Laisha_Fly
Thymoquin_Fly

ניקוי הגוף מרעלים בדרך הטבעית

מאת: מרינה לוי תזונאית והרבליסטית
זמן קריאה: 3 דקות
מדוע חשוב לנקות את הגוף מרעלים? כיצד לעשות זאת נכון ולמי זה מתאים?

צילום: pixabay

supherb_IN

בחיים המודרניים, אנו חשופים לרעלים רבים מהסביבה כדוגמת זיהום אוויר, עישון, חומרים מסוכנים וכיוצ"ב. ישנם לא מעט אנשים באוכלוסיה שנחשפים לרעלים במקומות עבודה כמו למשל עובדי ניקיון, מספרה, מכוני קוסמטיקה, מעבדות ועוד. בנוסף אנו צוברים כמות רעלים רבה דרך המזון התעשייתי שאנו אוכלים, ודרך קרמים, משחות וסבונים בהם אנו משתמשים. ואם לא די בכך אז הגוף שלנו מייצר רעלים בעצמו בתהליכים מטבוליים פשוטים, בזמן מתח ועוד.

רעלים מצטברים במקומות שונים בגוף שלנו וגורמים לבעיות רבות

 

המקור לרוב בעיות הבריאות שלנו הם הרעלים המצטברים בגופנו!

להלן דוגמה פשוטה לקשר בין צבירת רעלים בגוף להשמנה ולהיווצרות סוכרת סוג 2.

כשאנו אוכלים ג'אנק פוד ושותים מוצרי דיאט, נכנסים רעלים לגוף שלנו. הגוף מאוד חכם, וכדי להגן על האיברים שחשובים לו, כמו המוח והלב, הוא מנתב את הרעלים לרקמות שומן שבהם הנזק "קטן" יותר. ככל שאנחנו מכניסים עוד ועוד רעלים לגוף הוא יגיב בהגדלת נפח תאי השומן ואף ייצר רקמות שומן חדשות כדי להכין את עצמו לקליטת רעלים נוספים. עודף שומנים בגוף גורם למיסוך רצפטורים לאינסולין (מוריד רגישות לאינסולין), מה שגורם לעליית אינסולין בדם עקב תנגודת התאים לאינסולין שאופיינית לכל החולים הסובלים מסוכרת מסוג 2.

כיצד משפיעים רעלים המצטברים בגופנו על סוכרת סוג 2 והשמנה

מה כדאי לעשות?

כדי למנוע הידרדרות למצב שכזה מומלץ לעשות תוכנית ניקוי רעלים.

בפועל, רוב האנשים, במקום לעשות ניקוי מרעלים ולשנות את אורח חייהם, ייגשו לרופא המשפחה שייתן להם כדור, ובכך יכניסו עוד רעלים לגוף שלהם. הם ימצאו את עצמם במעגל שקשה לצאת ממנו ועם הזמן יצוצו עוד ועוד מחלות חדשות.

ניקוי רעלים גורם לשיפור הבריאות, להרגשה קלילה יותר, ולאנרגיה מחודשת. חילוף החומרים ישתפר, משקל הגוף יתאזן, המדדים בדם ישתפרו ויפתרו בעיות רבות כגון עצירות, בעיות עור, בעיות הורמונאליות, כאבי ראש ועוד.

אז איך עושים את זה?

ניקוי גוף יעיל צריך להיעשות במשך ארבעה שבועות לפחות על מנת להגיע לרבדים העמוקים של הגוף. כמו כן יש לשים דגש מיוחד על הכבד – המפעל העיקרי של הגוף.

לקבלת תוצאות אופטימאליות בניקוי יש לשלב תזונה נכונה ותוספי תזונה.

תזונה

במהלך הניקוי אנו אוכלים מזונות אורגניים וטבעיים, שיהיו כמה שיותר קרובים לטבע וכמה שפחות מעובדים. התזונה הזו תאפשר לגוף לבזבז פחות אנרגיה לצרכי עיכול ותגרום לו להשקיע יותר בעצמו, בשיפור חילוף החומרים הכללי, בהוצאת רעלים מהגוף, בחידוש תאי כבד ועוד.

פרמטר מאוד חשוב בניקוי מתייחס לאכילת שלוש ארוחות עיקריות ושלוש ארוחות ביניים. הרעיון הוא לסגל אורח חיים בריא שיימשך גם אחרי סיום הניקוי. בנוסף חשוב להימנע מתחושת רעב במהלך הניקוי, אחרת זה לא יעבוד לאורך זמן.

את הבוקר פותחים עם שייק ירוק על קיבה ריקה במטרה להעצים את תהליך הניקוי שהגוף מבצע בלילה. בנוסף יש לשתות לפחות שני ליטר מים ביום, כל התהליכים שקורים בגוף זקוקים למים.

ניקוי רעלים נותן יחס מיוחד לכבד

תוספי תזונה

לתוספי תזונה יש תפקיד מאוד חשוב בניקוי הגוף:

צמחי מרפא, כמו גדילן מצוי (Taraxacum off), שן ארי (Silybum marianum) וכורכום (Curcuma longa), תומכים בכבד, מגנים עליו בפני רעלנים, משפרים את המטבוליזם של הכבד וכיס המרה וגם מחדשים תאי כבד. (צמחים אלו אסורים לאנשים עם אבנים בכיס מרה).

פרוביוטיקה מחדשת את הפלורה של המעיים שלנו שהיא הבסיס לעיכול וספיגה תקינים.

אצות כמו ספירולינה, כלורלה ואצות פלזמה – מנקות את הדם ואת הלימפה, ומשמשות כמולטי וויטמין כדי למנוע חוסרים במהלך הניקוי. הצבע הירוק שבהן, המגיע מכלורופיל, מסייע לתהליך הניקוי.

מה עוד?

למי זה מתאים?

לכל אחד מומלץ לנקות את הגוף מרעלים לפחות פעם בשנה!

אנשים שצריכים להימנע מניקוי:

 

מרינה לוי תזונאית והרבליסטית

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו