bari14_Fly
himalayaKrem_Fly

צום רוחני, מסורת עתיקה והרבה יותר מניקוי רעלים

בעוד צומות מסורתיים הם חווית ריפוי עוצמתית ויוצאת דופן, צום רוחני, אשר נועד לניקוי הרעלים שבגוף ולהרחבת התודעה, יכול לקחת אותנו אף גבוה ועמוק יותר. ישנן סיבות רבות מדוע לעשות צום רוחני

ד״ר גבריאל קאזנס ושנטי גולד-קאזנס

Thymoquin_In

"צום רוחני מרומם את הרוח ומסייע לנו להעמיק את הקשר שלנו עם הנשמה" – ד"ר גבריאל קאזנס MD ,MDH.

בעוד צומות מסורתיים הם חווית ריפוי עוצמתית ויוצאת דופן, צום רוחני, אשר נועד לניקוי הרעלים שבגוף ולהרחבת התודעה, יכול לקחת אותנו אף גבוה ועמוק יותר. ישנן סיבות רבות מדוע צום רוחני הוא טרנספורמטיבי הרבה מעבר לניקוי רעלים בלבד.

לצומות רוחניים ישנה עוצמה אמתית, שמוכרת כמעט בכל המסורות הרוחניות בעולם, כולל היהדות, נצרות, טאואיזם, בודהיזם, הינדואיזם והאסלאם. אלו מוזכרים 87 פעמים בתנ"ך. גדולי החכמים ביוון, כמו סוקרטס, אפלטון ופיתגורס צמו כדי לטהר את הרוח והנפש במטרה לתפוס טוב יותר את האמת. העוצמה של הצום הרוחני הבסיסי מועצמת על-ידי: מדיטציה יומיומית שמלווה בחניכה רוחנית, אשר עשויות לעורר את האנרגיה הרוחנית הקוסמית; ,תרגול יוגה; שאלות ותשובות בנושאים רוחניים; שיחות רוחניות; תמיכה קבוצתית; וסביבה אשר מפעילה כוחות ריפוי רוחניים אלו.

צום רוחני גם מאפשר לאזן מחדש את ההומאוסטזיס הפיזיולוגי שלנו ולהתאושש מההשפעות המחלישות, שמוציאות אותנו מאיזון בעולם רווי ברעלים.

צום רוחני הינו האטה שמטרתה לאפשר לנו לגלות את התוכנית העליונה של חיינו. זהו זמן לבחון את מטרות חיינו לטווח הקצר וגם את אלו לטווח הארוך. במהלך צום רוחני, אנשים בדרך-כלל מתחברים לכוח הרצון האישי ולעצמי האותנטי שלהם, ומקבלים את העוצמות להיכנס מחדש לעולם ולשמר את האיזון שלהם, עם אנרגיה ותקווה מחודשים, ועם כוחות רוחניים, רגשיים, שכליים וגופניים מועצמים.

צום רוחני מסייע לאנשים לגלות מחדש את הקצב המקודש הפנימי שלהם ולהתיישר עם המקצב החי של הקיום.

במישור הגופני, אנרגיית ריפוי עוצמתית, שכבר ציינתי ככוח החיים החיוני, מתעוררת באמצעות צום המיצים. כוח חיים חיוני זה תומך ומסייע לתאים, ואברי הגוף של המשתתף, לשחרר רעלנים פיזיולוגיים, רגשיים, מנטליים ורוחניים, שאוחסנו בהם עד כה. הצום הרוחני מעורר את כוח החיים החיוני של התאים במגוון דרכים שנותנות להם את הכוח להפריש החוצה את רעלני הרקמות. ככל שיותר רעלנים מופרשים, כך עוצמת החיים החיונית מתעוררת בעוצמה רבה יותר.

כיום ישנם המון סופר-פודס, תוספי תזונה וגאדג'טים למיניהם בכדי לטפח בריאות; עם זאת, גישה זו, בת למעלה מ-5,000 שנה, עדיין נראית כיסודית ביותר, אלגנטית ופשוטה ועמוקה ביותר בלאפשר לאנשים גישה לכוחות הריפוי והעוצמות הרוחניות אשר בתוכם.

המיקום האידאלי לעשות צום רוחני הוא בסביבה בתולית וטהורה, כך שהרמוניית החיים הרגשית, המנטלית והרוחנית של המשתתף תופרע עד כמה שפחות על-ידי רעילות בזמן תהליך הניקוי. המדבר מאפשר זאת באמצעות השקט התומך והמסתוריות הריקה שלו. סביבה בטוחה, תומכת ומוגנת שכזו מסייעת לאנשים להרפות בכל הרמות ולהפעיל את כוח החיים עד רמת הריפוי המלאה שלו. סביבת צום אופטימלית זו שונה באופן מובהק ויעילה יותר לעומת צום בסביבה עירונית ואפילו מרוב הסביבות הביתיות.

הגוף הינו אורגניזם בעל יכולות ניקוי עצמיים, ריפוי עצמי וחידוש עצמי מדהימים. הוא המתנה האלוהית לכולנו. הצום הרוחני תומך בנו בדרך הטובה ביותר לחוות מתנה זו ולהתחבר לנשמה. צום רוחני משחרר את הגוף ואת המיינד מתשוקות היומיום כך שאנו יכולים לגלות בתוכנו את האקסטזה הטבעית והעמוקה של הבורא. צום רוחני מאפשר לנו להיות מוליך של האלוקות. כולנו התברכנו בפוטנציאל של מתנה זו על- ידי הבורא עולם.

מסע בן שמונה ימים של ניקוי רעלים מגופך ונפשך –
בהנחיית ד״ר גבריאל קאזנס ושנטי גולד-קאזנס ממרכז עץ החיים באריזונה ארה״ב

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו