supherb_Fly
supherb_Fly

אכילת רו-פוד מאיטה את קצב הזדקנות הגוף

מאת: שירלי בר, שפית ומומחית לרו-פוד
זמן קריאה: 2 דקות
שירלי הפעם תנסה להסביר מדוע רו-פוד, מזון נא ולא מבושל, יש בכוחו להאט משמעותית את קצב הזדקנות הגוף. רמז- קשור ברידקלים חופשיים ונוגדי חמצון. ובנוסף תדגים לנו (בסרטון מוצמד!) מתכון להכנת מילקשייק שוקולד בריא.
PassoverFocus_IN

כל עוד אנחנו חיים – אנחנו מזדקנים…זו עובדה!  לצערינו, את תהליך ההזדקנות לא ניתן לעצור – אך בהחלט ניתן להאט את קצבו באופן משמעותי.  תהליך הזדקנות מתרחש כאשר תאים זקנים מתחילים למות בקצב גבוה יותר מהקצב בו נוצרים תאים חדשים. המפתח הוא למנוע את הזדקנות התאים בטרם עת, ועל ידי כך להזדקן  לאט יותר מהקצב הצפוי שחוקי הגנטיקה הועידו לנו. השאלה הנשאלת היא: איך אנחנו עושים זאת? האם מניעת הזדקנות התאים בשליטתינו? והתשובה היא – בהחלט!

ישנם מספר סיבות הגורמות לתמותת התאים ולחולי בגופינו –  אך אחת הסיבות המרכזיות לכך הם הרדיקליים החופשיים.

רדיקליים חופשיים הם תוצרי לוואי של פעילות התאים בגופנו, הנוצרים בזמן יצירת אנרגיה. ריבוי רדיקליים חופשיים בדם, גורם לנזקים קשים והרס רב בתאים ובאיברים, עד למצב של הזדקנות מוקדמת. רדיקל חופשי הוא מולקולה שאין לה אלקטרון ועל מנת להתאזן מבחינה כימית היא שואפת להיקשר ולחמצן תרכובת כימית אחרת.

למה דומה הדבר? דמיינו לעצמכם כלב נמרץ והיפראקטיבי שלא מסוגל לשבת בשקט, בועט, נושך והורס את כל מה  שמסביבו. כך גם הרדיקל החופשי מחפש את ההזדמנות לחמצן ולהיקשר לחלבונים, לשומנים ולקרומי התאים, למטען הגנטי בתוך התאים, ובעצם לכל מה שיבוא איתו במגע, וכתוצאה מכך נגרם נזק בלתי הפיך. הרדיקלים החופשיים נוצרים בכל רגע נתון בגופנו!

המטרה המרכזית שלנו היא להוריד את רמת הרדיקלים החופשיים, ולמזלנו הטוב, הטבע צייד אותנו באמצעים שמאפשרים לנו לנטרל את הרדיקלים החופשיים בגופינו. החומרים המבצעים את המלאכה הזאת נקראים נוגדי-חימצון וניתן למצוא אותם אך ורק ברו-פוד!

מקורות נוגדי החמצון נמצאים בפירות וירקות, פרי הדר, ירקות עליים, פלפל אדום, תותים, עגבניות, אספרגוס, אבוקדו, שום, בצל, נבטים, זרעים, אגוזים, אוכמיות, גוג'י ברי ועוד.
בין הגורמים העיקריים לכמה מהמחלות המיוחסות לזקנה הם תזונה לקוייה וחסרים תזונתיים, ולכן שילוב של תזונה נכונה על טהרת הרו-פוד ואורח חיים בריא, יכולים למנוע לחלוטין את הנזק הרב שמחוללים הרדיקלים החופשיים.

והנה לכם כמה טיפים הגיוניים שתוכלו ליישם בחיי היומיום שלכם:

1. השתדלו לאכול כל יום ארוחה אחת לפחות שכולה רו-פוד. גם אם כל שאר הארוחות לא כ"כ בריאות, עדיף להכניס מה שיותר נוגדי חימצון מאשר כלום.

2. הכינו מתוקים בריאים כמו הכדורי שוקולד שלי (המתכון באתר שלי) או המתכון למילק שייק שוקולד המצורף פה במקום מתוקים מושחטים.

3. תדעו שהכוח לריפוי הגוף ולתחזוקתו נמצא בידיים שלכם.

שיהיה לכם בהצלחה!
באהבה,
שירלי בר

מתכון למילקשייק שוקולד




המצרכים:

1 בננה
חופן אגוזי קשיו לא קלוי
1 כפית תמצית וניל טבעית
1 כפית אבקת קקאו אורגית
2 כפות סירופ אגבה
3 קוביות קרח
½ כוס מים

אופן ההכנה:

לעבד את כל המצרכים בבלנדר עד לקבלת שייק סמיך. ניתן להמתיק לפי הצורך.

שייק טעים ממש כמו מילק שייק אמיתי, אך בריא הרבה יותר!!

 

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו