PassoverFocus_Fly
PassoverFocus_Fly

ריפוי עצמי בעזרת שמנים אתרים

מאת: - נטורופתיה, אירידולוגיה, דיקור. התמחות בטיפול במחלות כרוניות וסרטן, ניקוי גוף מרעלים, סדנאות בישול ואפיה בריאים
חנוכה מתקרב, זה הזמן לעשות כבוד לשמנים מרפאים ולהבין איך אפשר להתמודד עם בעיות כמו כאבי ראש או תיאבון מוגבר באמצעות שמנים
Laisha_In

אחד מהניסים אותם חוגגים בחנוכה הוא נס פח השמן ולכבודו אתמקד במאמר זה על סגולות הריפוי של שמנים אתרים המשמשים אלפי שנים בריפוי.  בסוף הכתבה תקבלו מתכונים עם שמנים אתרים עבור בעיות נפוצות.

מי הם השמנים האתרים?

שמנים אתרים ידועים עוד משחר האנושות כבעלי סגולות ריפוי. השמנים מופקים מפרחים, עלים, גבעולים, זרעים, אגוזים, שורשים וקליפות עצים כאשר טיפת שמן אחת מכילה את שלל התכונות הרפואיות של הצמח ממנו השמן עשוי. בשמן האתרי יש חומרים פעילים שביכולתם להשפיע על הגוף, הנפש והיכולת הקוגניטיבית ועל פי מחקרים רבים שנעשו נמצא שיש שמנים אתרים שהם אנטי חיידקיים, אנטי ויראליים, אנטי פטרייתיים, ואנטי דלקתיים.

ביהדות מוכר השימוש בשמנים אתרים למשיחת מלכים, לצרכי בישום ולטקסים פולחניים על-ידי שימוש בקטורת, הרחה והכנת משחות. היפוקרטס, שהיה אבי הרפואה השתמש בשמנים אתרים לשם ריפוי פצעים ונגעי עור אחרים. אגב, תורת הריפוי בשמן אתרי נקראת ארומתרפיה (ארומה=ניחוח, תרפיה= טיפול).

 ישנן שלוש דרכים לשימוש בשמנים אתריים לצורך רפואי:

  1. שאיפה: המרכיבים הכימיקלים הטבעיים שמגיעים עם השאיפה לריאות מעוררים את תגובת המוח שמעורר את הגוף מבחינה פיזיולוגית ומבחינה רגשית.
  2. מריחה: השמנים נספגים למערכת הדם ומוסעים לתאי הגוף, חודרים לשכבות העמוקות של העור ומטפלים בתסמיני עור שונים.חשוב לדעת שיש שמנים שאסור לשים ישירות על העור ויש לערבב אותם עם שמן נשא או קרם בסיס.
  3. בליעה: אך ורק בהדרכה ובלווי – מספר טיפות בכפית דבש, שמן זית או מזון כלשהו- תלוי בשמן ובייעודו. חשוב במקרי בליעה לקנות שמנים איכותיים ולהיזהר מזיופים (ויש כאלה).
שמן קוקוס

שמן קוקוס

  1. נסו את זה בבית – שימוש חכם בשמנים לשיפור הבריאות והתזונה

לפניכם מבחר שימושים שאפשר ליישם גם בבית:

 

שורש זנגוויל, ג'ינג'ר, צמח מרפא נוגד דלקת

שמן אתרי ג'ינג'ר יכול לחולל פלאים. צילום: pixabay

 

צרו קשר עם אפרת נבון, נטורופתית, מדקרת ואירידיולוגית



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו