ecosupp_FLY

Powered by WP Bannerize

BODY_B_FLYR

Powered by WP Bannerize

עוגת דלעת

מאת: לורה קנוף (NC), מחברת הספר "מדריך תזונתי למניעת להפרעות עיכול", הוצאת פוקוס
בחג ההודיה בארצות הברית נהוג לאכול עוגת דלעת. להלן גִרסה צמחית, נטולת סוכר ונטולת גלוטן, המאפשרת לכולם ליהנות ממעדן עונתי זה.

צילום: pixabay

בסיס לעוגה:

◄ 2 כוסות של קמח כוסמת אורגני
◄ ½ כוס של שמן קוקוס קר
◄ ½ כוס מים קרים

מילוי של דלעת:

◄ 4 ביצים גדולות, טרופות
◄ 350 גרם חלב קוקוס או ¼ כוס קרם קוקוס מרוכז מעורב ב-1 כוס מים פושרים
◄ 33/4 כוסות של דלעת אורגנית אפויה, קלופה ומעוכה (כ-3/4 ק"ג) או 2 קופסאות שימורים (כ-420 גרם) של מחית דלעת אורגנית
◄ 1 כף של תערובת תבלינים לפשטידת דלעת
◄ ½ כפית של אבקה מעלי סטיביה ירוקים

הכנה:

1. כדי להכין את תחתית הבצק, השתמשו בקערה בינונית, ובתוכה חִתכו את שמן הקוקוס הקר לתוך הקמח ב-2 סכינים או סכין המיועדת לחיתוך בצק, עד שיתקבלו פתיתי שמן קוקוס קטנים בגודל של אפונים. ערבבו פנימה את המים במזלג כדי ללחלח את השמן המוצק, ולושו אותו עד שמתקבל כדור בצק.

2. חִתכו את הבצק ל-2 חלקים, והניחו כל אחד מהם בתבנית אפייה בגודל של
25-22 ס"מ. השטיחו את העיסה באופן שווה בתוך התבנית בכף או באצבעות, עד לכיסוי התבנית בעובי של ½ ס"מ לכל היותר. לאחר מכן קפלו את קצות הבצק בידיכם והניחו אותו בצד.

3. חממו את התנור מראש לטמפרטורה של 175 מעלות צלזיוס.

4. להכנת המילוי, ערבלו או בחשו יחד ביצים, חלב קוקוס, דלעת, תבלינים וסטיביה בקערה גדולה או במערבל. מִזגו את התערובת לתוך תבניות של עוגות.

5. אֱפו את התערובת במשך שעה בחום של 175 מעלות צלזיוס, או עד שהמאפה יתקשה באמצעיתו.

6. הגישו את המאפה ללא כל תוספות או עם ציפוי של קרם מאגוזי קשיו. מתקבלות 2 עוגות בגודל של כ-25 ס"מ כל אחת. כל עוגה מתחלקת ל-8 מנות,
וכל מנה מכילה 237 קלוריות, 5 גרם חלבונים, 13 גרם שומנים, 29 גרם פחמימות
ו-7 גרם סיבים תזונתיים.

 

לפרטים נוספים על הספר

השאירו תגובה: