supherb_Fly
Thymoquin_Fly

בריאים וחדשים על המדף - מה אומרת הדיאטנית?

שוקולד לבן טבעוני. חלב שיבולת שועל. פסטה קטניות; שלל מוצרים חדשים על המדף. אילו בריאים? אילו פחות? פנינו גם לד"ר אולגה רז כדי לקבל טיפים שימושיים
PassoverFocus_IN

החידושים בתחום הבריאות רבים מספור. איך יודעים מה טוב עבורנו ואיך לבחור מהשפע שקיים כיום?

ריכזנו עבורכם מגוון מוצרים בריאים וטבעוניים.

 

חלב שיבולת שועל

תנובה ממשיכה להרחיב את פעילותה בשוק תחליפי החלב והחודש היא תשיק לראשונה בישראל במקרר החלב משקה המבוסס שיבולת שועלמשקה שיבולת השועל מותאם לשתיית קפה בזכות מרקם עגול, טעם ניטראלי הדומה לחלב והקצפה קלה.

תנובה, חברת המזון המובילה בישראל, משיקה לראשונה בישראל משקה מצונן מבוסס שיבולת שועל, תחת המותג Alternative. המשקה הוא בעל טעם עגול וניטראלי ומתאים למי שמחפשים תחליף חלב הדומה בטעמו ובמרקם לחלב רגיל. כמו כן, הוא ניתן להקצפה בקלות כך שהוא מתאים מאוד לצרכני קפה. צריכת משקאות מבוססים שיבולת שועל נמצאת במגמת צמיחה בעולם וזאת בשל הטעם והערכים התזונתיים המאפיינים אותו.

מילה קטנה על תזונה: המשקה החדש מורכב מ-95% שיבולת שועל, אשר מסייעת במניעת סוכרת ובאיזון רמת הסוכר בדם ובהתמודדות עם מחלות לב.

 

פסטה מכוסמת ועוד פסטות בריאות

חברת השדה מוצרים אורגניים משיקה סדרה חדשה של פסטות אורגניות והפעם פסטות מיוצרות מקמחי קטניות, אורז מלא וכוסמת, ולא מקמח חיטה. בסדרה:

 

יתרונות הפסטות הם רבים. זמן בישול הפסטות קצר ביחס לזמן בישול קטניות, אך הפסטות מכילות את כל הערכים התזונתיים של המרכיב היחידי בכל אחת מהן, קרי כמות נכבדת של חלבון, סיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו.

הפסטות נטולות גלוטן באופן טבעי, ולכן מתאימות גם לצליאקים ולנמנעים מגלוטן. מכיוון שהן אורגניות, הפסטות אינן מכילות שאריות חומרי הדברה או רכיבים מהונדסים גנטית, ומקור הצבעים היפים שלהן הוא מהרכיבים הטבעיים שלהם.

 

מחיר מומלץ לצרכן: 12.90 ₪ ליחידה

ניתן להשיג: בבתי הטבע השונים וברשתות השיווק ברחבי הארץ.

 

מילה קטנה על תזונה מד"ר אולגה רז: "בנוגע למוצרים מכוסמת וקטניות, ההתייחסות למוצרים אלה תלויה בסוג האוכלוסייה לה מיועדים המוצרים. אם מדובר בחולי צליאק, צמחוניים או לא צמחוניים – אז הבחירה היא מצוינת – אף אחד מהמוצרים אינו מכיל גלוטן.  להזכיר — אין יתרון בהיעדר גלוטן למי שאינו רגיש לגלוטן, ולפי מחקרים ההפך הוא הנכון.

ועכשיו על כוסמת וקטניות: הם דלי קלוריות (כמובן תלוי בכמות הנאכלת), מכילים כמות לא מבוטלת של חלבון וסיבים (לסייג, חלבונים בקטניות הנו בעל ערך ביולוגי נמוך מזה של חלבונים מן החי) ובעלי ערך תזונתי טוב".

 

אולגה מפרטת בנוגע לקטניות הללו: "לגבי הכוסמת, עם כל האהבה שלי אליה, – 3 גרם חלבון זה לא הרבה. חשוב לציין שכוסמת מכילה לוטאין, מנגן, מגנזיום, זרחן וגם גלוטמט, אותו גלוטמט שאנשים כל כך פוחדים ממנו, וחלב, והוא זה שמביא לאוכלים את טעם אוממי המיוחד. הקטניות מכילות וויטמין A, ברזל, פולט ועוד.

נשאלת השאלה למה לא לאכול את המזונות הנפלאים הללו בצורתם הבסיסית, כפי שהם. למה לעשות מהם מוצרים חדשים, כמו פסטה , הרי היא קיימים גם כך ועשוייה מקמח דורום, אשר מצטיין במבנה מיוחד של עמילן– עמילן עמיד, בעל מדד גליקמי נמוך יחסית וההשפעה על החיידקים של מערכת העיקול שדומה ואף טובה יותר מאשר קמח מלא.

שוב, אם המוצרים מיעדים לחולי צליאק, אז ברור שהבחירה הנה נכונה. אם לא – אני הייתי ממליצה לאכול כוסמת וקטניות בצורות שונות של בישול – מרק, מבושל, עם ירקות, כתוספת, כמנה עיקרית. בטח יותר זול, ולא פחות מזין. אבל אני בעד שכל אחד יבחר בעצמו מה מתאים לו".

 

וגו – שוקולד לבן טבעוני ואורגני עם שבבי שקדים

חברת וגה מוצרים טבעוניים מציגה טעם נוסף בסדרת השוקולדים וגו, והפעם שוקולד לבן  טבעוני ואורגני עם שבבי שקדים. השוקולד, המיוצר על ידי אחד מטובי יצרני השוקולד בשווייץ, מכיל 26% שקדים ורכיבים איכותיים נוספים כגון וניל אורגני טחון וחמאת קקאו אורגנית. השוקולד עדין, נימוח, מתוק ודומה בטעמו לשוקולד לבן חלבי.

שוקולד וגו אינו מכיל רכיבים מהונדסים גנטית (GMO’s), כולסטרול, שומן טראנס, לקטוז, קזאין וחומרים משמרים. חמאת הקקאו, השקדים, הוניל והסוכר שבשוקולד, נרכשים מפרויקטים מפוקחים סחר הוגן (Fair Trade).

השוקולד מתאים לטבעונים, לרגישים ללקטוז, לנמנעים מחלב, לשומרי כשרות, לתומכים בסחר הוגן, ולכל אלה האוהבים שוקולד מתוק וטעים עם רכיבים איכותיים. השוקולד משווק בטבלאות של 50 גרם.

רכיבים: סוכר קנים*,חמאת קקאו אורגנית*, שקדים אורגניים טחונים (14%), שבבי שקדים אורגניים (12%), אינולין אורגני *, וניל אורגני טחון. *רכיבים בפיקוח  סחר הוגן.

מחיר מומלץ לחפיסה של 50 גר': 13.90 ₪

ניתן להשיג: ברשתות השיווק ובחנויות הטבע ברחבי הארץ.

 

דגני בוקר אורגניים

Nature’s Path מציגה סדרת דגני בוקר אורגניים, ללא שאריות חומרי הדברה וללא רכיבים מהונדסים גנטית. *1% מהרווחים נתרם לרווחתן של חיות בר.

בסדרת דגני הבוקר האורגניים המיועדת למבוגרים – אבל לא רק – תמצאו:

 

סדרת דגני הבוקר מהווים מקור מצויין לחלבון ולסיבים תזונתיים, והם מאוד טעימים. הסדרה בעלת אישור ופיקוח אורגני והיא כשרה.

מחיר מומלץ לצרכן 22.90-28.50 ₪. ניתן להשיג בבתי טבע וברשתות שיווק ברחבי הארץ.

מילה קטנה על תזונה: שימו לב שלא כל מוצר אורגני הוא בהכרח בריא. כדאי לבחון את רשימת המרכיבים כדי להבין אם המוצר מתאים לדרישות התזונתיות שלכם.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו