supherb_Fly
PassoverFocus_Fly

נשתה לחיי הבריאות

ליאורה גולדברג תציג לנו את היתרונות הסגולתיים של מזונות "העל": רזרבטרול שבאוכמניות ופרי האסאי ותיתן לנו מתכון ל- Smoothie אוכמניות עשיר באנטיאוקסידנטים.
supherb_IN

נשתה לחיי הבריאות  

 

בחרתי הפעם לכתוב על שני מזונות מקטגוריית הסופרפוד שלי שאני ממליצה לצרוך כל יום.

 

מזון עשיר ברזרבטרול

 

הרזרבטרול הוא חומר אנטיביוטי טבעי שמיוצר ע"י הצמח בתנאים אקולוגים מסוימים כדי להגן על עצמו מפני מתקפה של בקטריות או פנגוס. הוא עשיר באנטיאוקסידנטים ובעל סגולות מרפאות.
ב- 1997 פורסם במגזין הבריאות SCIENCE MAGAZINE מחקר של אוניברסיטת אילינוז בשיקאגו, החושף ממצאים על יכולת הריפוי המדהימות של הרזרבטרול המצוי בכ- 70 צמחים שונים. ממצאי המחקר הראו שהרזרבטרול הינו בעל יכולת לעקב התפתחות תאים סרטניים בכל שלבי המחלה.

 

עוד על סגולות הרזרבטרול:

 

 

 


מיץ פירות יער צילום: ליאורה גולדברג

מקורות לרזרבטרול במזוננו  

 

ענבים הם מקור עיקרי של רזרבטרול, בעיקר ענבים אדומים. רזרבטרול מצוי גם בקליפת בוטנים, בחמאת בוטנים, במשפחת האוכמניות (ככל שהקליפה סגולה יותר היא עשירה יותר בחומר) ובמזון יפני בשם Japaneese Knotweed. מומלץ לאכול כמה שיותר מזונות המכילים רזרבטרול כמו ענבים כהים וכמובן לאכול את הקליפה כי שם נמצא החומר בריכוז גבוה, לשתות כוס יין אדום כמה פעמים בשבוע וגם את הבוטנים לא לשכוח.

חשוב להזכיר שאם מחממים את המזונות מעל טמפרטורה של 48 מעלות חלק גדול מהחומר נהרס. אני ממליצה להכין Smoothie המכיל עלים ירוקים, ופירות כמו ענבים אדומים או ממשפחת האוכמניות העשירים ברזרבטרול.

 

מיץ האסאי וקוקטייל המונאבי

 

קוקטייל מונאבי מכיל כ- 10-20 מפרי האסאי בשילוב עם פירות נוספים, שהמשותף לכולם היא התכולה המרוכזת של אנטיאוקסידנטים.
פרי האסאי הקטן גדל על עץ במרכז ודרום אמריקה ומכיל פי 20 חומרים תזונתיים מיין אדום וענבים. רשימת הרכיבים התזונתיים של הפרי מרשימה ומכילה: מינרלים, חלבון, ויטמין E, סיבים תזונתיים וחומצות שומניות "טובות" המכילות אומגה 3- 6 -9.

 

מיץ אסאי
מיץ אסאי צילום: ליאורה גולדברג

מחקרים מאוניברסיטת פלורידה שפורסמו ב 2006 על פרי האסאי מראים שהפרי מגן על בריאות הלב והמוח, עוזר בהריסת תאים סרטניים, בעיות פרקים ומאט את תהליכי ההזדקנות.
בשל סגולותיו הבריאותיות כדאי לשתות את המיץ לפחות כמה פעמים בשבוע. נכון שאני ממליצה על שייקים ירוקים יומיים, או לפחות כוס מיץ ירוק אחד ביום,  אבל לפעמים זה פשוט לא יוצא בגלל היום העמוס ואז הכי פשוט זה לפתוח את המקרר ולמזוג רבע כוס של קוקטייל האסאי (מונאבי).

 

אני שותה כרבע כוס מיץ אסאי כבר מספר חודשים ומרגישה אנרגטית ועם רמת חיוניות גבוה מהרגיל. בנוסף נתתי לאבא שלי בן ה- 90 לשתות כל יום מהמשקה (כרבע כוס) במטרה לחזק את גופו (לאחר אשפוז) ולהזין שוב את גופו בויטמינים, מינרלים וחומצות שומניות. כעבור שבועיים הוא הראה סימני התאוששות והתחזקות  ואני מאמינה שחלק מההחלמה שלו הייתה קשורה לכמות הגבוה של אנטיאוקסידנטים שהוא קיבל דרך שתיית המיץ.

 

חשוב לציין שגם כוס מיץ ירוק או כוס עשב חיטה היו משפיעים באותה מידה ומביאים תוצאות דומות, אבל ישנם מצבים שקל יותר לצרוך תוספי מזון שארוזים בבקבוק ולא דורשים מאיתנו מטבח צמוד, קניות ועוד..
לסיכום אני ממליצה על ראיה מרחבית, כלומר, לשלב מזונות מקטגוריית הסופר פוד בחיי היום יום, עם גמישות, יצירתיות והרבה fun : פעם ירוקים, פעם אחרת Smoothie, לפי שיקול דעתכם.

 

מתכון ל- Smoothie עשיר ברזרבטול

 

אוכמניות (ניתן להשיג קפוא בחנות טבע)
חופן נבטי חמניה
כוס מים
מערבבים הכל בבלנדר עד לקבלת מרקם אחיד.

 

התנסתם בשתיית מיצים אלו? שתפו אותנו איך הרגשתם על ידי הוספת תגובה בסוף הכתבה.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. אורנה

    לשמחתי מצאתי אסאי בריכוז גבוה (50%) ולא כמו שמוכרים בדוכנים שזה בערך 7% ואני ממש ממליצה.

  2. הנרי

    יש בשוק מעדן אסאי של חברת נטורזה (NATUREZA) . מכיל כמות גבוהה של פרי האסאי, ללא תוספות של חומרים משמרים למיניהם ובעל טעם ומרקם פשוט נהדרים .
    מומלץ !!