11_flyL

Powered by WP Bannerize

ecosapp_CU_R

Powered by WP Bannerize

עשה ואל תעשה – תזונה נטורופתית להפחתת מתח

מאת: - רון יפה הינו מומחה לטיפול פונקציונלי ונטורופתיה
רוצים לחיות את החיים ביותר רוגע ושלווה? הדרך מתחילה בתזונה שלכם. פירות יער ואורז מלא הם רק חלק ממזונות שישפרו את ההרגשה וירגיעו אתכם

הנטורופת רון יפה חווה בקליניקות ובהרצאות באופן יומיומי אנשים שחווים חרדות ומתחים בחייהם.
לכן, הכתבה הזו תעניק לכם טיפים מדהימים לשינוי אורח חיים נכון ובריא ע"י שינוי תזונה נטורופתית.
בכתבה תמצאו מספר טיפים חשובים לתזונה נטורופתית הלכה למעשה שתוכל לסייע לכם להפחית את מידת המתח והחרדה בחייכם, להבין כיצד להימנע מאכילה רגשית ולשלוט טוב יותר בצריכת המזון שלכם.

ג'אנק פוד

ג'אנק פוד מפחית את הסטרס? צילום: PEXELS

 

לפי רון יפה, ישנם אנשים המתמודדים טוב יותר עם מצבי לחץ, באופן טבעי, אך גם האחרים יכולים להתאמן וללמד את עצמם להתמודד עם מצבי מתח ביעילות רבה.
אנו יכולים לשלוט במידת המתח שאנו חשים, הרבה יותר מכפי שאנו מודעים. אנו יכולים לשפר את אורח חיינו ובכך לשפר את הביוכימיה והפיזיולוגיה להתמודדות טובה יותר עם מתח.

לטענת הנטורופת רון יפה, הדרך הפשוטה והזמינה ביותר לסייע לגוף להתמודד עם המתח, היא דרך בחירת מזון נכונה. בחירת מזון נכון יכולה לעזור לגוף ולשפר את יכולתנו להתמודד עם מצבי מתח והשלכותיהם.
במצבי מתח רובנו נוטים לבחור מזונות “משפרי הרגשה”. האינסטינקט הראשוני של רובנו הוא לפתוח את המקרר ולחפש “פיצוי” למצב הנפשי בצורת עוגה ,שוקולד, מאפים ובעיקר פחמימות – החיפוש אחר נחמה קלה וזמינה.

מה כדאי לאכול כדי להפחית מתח?

ירקות ירוקים – מורידים לחץ דם, הורמוני חרדה ועוזרים לשינה טובה יותר.
גרעיני חמניות עשירים באשלגן, אבץ ובויטמינים , הממלאים תפקיד חשוב בבריאות בלוטת יותרת הכליה.

אורז מלא הוא פחמימה מורכבת הנספגת באיטיות ויכולה לעזור בשחרור כימיקלים כמו סרטונין הגורמים להרגשה טובה, ומספק לגוף זרימה יציבה של אנרגיה.
אצות מעוררות בגוף תגובה אנרגטית ויכולות לעזור בסילוק פסולת ובכך להפחית את רמת המתח בגוף.

כרוב הוא מקור לויטמינים נוגדי החמצון A, C, E, בטא קרוטן וסלניום, שהם חומרים נוגדי חמצון הנלחמים בנזק שנוצר בגוף כתוצאה ממצב לחץ.
שקדים עשירים במגנזיום החשוב במיוחד לחיזוק תפקודה של מערכת העצבים ובהטמעת חומצות שומן חיוניות (עדיף להשרות את השקדים למשך הלילה, כדי להקל על העיכול).

פירות יער

פירות יער יכולים להפחית את הסטרס. צילום: 123RF

 

פירות יער כמו אוכמניות, תות שדה, פטל וכו’, עשירים במנגן ובויטמין c .מחסור בויטמין c עלול להחליש את המערכת החיסונית ולגרום למתח ומותשות באופן כללי.
שומשום מספק לגוף אבץ, החשוב לייצור הסרטונין הגורם לתחושת רוגע.

תזונה נכונה ומאוזנת יכולה להשפיע על הרגשתנו ועל בריאותנו. תזונה נכונה יכולה לספק את רוב חומרי ההזנה להם אנו זקוקים בכדי לחיות חיים בריאים ומאושרים יותר.

מוזמנים לחייג לקליניקות שלנו לתיאום אבחון וייעוץ נטורופתי בטלפון ישיר 050-2731111

 

צפו בדבריו של רון יפה בנושא דיכאון ברפואה פונקציונלית:

צרו קשר עם רון יפה
* שדות חובה
שלחו
השאירו תגובה: