Thymoquin_Fly
PassoverFocus_Fly

סדנת שוקולד חי ופועם

מאת: שרי קפלן, נטורופתית והרבליסטית
זמן קריאה: 2 דקות
סדנת השוקולד של אמבר פתחה לי צוהר לעולם קסום ומופלא. גיליתי שאפשר להנות משוקולד איכותי ואפילו לזכות במרכיבים המקדמים את בריאותינו, תוך הימנעות מכל הסוכרים המעובדים והמרכיבים המזיקים

צילום: pixabay

supherb_IN

חווית שוקולד משוחררת  מתחושת אשמה ואפילו יתרונות בריאותיים בצידה !

תחילה, וידוי קצר. אני נמנית על אוכלוסיית הבריאותנים וככזו פשוט הוצאתי מהתפריט שלי את הממתקים ומוצרי השוקולד למיניהם. ארבעת ילדי, כמו כל ילד רגיל, מתאווים לממתקים ולשוקולד וחשופים בימי הולדת, חברים וקרובי משפחה לכל הוריאציות של שומן צמחי מוקשה, סוכר, חמאה ומוצרי קקאו מעובדים, מתחלבים, משמרים, חומרי טעם וריח, צבעי מאכל ועוד… אני משתדלת להגביל ולהסביר ללא הרף אבל בסופו של דבר אני מאמינה שעם ההתבגרות והדוגמה האישית בבית הם יהיו חופשיים לבחור ויבחרו נכון…

והנה סדנת השוקולד של אמבר פתחה לי צוהר לעולם קסום ומופלא. גיליתי שאפשר להנות משוקולד איכותי ואפילו לזכות במרכיבים המקדמים את בריאותינו, תוך הימנעות מכל הסוכרים המעובדים והמרכיבים המזיקים שפורטו לעיל!

 

לצורך העניין מציידת אותנו אמבר רוגע, שכשמה כן היא, נעימה, מסבירת פנים וקולחת, במידע לגבי חומרי הגלם, לגבי ההבדלים התהומיים בין המרכיבים המקוריים והאיכותיים לבין מה שתעשיית המזון "דוחפת" לתוך מוצריה משיקולי עלות וחיי מדף ארוכים.

בדרך כלל, כשמגיעים לסדנאות שפים, נחשפים לעשרות מרכיבי מזון אקזוטים ויקרים שכדי להשיג אותם ולדעת להשתמש בהם נדרשת השתלמות לא קטנה ואני באופן אישי נוטה לוותר מראש… אבל בסדנא של אמבר הכנו טראפלס, טבלת שוקולד, שוקו, ממתקי קוקוס מצופים שוקלד, רוטב/ציפוי לפונדו ועוד כשרשימת המרכיבים מונה בד"כ שלושה-ארבעה מרכיבים בסיסיים בלבד וכל התורה מסתמכת על פרופורציות נכונות בין החומרים והסברים קצרים וברורים על אופן החימום והקירור הקריטים להצלחת המוצר. חשוב לציין שבסדנא של אמבר לומדים שאפשר להכין שוקולד טעים מבלי שיכיל חלב או מרכיב כלשהו מן החי, לטובת הטבעונים שביננו.

חוץ מזה שהכל ממש פשוט ושווה לכל נפש, אמבר מקפידה להימנע מעיבוד יתר בצורת חימום בטמפ' גבוהה, על מנת לשמר את המרכיבים הבריאותיים של המוצרים הבסיסיים.

בונוס נוסף הוא שילוב של מזונות שהוכתרו כ"סופר פודס" בתוך השוקולד. האם ידעתם כי קקאו מצטיין כמוביל תרופות או להבדיל סופר פודס לכל חלקי הגוף לספיגה אופטימאלית? ולכן חכם לחבר אותו עם מאקה, ספירולינה, קינמון, צ'ילי ועוד.

אמבר שוזרת, באופן ייחודי במהלך הסדנא שפע של ידע מרתק ומרשים יש לומר, על ההיסטורייה של הקקאו ועל עולם השוקולד בכלל, התכונות הבריאותיות שלו ושל מרכיבים אחרים בהם היא עושה שימוש, כולל החוויות הפסיכולוגיות והכימיות שהוא מעניק לנו. היא חולקת איתנו בנדיבות את כל רזי ההכנה והיכן היא מזמינה את המרכיבים לאחר שחקרה אותם לעומק.

אז לכל אוהבי החום, המתוק, המנחם והמענג הזה, אני ממליצה בחום לא לוותר עליו וללמוד מאמבר רוגע איך נהנים ממנו ושומרים על בריאות אופטימלית !

סדנת שוקולד בריא ( venpick צילום )

סדנת שוקולד בריא ( venpick צילום )

 

 

 

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו