bari14_Fly
himalayaKrem_Fly

איך נחזק את המערכת החיסונית שלנו עם החזרה לשגרה?

מאת: - חברת אקוסאפ מפתחת ומשווקת תוספי תזונה ייחודיים המבוססים על פטנטים יחודיים. המחויבות שלנו לבריאות אופטימלית באה לידי ביטוי באיכות חומרי הגלם שאנחנו משתמשים במוצרים שלנו. על ידי שילוב של מדע וטבע, אקוסאפ מציעה פורמולות חדשניות המגובות בפטנטים פורצי דרך בעולם תוספי התזונה.
חופש וחגים זה נחמד, אבל עם יד על הלב, תודו שהתגעגעתם לימים של שגרה. אז איך נוודא שתהיה זו שגרה אמיתית ובריאה לאורך זמן?

איך נשמור על עצמנו עם החזרה לשגרה? צילום: pixabay

Sunrider_Article

הנה היא כבר כאן. השגרה הכל כך נחוצה לכולנו. אבל איך נסייע לשגרה להחזיק לאורך זמן, בלי הפסקות של חולי מהגן, בית ספר, מקום העבודה? טיפ ראשון: כדאי להקפיד ולחזק את המערכת החיסונית של כל בני הבית.

על מנת שהמערכת החיסונית שלנו תוכל לפעול באופן המיטבי, חשוב לצרוך מספיק ויטמינים ומינרלים[1]. אחד הוויטמינים המרכזיים שתורם להגנה חיסונית זו הוא ויטמין סי [2].

מהי חשיבותו המיוחדת של ויטמין C בשמירה על בריאותנו?

ויטמין C הוא אחד הוויטמינים המועילים עבורנו, בכל גיל, שממלא תפקיד חשוב בתהליכים פיזיולוגיים רבים בגופנו[3].

כנוגד חמצון רב עוצמה, ויטמין C מגן על התאים מפני נזקי חמצון על ידי עיכוב ייצור רדיקלים חופשיים שעלולים לגרום למחלות שונות ומגוונות[4].

על פי סקירת מחקרים בנושא[5] ויטמין C יכול להקל או למנוע זיהומים הנגרמים על ידי וירוסים וחיידקים.

הסקירה מצביעה על 148 מחקרים בבעלי חיים שמעידים על תכונה זו של הוויטמין, כאשר הזיהום האנושי הנחקר ביותר הוא הצטננות.

מחקרים אלה מצאו כי ויטמין C עשוי למנוע הצטננות בקרב אנשים פעילים פיזית ואף למנוע ולסייע בריפוי של דלקת ריאות.

תפקיד חשוב יש לוויטמין C גם בשמירה על בריאות העור, העצמות ורקמות החיבור.

הוויטמין מגן עלינו מפני קרני ה-UV ואף מעודד סינתזה של קולגן וקרניטין החיוניים בבניית הרקמות בגוף.

בניית הרקמות מאפשרת ריפוי מהיר יותר של פצעים בעור. בנוסף הדבר תורם גם לצמצום סימני ההזדקנות בעור, לצמצום בהיווצרות צלקות ולמניעת התפתחות של מחלות עור מסוימות, כדוגמת אטופיק דרמטיטיס[6].

קערה עשירה בוויטמין C. צילום: pexels

קערה עשירה בוויטמין C. צילום: pexels

איך נדאג לרמות מספקות של ויטמין C בגופנו?

הגוף שלנו אינו יודע לייצר את הוויטמין בעצמו, ולכן אנו חייבים לצרוך אותו בצורה מספקת מהמזון שאנו אוכלים או באמצעות תוסף תזונה.

מכיוון שוויטמין C מסיס במים הוא מופרש החוצה מהגוף באופן מהיר. לכן, במידה והחלטתם להסתפק במזון כמקור לוויטמין C, מומלץ לפצל ולאכול ממנו מספר מנות במהלך היום.

במידה ואינכם בטוחים כי אתם צורכים ממנו מספיק, או שאתם חשופים לנזקים סביבתיים כגון זיהום אוויר או עשן סיגריות, וכן לטובת תמיכה בשלבי החיים השונים (ילדות, הריון, הגיל השלישי) – כדאי ליטול אותו גם כתוסף תזונה.

ויטמין C - חשוב לילדים. צילום: pixabay

ויטמין C – חשוב לילדים. צילום: pixabay

איזה ויטמין C לצרוך?

בשוק סוגים רבים של ויטמין C. מכיוון שבאופן רגיל ויטמין C מסיס במים ומופרש במהירות בשתן, פותחה טכנולוגיה ייחודית – טכנולוגיה ליפוזומלית  – שמאפשרת לשפר את הספיגה שלו בגוף.

הליפוזום מורכב משומן המצוי באופן טבעי בקרומי התאים בגופנו. המבנה הליפוזומלי שומר על החומר הפעיל ומגביר את רמת הספיגה והזמינות הביולוגית שלו באופן משמעותי יותר.

כדאי לדעת שמחסור בוויטמין C עלול לסכן את בריאותנו, אך עודף ממנו אינו אפשרי. במידה וצרכנו כמות גדולה מידי, הגוף פשוט יפנה את העודפים דרך השתן.

חברת אקוסאפ פיתחה ויטמין C ליפוזומלי בצורה נוזלית, שמתאים לכל המשפחה וקל לנטילה הן עבור ילדים והן עבור הגיל השלישי. ניתן למהול אותו במים או במיץ תפוזים ולשתות לרוויה.

נאחל לכולנו חזרה מהירה לשגרה בריאה!

*

למען הסר ספק, התוכן במאמר זה הוא בעל אופי של סקירה כללית בלבד, והמידע בו אינו התוויתי, הוא לא מהווה המלצה רפואית מוסמכת והוא לא מיועד להנחות את הציבור או לשמש לגביו כהמלצה, הוראה או עצה לשימוש, לשינוי או להורדה של תרופה כלשהי, ואין בו תחליף לייעוץ רפואי פרטני או אחר. נשים בהיריון, מניקות, ילדים ואנשים הנוטלים תרופות מרשם – יש להיוועץ ברופא לפני השימוש בתוספי תזונה.

אסמכתאות

[1]   Alpert PT. The Role of Vitamins and Minerals on the Immune System. Home Health Care Management & Practice. 2017;29(3):199-202. doi:10.1177/1084822317713300

[2] Carr, Anitra C., and Silvia Maggini. 2017. "Vitamin C and Immune Function" Nutrients 9, no. 11: 1211. https://doi.org/10.3390/nu9111211

[3] Sudha J. Devaki and Reshma Lali Raveendran (August 2nd 2017). Vitamin C: Sources, Functions, Sensing and Analysis, Vitamin C, Amal H. Hamza, IntechOpen, DOI: 10.5772/intechopen.70162. Available from: https://www.intechopen.com/chapters/56440

[4] Fadime Eryılmaz Pehlivan (August 2nd 2017). Vitamin C: An Antioxidant Agent, Vitamin C, Amal H. Hamza, IntechOpen, DOI: 10.5772/intechopen.69660. Available from: https://www.intechopen.com/chapters/56013

[5] Hemilä H. Vitamin C and Infections. Nutrients. 2017;9(4):339. Published 2017 Mar 29. doi:10.3390/nu9040339

[6] Wang K, Jiang H, Li W, Qiang M, Dong T, Li H. Role of Vitamin C in Skin Diseases. Front Physiol. 2018 Jul 4;9:819. doi: 10.3389/fphys.2018.00819. PMID: 30022952; PMCID: PMC6040229.

  1. *
  2. הפורטל לתזונה בריאה Eatwell אינו נושא באחריות כלשהי למוצר/שירות שניתן ע"י חברה או בעלי המקצוע המפורסמים באתר או בכלל.
    המאמר אינו מהווה תחליף לייעוץ פרטני עם איש מקצוע מוסמך מהתחום.
צרו קשר עם אקוסאפ – EcoSupp



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
    1. ישראל פרקר Israel Preker

      … אבל באיזה פירות וירקות (אלה מהטבע ולא בקפסולות או בנוזל) יש הכי הרבה ויטמין C?

    2. אקוסאפ – EcoSupp

      בין הפירות והירקות העשירים בוויטמין C: פירות הדר, פלפל אדום, קיווי , תות, עגבניות, מנגו, אננס, עלים ירוקים, ברוקולי, כרוב, צנון, קולרבי, גויאבה, פפאיה ובטטה.

      כאמור במאמר, במידה ומסתמכים על צריכה מהמזון, מומלץ לצרוך מזונות עשירים בוויטמין C לאורך כל היום, שכן הוויטמין מופרש במהירות מהגוף.