PassoverFocus_Fly
Laisha_Fly

מי אמר שוקולד לא בריא?

מאת: קארונה ירון, מנחת סדנאות ניקוי גוף ותזונה נקייה מרעלים ומייצרת שוקולד בריא חי
זמן קריאה: 2 דקות
כולנו אוהבים שוקולד אבל מלאים נקיפות מצפון על כך. אפשר לשחרר את המצפון ולהתחיל לחגוג על שוקולד, ועוד להכין אותו בקלות בעצמנו. הקקאו כפי שמעיד שמו המקורי - תאוברומה קוקאה - הוא מזון האלים והוא אכן מזון מבורך. קארונה מסבירה וגם נותנת מתכון
Thymoquin_In

בקקאו יש חומרים מעוררים טבעיים, הוא בונה מעגלי אושר וסיפוק במוח, מלא מגנזיום וברזל, מאזן את הורמוני המין, מפמפם את הלב, מאזן סוכר וכולסטרול, מאיץ מטבוליזם, משביע ואפילו עוזר בהרזייה.

העניין הוא שכדי לזכות בכל המעלות הללו יש לצרוך את הקקאו חי לפני שעבר קלייה או חימום מעל 48 מעלות, מה שנקרא RAW.

לשם כך צריך להצטייד בפולים או בשברים (ניבס) של קקאו חי מיובש בשמש או במייבש מזון, חמאת קקאו ואבקת קקאו טבעיות וממתיק בריא ושלם כמו מייפל, אגבה, סילאן ודבש לא מחומם.

להכנת השוקולד הביתי אפשר להוסיף שמנים טובים כמו: קוקוס, המפ, טחינה, חמאת שקדים או קשיו. אפשר להוסיף תבלינים כמו מלח, צ'ילי, הל, מנטה, וניל, קליפת תפוז או לימון ואפשר להוסיף גם אגוזים שונים.

בדרך כלל את הכנת השוקולד הראשונה כדאי ללמוד עם מנחה מנוסה ואז לרוץ עם זה בבית. יש תלמידים מוכשרים שסרטון ביו-טיוב מספיק להם.

אז הנה מתכון:

שוקולד raw

הכמויות מספיקות ל-50 פרלינים

מלאו שתי כוסות של 250 מ"ל חמאת קקאו מגורדת ושימו אותן בקערת מים חמים להמסה של החמאה בחימום בלתי ישיר.מלאו כוס בשמן קוקוס אורגני ואם הוא מוצק שימו גם את הכוס הזאת בקערת מים חמים להמסה של השמן בחימום בלתי ישיר.

עד שהשמנים ימסו לנוזל:

טחנו פולי קקאו חיים לאבקה במטחנת קפה או זרעים, טחינה קצרה ומהירה, עד שתמלאו כוס באבקת הקקאו. הזהרו מטחינה ממושכת כי אז החמאה יוצאת מהפולים והופכת את הכל לעיסה עבה.הוסיפו לפולים הטחונים שתי כוסות אבקת קקאו אורגנית וכוס אבקת חרובים וערבבו את האבקות שיהיו ללא גושים.

עוד הכינו: כוס שחציה סירופ אגבה או מייפל ורבעה סילאן תמרים.

משנמסו השמנים:מזגו את החמאה המומסת ושמן הקוקוס לאבקות וערבבו עם טורף ביצים עד שיתקבל נוזל חום אחיד.אז הוסיפו את הממתיק והמשיכו לערבב עד שיתקבל נוזל חום אחיד.מזגו את הנוזל לתבניות סיליקון והקפיאו במקפיא 45 דקות.

קארונה ירון מעבירה סדנאות בהן לומדים להכין שוקולד, שוקו, מוס, ארטיק, סמוזי וגלידה עם סירופ שוקולד, ללא חלב, סוכר, גלוטן או קפאין.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו