אוכלים בריא

Powered by WP Bannerize

תרימה

Powered by WP Bannerize

על קוקוס ואנשים רזים

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג, תזונאי ומחבר כתב העת "תזונה פלוס"
מידע חדש על אודות שמן הקוקוס ממשיך למצב אותו בראש פירמידת השמנים הבריאים: שמן קוקוס לא רק מעודד ירידה במשקל - הוא גם מסייע בהורדת כולסטרול. איך זה קורה?

על איכויותיו וסגולותיו הרבות של שמן הקוקוס דובר רבות וטובות, כולל באתר זה. מידע מחקרי חדש בדבר השמן המופלא הזה רק מחזק את ההמלצות הקודמות, וממשיך למצב את שמן הקוקוס בראש פירמידת השמנים.

שמן קוקוס מכיל חומצות שומן ממוצעות שרשרת. חומצות שומן אלו מאוד מוערכות ע"י תזונאים וספורטאים בכל העולם, שכן הן מתעכלות בקלות ומוטמעות במהרה. לשם עיכולן של חומצות אלו לא דרוש מיץ מרה – הן  מתפרקות במהירות ברוק שבפה ובמיצי הקיבה. אחרי עיכולן וספיגתן, הן מגיעות למיטוכונדריות שבתאים ומשמשות שם לייצור אנרגיה והן אינן נאגרות בגוף כשומן.

ולראייה: תושבי איי האוקיאנוס הדרומי אוכלים הרבה מאוד אגוזי קוקוס ומזונות טבעיים איכותיים נוספים, אולם קשה למצוא ביניהם אנשים שמנים. כאמור, גם אתלטים מרבים להשתמש בשמן קוקוס.

שמן קוקוס מוריד גם כולסטרול

חומצות שומן אלו עוזרות גם להורדת רמות הכולסטרול והסוכר בדם. יש להן יכולת נוגדת קרישה. בניסויים עם בעלי חיים הן נמצאו מורידות רמות כולסטרול וזאת משום שהן עזרו לפעולת הכבד.

משלל המחקרים על שמן הקוקוס מתברר גם כי שמן קוקוס טבעי ולא מחומם הוא התרופה הטבעית היעילה ביותר נגד מחלות ויראליות, כולל שפעת לכל סוגיה.

המעוניין לצרוך את חומצות השומן הללו המצויות בשמן הקוקוס חייב להתחיל עם כמות מועטה ובהדרגה לעלות במינון שאם לא כן, הוא עלול לסבול מבחילות. מתחילים עם רבע כפית, מספר פעמים ביום ובהדרגה אפשר להגיע אפילו למספר כפות ביום בלי בעיות.

חומצות השומן המצויות בשמן הקוקוס מופיעות בשני מקורות, חלב אם ואגוזי קוקוס. זוהי סיבה חשובה המסבירה מדוע אכילת אגוזי קוקוס תורמת לבריאות ולריפוי מחלות שונות. במדינות בהן מרבים לאכול אגוזי קוקוס, התחלואה במחלות של העולם המערבי נמוכה ביותר. כיום ניתן להשיג בבתי הטבע שמן קוקוס מכבישה קרה. שימו לב להקפיד על כך, לשמן המחומם אין ערך בריאותי.

 

השאירו תגובה:
  1. אילה

    שלום רב,
    לא מבינה איך אפשר להמליץ על שמן רווי , כן אמנם שרשראות בינוניות, אבל כשמן טוב לטיגון ובישול. האם תוכל לתת לי תשובה אשמח.
    כל המחקרים מראים ששמן רווי מעלה את רמת הLDL !

  2. חוה

    בסוף הכתבה מציינים שהשמן המחומם (=בישול טיגון) חסר ערך תזונתי.
    אני מבינה מזה שכשמן לסלט הוא טוב.
    אני גם מבולבלת. יש מקומות שמכתירים אותו כשמן הקסמים ומקומות שמתארים אותו כ"השמן הגרוע ביותר"
    מעניין על סמך מה מסתמכים אלו וגם אלו

  3. קוקי

    שמן קוקוס שייך למשפחה מיוחדת של שומנים שנקראים MCFA – middle chain fatty acids.

    שמנים מסוג מיוחד זה עוברים מטבוליזם בגוף במנגנון שונה מאשר כל שומן אחר – הם נשרפים כמו פחמימות ומייצרים גופים קטוניים אשר מסייעים לתהליך השובע, ההרזיה וכיוב'. גם אופן פעילותם על LDL הוא לא המנגנון הרגיל.