הטבעי והבריא ביותר עבורנו. אבל אנשים רבים עדיין מחזיקים באמונות שגויות ומפחדים מ'אכילת יתר' של פירות:

ממליצים לנו על 'לפחות 3 מוצרי חלב ביום' ועל 'לא יותר מ-3 פירות ביום'. אך התוצאה של חוסר בפירות היא תזונה חסרת רכיבים תזונתיים חיוניים, ועתירת עודפים מזיקים של שומנים, חלבונים ועמילנים. על ידי תזונה מבוססת פירות, הורדתי כ-50 קילו של משקל עודף בקלות ובמהירות, קיבלתי מרץ וכוח, ומצאתי את התזונה הטעימה והמספקת ביותר שניסיתי – דיאטת הממתקים המופלאה.

מה שכל קרנף יודע

החושים של כל יצור חי מכוונים אותו לאכילת המזון המתאים והבריא לו, ולהירתע ממה שלא מתאים, ומזיק לו. לכן אנחנו לא רואים חיות בר שאוכלות מזון שלא מתאים להן או שגורם להן להשמנה ולתחלואים. זאת על אף שאין להן מומחי תזונה או מחשבוני קלוריות, ולרבות מהן האוכל המתאים להן זמין בכמות בלתי מוגבלת כמעט.

החדשות הנפלאות הן, שגם אנחנו בני האדם נולדנו מצוידים בחושים האלה, ואם נאכל מה שמושך אותנו במראה, בריח, במרקם ובטבע, ונאכל כמה שאנחנו רוצים, בכל פעם שאנחנו רעבים ועד שאנחנו שבעים – לא נשמין ולא נחלה. כמובן, שהגוף שלנו יודע לעשות את זה רק עם מזון טבעי, ולא עם מזון ששינינו את המראה, הטעם, הריח והמרקם שלו (תיבול, חימום וכו') במטרה לרמות את החושים שלנו.
ואיזה מזון הכי מושך אותנו בצורתו הטבעי? פירות כמובן!

מה שאמא לא יודעת

פירות הם המזון היחיד, כמעט, שלא צריך לשנות את המראה, הטעם או המרקם שלו כדי לאכול אותו בהנאה. הוא מכיל את כל האלמנטים של השובע: סוכר פשוט, סיבים מסיסים שיוצרים נפח בקיבה, והרבה ויטמינים. זה המזון העשיר ביותר במיקרו-נוטריינטים חיוניים. לכן אנחנו לא מסופקים מהארוחה עד שקיבלנו את המתוק והעסיסי. האימהות והמסעדות מודאגות מכך שנאכל בתחילת הארוחה את המתוק והעסיסי שיספק את התיאבון שלנו – ולא נרצה את המאכלים האחרים.

כל שינוי עשוי להיות מאתגר בהתחלה, אבל יש לנו את היכולת להסתגל לכל תזונה שהיא – ובראש ובראשונה לתזונה הטבעית לנו. כל מי שהתנסה בתזונה טבעית, המבוססת על פירות וירקות חיים, יודע שזו הדרך להגיע למקסימום של בריאות, אנרגיה, סיפוק, שובע והנאה מהאוכל: סף הגירוי משתנה, בלוטות הטעם ומערכת העצבים פועלות בחדות וביעילות – ואנחנו הופכים לאניני טעם, שמתמוגגים מהטעם והמרקם של האוכל שלנו יותר מאי פעם.

מי שלא מקבל מספיק אנרגיה מפירות, מחפשים את הקלוריות בפחמימות מורכבות או בשומנים – מזונות שהעיכול שלהם קשה יותר, ושמזיקים יותר ככל שצורכים מהם יותר. האנשים שמקבלים את רוב הקלוריות שלהם מפירות מממשים את הפוטנציאל הפיזי הגלום בהם.

פוטנציאל, הרגלים ופחדים

חשוב לצרוך את הפירות כשהם בשלים, ולאכול אותם לפני אכילת מאכלים מרוכזים שמתעכלים לאט (אחרת הם לא מתעכלים ותוססים – לכן המנהג השגוי לאכול את הפירות בסוף הארוחה גורם לקשיי עיכול). פירות הם קלים מאוד לעיכול, יוצרים תגובה בסיסית בגוף, וגורמים לנו להרגיש עתירי אנרגיה, ומאפשרים לגוף שלנו להבריא ולשגשג ולממש את הפוטנציאל הבריאותי שגלום בו.

בסדרת המאמרים הבאים שלי כאן, אספר על תזונה מבוססת פירות, וארגיע פחדים נפוצים בנושא פירות – השמנה, סוכרת, בעיות שיניים, טריגליצרידים, צרבת, גזים, חסרים תזונתיים ועוד. כמו כן אכתוב אודות ההתגברות על האתגרים הפיזיים, הרגשיים והחברתיים המפריעים לנו לשפר את התזונה והבריאות שלנו, על המעבר מתזונה גרועה, ללא פירות וירקות בכלל, לתזונה טבעית ועל הבעיות והמחלות הרבות שנעלמות עם המעבר לתזונה כזו.'

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו