Thymoquin_Fly
Nadar_Fly

תזונת ילדים בחודשי הקיץ

מאת: בני נחמני, נטורופת ושף טבעי
זמן קריאה: 3 דקות
הם משתעממים, הם רבים, הם מנדנדים ותמיד רוצים אותך דווקא עכשיו שיש לך בדיוק משהו מאוד חשוב לעשות. נשמע מוכר? כן, הקיץ הגיע והחופש כבר כאן ואתם תחליטו איך לעבור את החופש הגדול.
Thymoquin_In

הסיפור שלכם יכול להיות של כיף והנאה עם הילדים היקרים שלכם, הכל עניין של הבנה והחלטה.
להבין ולזכור שהילדים רוצים וזקוקים לתשומת הלב של ההורים, ותמיד תמיד לזכור שהם י-ל-ד-י-ם! על כל המשתמע מכך, אנו מצפים, משום מה, שבחופש המסמן פריקת עול, המתוקים שלנו ייקחו את העניינים לידיים ויתפעלו את עצמם…

זמן לקבל החלטה

ההחלטה היא שלנו, האם אנחנו באים בציפיות לא רלוונטיות, מתאכזבים ומתעצבנים?
או שבמחשבה תחילה מחליטים שזהו זמן יקר מפז לבלות עם היקרים לנו מכל? בו ברגע שזו תהיה המחשבה, רגשות האכזבה וחוסר האונים וכל הרגשות השליליים יהפכו לרגשות חיוביים וכך יראו הפעולות שנעשה וכך יראו גם התוצאות בשטח.

הילדים שלנו קולטים הכל, הגישה החיובית שלנו תשפיע עליהם ובלי לבקש או להגיד נקבל מהם הרבה יותר שיתוף פעולה. מעבר לכך שההתנהגות שלנו היא תמצית החינוך של ילדנו, "ילדים לא עושים מה שאומרים להם-  הם עושים מה שאנחנו עושים."

פתרונות ישימים:

1 – זכרו שרוב הילדים רגילים למסגרת שאומרת להם מה עושים בכל רגע נתון אבל לא מחנכת לתעסוקה עצמאית של הילד, את זה הוא צריך ללמוד בבית.

2 – עובדה שנייה היא, שילדים תמיד רבים. רק שעכשיו אתם רואים את זה, זה לא חריג וזו לא בעיה. זו הזדמנות ללמד אותם התנהגות ראויה בזמן עימותים.

3 – סדר יום ומשחק חופשי- הכינו סדר יום קבוע שיהיה מושתת על תעסוקה עצמאית אבל מוגדרת, למשל, לצייר בצבעי מים, לבנות ארמון מסדינים בחדר (הילדים שלי יכולים לשחק ככה שעות…). כל תעסוקה שנותנת יד חופשית לדמיון, ברגע שהדמיון שלהם ניצת הם בונים ויוצרים עולם ומלואו, פשוט לראות ולהתפעל. יש להגדיר זמן לפעילות מסוימת שהם ידעו מה הם עושים היום.

דוגמה נוספת למתן מרחב דמיוני:  לתת לילדים להמציא אגדה או סיפור הרפתקאות, הילדים ממציאים ואתם או אחד הילדים כותבים. חשוב מאוד לא להנחות את הילדים בשום כיוון, רק כך הילד יפתח את הסיפור וברב המקרים יספר את מה שעובר עליו דרך הסיפור או יבטא את שאיפותיו .בכל מקרה זה מאוד מפרה. לאחר שיש סיפור אפשר לתכנן הצגה על פי הסיפור. פעילות כזו יכולה להימשך אפילו כמה ימים.

ועכשיו לאוכל!

מתוקף "תפקידי"  אני רוצה לדבר על האוכל שהוא עניין לא קטן בכל יום ובטח בחופש.
ישנן פעילויות הקשורות במזון שמרתקות ילדים, כמו: הנבטה של קטניות וזרעים שאפשר לאכול אותם וגם לשתול חלק בגינה או באדנית. ילדים מאוד מתחברים למעגל הטבע של צמיחה וגם מקבלים משימה של אחריות בטיפול בשתילים.

כמו כן, אפשר לשתול עוד צמחים מתגמלים כמו עגבניות שרי או נענע שיכולים לגדול בדלי ישן או פח זיתים גדול. קלחי תירס שהילדים יכולים לקלף. אגב, תירס מבשלים במים רותחים כשלוש דקות רק על מנת לחמם ולרכך מעט את התירס, ככל שמבשלים יותר מאבדים יותר ויטמינים ומינרלים (אישית אני אוכל את התירס חי).

יש נקודה אחת קריטית בתזונה שהיא סדר וקביעות של ארוחות:

תקבעו זמנים לארוחת בוקר, צהריים וערב ולארוחות הביניים.
ההמלצה שלי היא שארוחות הביניים יהיו פירות, פירות מיובשים, אגוזים וגרעינים ולא בכמות גדולה. למשל אפרסק חתוך יפה לפלחים וחופן גדול של ענבים בהחלט יכול לספק ארוחת ביניים מזינה.
בארוחות העיקריות חשוב מאוד שכולם ישבו סביב השולחן לאכול ואם נמצאים בחוץ מומלץ למצוא מקום שקט ונוח לעשות פיקניק.
הישיבה בצוותא בצורה מסודרת מנחילה הרגלי אכילה טובים ועוזרת בגיבוש המשפחתי.

לשתף

שיתוף הילדים בהכנת המזון זו הזדמנות לזמן איכות עם הילדים וחשוב לרכישת מיומנויות חיים פשוטות.
אתם מקבלים ממני שני מתכונים שתמיד מנצחים: אחד של סלט פשוט וטעים שילדים יכולים להכין מההתחלה ועד הסוף לבד והשני בשיתוף מבוגר.

סלט גזר, סלק ותפוח

מצרכים:

1 גזר
1 תפוח
1 סלק קטן
חופן צימוקים
מיץ לימון

אופן ההכנה:

מגרדים את הירקות בפומפייה או במעבד מזון, מערבבים בקערה עם הצימוקים ומתבלים לפי הטעם עם מיץ לימון.

ארטיק פירות

המתכון הזה הוא מתכון "בסיס", אפשר ליישם אותו עם כל פרי שרוצים ואפשר לשלב בו: יוגורט, חלב קוקוס, חלב שקדים או כל דבר העולה על רוחכם.

מצרכים:

2 נקטרינה
2 אפרסק
חלב קוקוס
מתקן להכנת ארטיקים או כוסות קטנים וכפיות

אופן ההכנה:

1. שוטפים וחותכים את הפירות לחתיכות גדולות (מוציאים כמובן את החרצן)

2. מכניסים לבלנדר או מעבד מזון ומרסקים את הפירות למחית חלקה, מוסיפים מעט חלב קוקוס לקבלת מרקם עדין, מוזגים למתקן הארטיקים או לכוסות עם הכפיות ומקפיאים.

בהצלחה וחופש נעים.
בני נחמני
שף טבעי

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו