SHABAT_MIG_L

Powered by WP Bannerize

ecosapp_CU_R

Powered by WP Bannerize

האם מאבדים סידן בגישת הרו-פוד ללא מוצרי חלב?

מאת: שירלי בר, מומחית רו-פוד
לקראת חג השבועות, שירלי בר תפריך את המיתוס שהדרך הטובה ביותר לספוג סידן הינה ממוצרי חלב ותציין את הנזקים הכרוכים בצריכת מוצרי חלב. נלמד אלו מזונות חיים עשירים בסידן ואיך להכין חלב שקדים.

לשמחתי הרבה, מודעות הציבור לגבי נושא זה הולך וגובר…ואכן יותר ויותר אנשים מבינים שחלב ומוצריו הם אינם המקור הבריא והרצוי לסידן. אך למרות עליית המודעות של חלק מהאוכלוסייה, עדיין יש אוכלוסייה גדולה מידיי שמאמינים בכך שהחלב הוא אכן בריא ואף מקור מועדף לסידן…כמה חבל!

כתבה זו פונה גם למודעים שביניכם וגם לצורכי החלב.

ראשית, רוצה אני לפנות לקוראים הטיבעוניים, שחיים חיים בריאים, בלי מוצרי החלב ולבקש מכם להפיץ לעולם את הידע שלכם ולנסות לעשות שינוי בקרב מקורבייכם.
וכמובן, לקוראים שצורכים מוצרי חלב על בסיס יומיומי….בבקשה הפסיקו!!!
אתם בהחלט מביאים על עצמיכם חולי ותחלואות שונות כאשר אתם מכניסים אל גופכם מוצרי חלב – ולכן בקשתי אליכם היא כל כך נועזת – אני רוצה בטובתכם!

והנה לכם כמה עובדות על הנזקים בצריכת מוצרי חלב:

א- במחקר שארך 12 שנים ובו השתתפו 77,000 נשים, נמצא שנשים ששתו יותר מ-14 כוסות חלב בשבוע סבלו משבר בירך בשיעור הגבוה בכ-45% מנשים ששתו כוס חלב אחת בשבוע – או פחות.

ב- נשים שלקו באוסטיאופורוזיס, דיאטה עשירת חלבון חלב הגבירה את אובדן הסידן בשתן, הקטינה את ספיגתו במעי ויצרה מאזן סידן שלילי. כאשר החליפו את צריכת מוצרי החלב בחלבון צמחי, ירדה הפרשת הסידן בשתן מ-150 ל-103 מ"ג ביום!

ג- שומן מהחי והן חלבון מהחי (כגון קזאין בחלב פרה) הם בעלי קשר חזק למחלות כמו מחלות לב, סרטן וסוכרת סוג 2.

ד- המחקר התזונתי המקיף ביותר שנערך אי-פעם (מחקר סין) מעיד על מסקנה מובהקת אחת: שכיחות המחלות הכרוניות הייתה הגבוהה ביותר בקרב אנשים שהרבו לצרוך מזונות מן החי (בשר, חלב ומוצריו, ביצים ודגים). יתר על כן, אפילו לצריכה נמוכה יחסית של מזונות מן החי היו השפעות שליליות. לעומת זאת, אנשים שצרכו את הכמות הגדולה ביותר מזונות מן הצומח היו הבריאים ביותר ונטו פחות לפתח מחלות כרוניות.

תוצאות מחקר סין תואמות לחלוטין מחקרים רבים בבני אדם ובבעלי חיים, שהוכיחו כי תזונה צמחית מגוונת מספקת לאדם את כל רכיבי התזונה החיוניים לו והיא עדיפה על-פני מזון מן החי.

ישנם עוד הרבה סיבות להפסיק לצרוך מוצרי חלב פרה, אך כעט נסתפק בזאת.

מזונות מומלצים לצריכת סידן

בין המקורות הטובים לסידן ניתן לכלול: ירקות עליים, טחינה מלאה, פולי סויה, אגוזים, ברוקולי, שקדים, תרד, אצות, זרעי פשתן, פיטרוזיליה, דגנים, אגוזי פקאן ועוד.

קרוב לוודאי שלחלק גדול מכם תהיה בעיה עם ילדיכם, בגלל החלב ולכן אני מצרפת לכם מתכון מנצח של חלב שקדים, שקל מאוד להכנה וטעים במיוחד!! הכינו גם לעצמיכם ואני מבטיחה שתתאהבו בטעם ובקלילות של הכנת החלב.

לבריאות!
באהבה,
שירלי בר

מתכון לחלב שקדים

מצרכים:

2 כוסות שקדים (לא קלויים)
2 תמרים
1 כפית תמצית וניל
5 כוסות מים מסוננים

אופן הכנה:

1. לשפוך את כל המצרכים לתוך בלנדר ולעבד את הכל עד שכל השקדים טחונים היטב.

2. לשפוך את החלב הנוצר לתוך שקית בד ולסנן את השקדים מן החלב על ידי לחיצה חזקה וממושכת לתוך קנקן.

החלב הנותר טעים להפליא וניתן לשימור במקרר למשך 3-4 ימים.

השאירו תגובה:
  1. אמילי

    היי שירלי הכנתי את חלב השקדים זה פשוט מעולה
    לי זה ממש עוזר כי אני לא אוכלת מצרי חלב
    גם קל וגם טעים
    תמשיכי לפנק אותנו תודה

  2. דקלה

    הכנתי את החלב על פי המתכון כבר מספר פעמים לילדתי בת ה3. יוצא מעולה וזה באמת פתרון טוב עבורנו למי שלא צורך מוצרי חלב.
    תודה רבה! נשמח אם תשתפי אותנו עם עוד מתכונים!

  3. יאיר

    זה מדהים לקרוא את הכתבה שלך . אחותי ואחי הם טבעונים שנים הרבה,ויש להם גם אוסטיאופורוזיס וגם חוסר של ויטמין ששכחתי את שמו.
    הדיאטנית שלי אומרת שיש רק מעט סידן בטחינה שנספג,והרוב של הסידן מהטחינה לא נספג וגם זה של הירקות והפירות.
    אני רוצה לקרוא את המאמר שהראה שמי שאוכל הרבה חלב ומוצרי חלב יש לו יותר האוסטיאו ממי שאוכל מעט.
    תודה אם תשלחי לי אותו לקריאה. אחזיר לך אחרי שאקרא.
    פעם למדתי בהודו שהכי טוב זה הרבה לעשות פעילות בגוף. מה דעתך ?
    את גם יכולה לטפל , איפה ואיך ? יאיר

  4. יאיר

    נזכרתי שקראתי שהחלב לא בריא ועושה מחלות. לא הבנתי איך ואז למה הדיאטנית אמרה בהרצאה וגם הרופא שאין מחקר אחד רציני שהתפרסם שמוכיח את זה. הבן שלי הוא ביולוג וחיפש בעתונים מדעיים ומצא דוקא מחקרים שמוכיחים ההפך. אז אני מבולבל מזה.
    החלבון בצמחים איננו חלבון שלם,כך בהרצאה אמרו.
    ראיתי מחקר גדול על טבעונים שבדגניים חסר ליזין ,ובקטניות חסרה מתיונין. אינני מבין מה אלה. אני רק מצטט. מה דעתך על כל זה ? יאיר

  5. רואי

    האם השקדים מקולפים והאם כדאי להשרות אותם לפני שטוחנים

  6. שירלי בר

    שלום לכם,
    יאיר, אני אכתוב לך למייל תגובה אישית לגבי השאלות שלך. לרואי, את השקדים אין צורך לקלף אך רצו מאוד להשרות אותם כ-12 שעות.

  7. דוד קורש

    שלום שירלי הכנתי את החלב יצא טוב. אני שומר את מה שנשאר מהשקדים מחכה למתכון העוגיות שהבטחת. יישר כח
    בברכה
    דוד קורש

  8. דוד קורש

    שלום שירלי אודה לך אם תעני ליאיר בפורום שלך כדי שכולנו נדע את התשובה אני חושב שזה מעניין את כל מי שנכנס לאתר שלך.
    חג שמח

  9. טבעוני מבוגר

    שירלי שלום,

    כדאי שתבדקי מה מצב הטבעונים המבוגרים בארץ מבחינת "בריחת סידן".
    לצערי, רוב הטבעונים המבוגרים סובלים מבריחת סידן חריפה. חלקם מטופלים בתרופות חזקת (פוסלן, אוויסטה וכד').
    בשומשום ובחמאת שומשום יש חומצה אוכסאלית וחומצה פיטית שמונעות ספיגת סידן ולמעשה רק 10% מהכמות העצומה נספגת בגוף.
    לכל הטבעונים חסר ויטמין D החיוני לבריאות העצמות.
    מי שלא לוקח תוסף מסכן את בריאותו. אין ויטמין D בצומח. רובנו לא חשופים מספיק לשמש.
    הכול נחמד ויפה כשאתה טבעוני צעיר, בריא, נלהב ו"אדוק". כשמתבגרים הפרספקטיבה קצת משתנה…

    הערה לסיום, לעומת "מחקר סין" החביב על הטבעונים ישנם מעל עשרת אלפים מחקרים הדנים בחשיבות החלב ובתרומתו לבריאות. לא ייתכן ש כ ו ל ם ממומנים על ידי יצרניות החלב.
    חומר למחשבה לכל מי שיש ראש פתוח וגמישות מחשבתית.

  10. יוליה

    שלום שירלי,
    הכנתי את החלב בבית,
    יצא סבבה, אומנם זה לא חלב רגיל בטעם, אבל אפשר לשתות את זה, למרות שכבר מזמן הפסקתי לשתות חלב גם ככה.
    זה נורא דומה לחלב שיבולת שועל שקניתי בסופר – האם תהליך ההכנה משיבולת שועל הוא זהה?
    כמו כן יש לי שאלה – האם ניתן להשתמש בחלב זה לבישול/אפיה? למשל להכנת דייסת שיבולת שועל – במקום חלב רגיל?

    תודה רבה ויום טוב
    יוליה

  11. רונית

    שירלי שלום,
    אני מנסה לרדת במשקל ויחד עם זאת לעשות זאת בדרך בריאה. אני צמחונית. האם המתכון של חלב שקדים מתאים גם לשילוב בתהליך הירידה במשקל ? האם הוא לא "שמן" מידי ?
    תודה, רונית

  12. זהבה

    האם חובה לסנן את חלב השקדים ואם כן מדוע
    תודה על תשומת הלב
    זהבה