In2024_Fly
In2024_Fly

אכילה רגשית: עושים שלום

סדנת Stop the Food Fight, מבית "המסע" של ברנדון בייס, מלמדת כיצד להשתמש בכלים רוחניים כדי לחדול מלאכול את מה שאנחנו לא באמת רוצים
supherb_IN

אכילה רגשית: לעצור את המאבק

מה לאכול (ומה לא לאכול), מה מזין ומה קלוריות ריקות, מה חומצי ומה בסיסי, מה טבעי ומה מעובד – את כל הדברים האלה הכרחי לדעת כדי לשמור על אורח חיים בריא.

הכרחי – אבל לא מספיק. כי אחרי שאנחנו יודעים הכל, עדיין נשארת השאלה הגדולה מכולם: איך עושים את זה. איך באמת אוכלים את מה שאנחנו יודעים שטוב לנו, ואיך מוותרים באמת, באהבה ובהשלמה, על מה שאנחנו יודעים שמזיק. איך מתגברים על הדחף, על הבא לי, מתחשק לי, מגיע לי, או סתם על "יש אוכל טוב, כולם אוכלים, אז מה, אני בעונש?".

חלקנו עושים את זה בהצלחה רבה, אבל אצל רובנו זה נשאר תמיד עם טעם של מאבק. אני מתה לקרואסון, אבל אסור לי. בא לי צ'יפס, אבל זה לא בריא לי. והסוכריות הצבעוניות ב"עולם הממתקים" פשוט קוראות בשמי כשאני עוברת לידן בקניון – אבל אני יודעת שזה רעל. ובכל זאת, לפעמים…. נו טוב, אי אפשר לחיות כל הזמן במאבק.

לא נעים כי כולם אוכלים

ה"בא לי", ה"מגיע לי", ולפעמים גם "לא נעים, כולם אוכלים" הם כולם דחפים של אכילה רגשית. אכילה רגשית היא כל האכילה שאנחנו אוכלים ושלא נובעת מרעב אמיתי של הגוף, המבקש בדרך זו תוספת אנרגיה, אלא מכל מיני עניינים רגשיים לא פתורים, התניות והרגלים, שגורמים ליד שלנו לזוז לכיוון הצלחת, המגש או המקרר בלי שום קשר לצורך פיזי.

וזה גם מה שעושה את רוב הדיאטות ומשטרי התזונה למיניהם לקשים כל כך. כי אם אנחנו לוקחים על עצמנו משטר כלשהו אנחנו אמנם מרגישים הרבה יותר טוב פיזית – אבל הרבה פעמים נעשים אומללים ומקופחים רגשית, ובעיקר הרבה פעמים לא מצליחים לעמוד בזה לאורך זמן.

סדנת Stop the Food Fight עוסקת בדיוק בזה – בדחפים הרגשיים שגורמים לנו לאכול את מה שאנחנו לא רוצים, מתי שאנחנו לא רוצים ובכמות שאנחנו לא רוצים. הסדנה, מבית היוצר של סדנאות המסע של ברנדון בייס, מלמדת אותנו לזהות את הדחף הרגשי שמאחורי ה"צורך" לאכול. להגיע לשורש ההיווצרות שלו, לעשות עבודה רגשית של ניקוי, ריקון וטיהור וכתוצאה מכך להיות משוחררים מדחפים מיותרים.

קווין בילט, בן זוגה של ברנדון בייס ויוצר הסדנה, מעיד על עצמו שהיה מאז ומתמיד שמנמן ומסורבל, עד שלפני כשלוש שנים החליט לקחת את עצמו בידיים ולרדת לחקר מה שדוחף אותו לאכילה מיותרת. הוא השתמש בכלים רבי העוצמה והייחודיים של "המסע", השיל קילוגרמים רבים ממשקלו, הכושר הגופני שלו השתפר פלאים, ובקלות. ובעיקר, הוא מעיד על עצמו – השתחרר מהמאבק. הוא פשוט לא שולח יותר את ידיו למה שאינו רוצה לאכול.

בשלב הבא, קווין התחיל ללמד גם אחרים לטפל בדחפים הרגשיים שלהם לאכילה באמצעות תרגילי סדנת המסע. התוצאה היא סדנת ה-Stop the Food fight המצליחה ברחבי העולם. ובקרוב – היא מגיעה גם לארצנו הקטנטונת.

היום, כשכולנו מבינים כמה חשוב (וגם כמה כיף) לאכול בריא, לשמור על משקל גוף תקין, וכולנו מבינים שלחיות במאבק זה לא כיף, ובעיקר לא יעיל, טיפול בדחפים הרגשיים שלנו לאכילה הוא פשוט חובה. אנחנו מזמינים אתכם לבחון אם זה מתאים לכם עכשיו.

הירשמו לאתר של Stop the Food Fight ותקבלו את כל המידע וגם כמה תרגילים חינמיים באמצעותם תוכלו להתחיל לאתר כבר עכשיו את הדחפים הרגשיים שלכם לאכילה, אם יש לכם כאלה.

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו