himalayaKrem_Fly
Thymoquin_Fly

גרין סמודי- השינוי אפשרי

מאת: עדי סוקול-קצירי, מאמנת תזונה ובריאות
זמן קריאה: 4 דקות
פרויקט בריאות חדשני בחסות אורגניק מרקט במהלכו קבוצת אנשים נבחרת עוברת יחדיו תהליך של שינוי תזונתי. הקבוצה נפגשת לארוחת בוקר של גרין סמודי וארוחת צהרים מהמטבח האורגני של אורגניק מרקט והרצאות בהנחיית יועצת בריאות.
bari14_In

Green Smoothie- השינוי אפשרי

 

הגעתי ביום הראשון של הפרויקט בריאות, בשעה 8:30 בבוקר לסניף אורגניק מרקט ברח' הברזל 7, רמת החייל. ישבנו עשרה אנשים סביב שולחן אחד, נבוכים ומעט עייפים. טליה בירכה אותנו לשלום עם חיוך ענק ואנרגיה שיכולה להכיל חלל שלם. כל משתתף קיבל חוברת שבתוכה מופיע לוח הזמנים לפרויקט שכולל 12 מפגשים קבוצתיים על פני שבועיים וחצי שכוללים: ארוחת בוקר: גרין סמודי שטליה תכין לנו בבקרים, ארוחת צהרים של מנת בריאות מהמטבח האורגני בסניף, בליווי הרצאות של טליה ושלושה מפגשים אישיים עם טליה.

 

על הפרויקט- "השינוי אפשרי"

 

דפנה, מנהלת השיווק של אורגניק מרקט, סיפרה מהיכן הגיע הרעיון שלה לפרויקט: "פרויקט הגרין סמוזי – השינוי אפשרי, הוא פרויקט שהרעיון שלו המקורי, הוא להראות לאנשים הרחוקים מהתחום האורגני, כיצד שינויים בתזונה שלהם יכולים לחולל שינוי בחיים.

 

דפנה ממשיכה: "את הפרויקט בניתי לעצמי לראשונה, סביב ההתעניינות שלי עצמי בנושא הקשר בין תזונה והחיים. הפרויקט מבוסס על התנסות באופן שאינו מאיים, אלא ממקום של ליווי ותמיכה במטרה להוביל בהדרגה לשינוי בתזונה היומית ובבריאות הכללית".

"העדויות מהפרויקט הראשון שערכנו היו מדהימות, המשתתפים העידו שהם יותר אנרגטיים ומפוקסים, חלקם הצליחו להיגמל לחלוטין מקפאין, להיפטר מהרגלים רעים ואף להתחיל בפעילות גופנית, לשנות קצת עניינים בעבודה, ביחסים במשפחה ועם החברים".

 

טליה- יועצת בריאות הוליסטית שהנחתה את הפרויקט המשיכה: "ההשקעה הכי טובה היום היא לא בקרנות פנסיה, לא בביטוחי בריאות ולא בבורסה, אלא בבריאות שלנו! התהליך בנוי על ידי הזנת הגוף במזון בריא, באופן שיהיה מהנה, קל ופשוט ליישום וייתן לנו כלים מעשיים".

"אנו רגילים לאכול מזון לא טבעי, סינתטי, מתעלמים מצרכי הגוף, מכורים לקפה, ממתקים ולמעוררים אחרים. יחד נלך בשביל של בריאות, בצעדים קטנים והדרגתיים. תוך שבועיים תרגישו בשינוי. החיים שלכם עומדים להשתנות".

 

פרויקט בריאות באורגניק מרקט
הרצאה של טליה בפרויקט באורגניק מרקט

 

לראות את הגוף שלנו כשותף למסע

 

טליה ביקשה שנקרא את "החוזה עם הגוף" עליו נדרשנו לחתום. בחוזה נאמר שמעתה אנחנו מתחייבים להזין את הגוף שלנו במאכלים ומשקאות בריאים, לאהוב ולהעריך את הגוף שלנו ולראות בו כחבר, כשותף שלנו לדרך. בנוסף נדרשנו למלא שאיפות ויעדים לחודש הקרוב, טליה ביקשה שנחשוב בגדול כיוון "שכוונה יוצרת מציאות". נתבקשנו למלא יומן אוכל שדרכו עלינו לתעד מה אכלנו ואיך הרגשנו מייד אחרי ושעתיים אחרי.

 

Green Smoothie- משקה אנרגטי במיוחד

 

טליה החלה להכין לנו את הגרין סמודי ב- "ויטמיקס" (בלנדר רב עוצמה) כאשר דפנה הסבירה לנו על סגולות המשקה: "מדובר במשקה המבוסס על כמות גדולה של עלים ירוקים שצריכתם לבד, יכולה לעשות שינוי בחיים של אדם במגוון תחומי בריאות. מעבר לעלים הירוקים, כולל המשקה גם כל מיני סוגים של סופר פודס, מזון-על (כגון: פולאן, תותי גוג'י, זרעי צ'יאה, אבקת ספירולינה, מאקה ופולי קקאו), מרוכז ומכיל מרכיבים חיוניים לבריאות שגם אותם קשה לצרוך גם כשאוכלים תזונה טובה ובריאה. מעבר לזה יש במשקה גם פירות העונה שמוסיפים טעם ומתיקות. השילוב יוצר משקה אנרגיה, מתוק, טעים, מזין ומשביע (ארוחה שלמה בשייק אחד)

 

טליה מכינה גרין סמודי
טליה מכינה Green Smoothie

על חשיבותם של עלים ירוקים- המזון המזין והחסר ביותר בתזונה המערבית

 

המשקה אכן היה מזין ומעורר והתגובות מצד יתר המשתתפים היו נלהבות. כל אחד חזר לענייניו ונפגשנו שוב ב- 12:00 בצהרים, לשיחה עם טליה על עלים ירוקים. במרכז השולחן היתה מונחת קערה עם שלל עלים ירוקים (כוסברה, פטרוזיליה, רוקאט, בזיליקום, נענע, תרד, מנגלד, חסה…) ונבטים. טליה פתחה באומרה כי עלים ירוקים הינם המזון המזין ביותר אך גם החסר ביותר בתזונה המערבית. טליה דיברה על הכלורופיל, הפיגמנט הירוק בעלים שמכיל כמויות גדולות של חמצן ועל כן חשוב מאוד במיוחד לעירוניים שבנינו. לאחר ההסבר טליה ביקשה מאיתנו לשלב עלים ירוקים בכל ארוחה וכל אחד נדרש לומר אילו עלים ירוקים, שהוא פחות מכיר, הוא הולך לשלב בארוחות הבאות ובאיזה אופן.  

 

Green Smoothie
משקה גרין סמודי למקסימום אנרגיה

מנת בריאות מהמטבח האורגני של אורגניק מרקט

 

לצהרים כל משתתף קיבל "מנת בריאות" מושקעת שמבוססת על שילוב של דגן מלא וקטנייה (לקבלת חלבון מלא) על מצע של סלט מושקע של עלים ירוקים ונבטים. במקום לחם היו מונחות אצות נורי ורוטב טחינה. המנה היתה מצוינת ולמרות שהיתה גדולה אנשים העידו שלא הותירה בהם תחושה של כבדות.

 

מנת בריאות
מנת בריאות מהמטבח האורגני של אורגניק מרקט

יתר המפגשים בפרויקט כללו הרצאות מעניינות על: מזון שלם, חשיבות אכילת ארוחת בוקר, דגנים מלאים, קטניות, חלבון מן הצומח, תשוקות, אכילה מודעת, מזון ראשוני, מזונות על SUPERFOODS. בנוסף המשתתפים ערכו סיור מודרך בחנות במטרה ללמוד לקרוא תוויות מזון וללמוד לקבל בחירות מושכלות יותר.

 

מפגש מסכם

 

הצטרפתי שוב למפגש המסכם, כעבור שבועיים וחצי, כדי להתרשם מהתגובות של המשתתפים. התגובות היו כל כך נלהבות ומשמעותיות שאף אני הופתעתי עד כמה מהר ניתן לחולל שינוי כאשר מקבלים את ההדרכה המקצועית המתאימה, ליווי ותמיכה בשילוב עם כוח רצון והתכווננות. בנוסף ניכרת אווירה של אחווה ושותפות בקרב המשתתפים.

 

בין התגובות של המשתתפים: "אין לי כבר תשוקות למלח ולמתוק", "קניתי בלנדר ומעתה אני מכין כמעט כל בוקר את הגרין סמודי ומרגיש עם זה מצוין, אני מלא אנרגיה", "אני חשה מלאת אנרגיה וקלילה, האוכל שאני אוכלת מאזן אותי ללא תשוקות קיצוניות ורצון לנשנש, ומאפשר לי פחות להתעסק עם אוכל ויותר פנאי לדברים אחרים שאני אוהבת". "אני חשה עירנית לאורך כל היום, אני קמה מלאת אנרגיה בבוקר, וחשה יותר עירנית וחדה. אני מנסה להימנע מחלב בקר ובוחנת איך השינוי משפיע עלי והתחלתי לקרוא תוויות מזון לקנייה ממקום יותר מודע". 

 

 

מועדי הפרויקטים הבאים:

יוני (סניף שנקין)
15,16,17,21,24,28

 

יולי (סניף רמת החייל)
6,7,8,12,15,19

 

שעות הפרויקט
8:30-9:30, 12:00-13:00

 

לפרטים נוספים והרשמה, במייל או באתר

עדויות מהפרויקט:

 

"הפרויקט היה משובח, מרגיש כמו משהו שלא נגמר, שנותן כח להמשך. יש המון שמחה בדרך שבה טליה מתקשרת והיא מרגישה כמו דוגמא נהדרת למה שמלמדת. לדעתי ולתומי השינוי אפשרי ודי מהר אפילו". (אורי גוטליב, מאי 2010, שחקן, מנחה טלוויזיה)

 

אורי גוטליב
אורי גוטליב שותה גרין סמודי

 

"נקלעתי לתוכנית במקרה, אבל מהר מאוד הבנתי שזה בדיוק מה שאני צריך. נהניתי, החכמתי, ושיניתי אורחות חיים. תודה! (עודד בן נון, מאי 2010, צלם ובמאי)

 

"יומהולדת 40 מביא אותך לחשבון נפש אחד גדול- משבר קוראים לזה. יש כאלה שעבדו קשה והגיעו לרוב המטרות שלהם בגיל זה… לצערי הרב אני לא אחת מהם ואני צריכה להפשיל שרוולים ולעשות עבודה.  בחיפוש אחרי התשובה, עליתי במקרה (או שלא…) על מודעה על קבוצת השינוי של רשת אורגניק מרקט בהנחיית טליה לוין.

 

שינוי תזונתי שיביא לשינוי מיוחל בחיים. התהליך דרש שישה מפגשים יומיים שבהם נפגשת קבוצה של אנשים ואוכלת ארוחת בוקר וצהריים ביחד, תוך כדי למידת תכנים הקשורים לגוף ולנפש. אני לא יודעת אם זו התמונה המחייכת ומלאת החיים של טליה או משהו בגישה הרגיש לי נכון ונרשמתי. במהלך הפגישות הספורות, עברתי שישה שעורים לחיים, שיעורים שעשו בשבילי שינוי.

 

שינו לי את היחס לאוכל, היחס לספורט, האנרגיה היומית שלי, הדרך לטיפול בקשיים יומיים וגם העלו את רמת האופטימיות שלי. טליה לוין היא המורה שאתם רוצים שתלווה אתכם בדרככם לשינוי – בחורה מדהימה עם אופטימיות בלתי נגמרת, ידע עצום ולב אוהב ותומך. אני שבועיים וחצי אחרי המפגש הראשון וממשיכה לדבוק במה שטליה לימדה אותי – אני עובדת על השינוי הגדול בחיים שלי. ויודעת שביום ההולדת הבאה שלי תמצאו אותי מחייכת". (אורית קורן, מאי 2010, ממציאה ועורכת תוכניות טלוויזיה)

 

מה דעתכם על הפרויקט בריאות? האם מעניין אתכם לעבור פרויקט שכזה? נשמח לשמוע את דעתכם.

 

את הגרין סמודי אפשר למצוא בסניף אורגניק מרקט ברמת החייל ובקרוב גם בשינקין. חזרו וספרו לנו איך הרגשתם.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו