bari14_Fly
Nikui_Fly

מאקי ברי לטיפול בסוכרת

מאת: אריאל ליבנה
זמן קריאה: 2 דקות
חולי סוכרת נמצאים בסיכון רב יותר להרס התאים בגופם, על ידי הרדיקלים החופשיים. אך יש פיתרון. גלו את מזון – העל הסודי מצ'ילה, שהגיע לישראל שמסייע בהורדת רמת הסוכר בדם ועוזר בהקטנת ההשפעה החזקה של הסוכר על תאי הגוף. הכתבה בחסות אלכימיסט
himalayaKrem_IN

הידעתם שהסוכר הורס את התאים בגוף?

מאמר זה מיועד לכל מי שסובל מסוכרת. מחלת הסוכרת היא אחת מהמגפות המודרניות ואם אתם סובלים מהתופעות שלה על בסיס יומיומי, אתם נאלצים להזריק אינסולין או ליטול תרופות לאיזון, שרובן גורמות  לתופעות לוואי לא נעימות. הסוכרת פוגעת בתפקוד ובאיכות חייכם ובעלת השפעה קטלנית לטווח הארוך. כך למשל, חולי סכרת עשויים לחלות בטרשת עורקים, אי ספיקת כליות, זיהומים ברגל ומנזקים במערכת העצבים.

היות וסוכרת היא בעיה מטבולית, שנובעת מריכוז גבוה של גלוקוז בשתן ובדם, הרי שחשוב לשאוף כל הזמן להפחית את הגלוקוז ולהגביר את רמת האינסולין, כיוון שהאינסולין הוא הורמון ששולט על חומרי המזון בדם- הוא זה שמעכב את ייצור הסוכר בכבד והוא זה שמעודד את חדירת הגלוקוז לתוך התאים.

הפחתת ספיגת הגלוקוז

מאקי ברי הוא פרי יער דרום אמריקאי ונחשב לצמח נוגד חמצון רב עוצמה שביכולתו להעלות את רמת האינסולין בדם וגם להפחית את הגלוקוז. הכוח של מאקי ברי והשפעתו המטיבה עבור חולי סכרת נובעים מכך שהוא עשיר בפוליפנולים – רכיבים בצמח המהווים נוגדי חמצון טבעיים המכילים חומרים אנטי דלקתיים  ואנטי ויראליים ועבור חולי סכרת הם יעילים מאוד, כיוון שהם מעכבים אנזימי עיכול ובכך גורמים לירידה בשיעור הספיגה של הגלוקוז.

מאקי ברי להפחתת היפרגליקמיה

חולי סוכרת סובלים כל הזמן מרמת סוכר גבוהה בדם, משום שיש להם בעיה כרונית בהפרשת האינסולין. כשרמת הריכוז של הסוכר בדם שלכם עולה, נוצר מצב שנקרא היפרגליקמיה שעשוי לגרום להצרת כלי דם ואף לחסימתם, מצב שעשוי להוביל לאוטם בשריר הלב, לחסימות של כלי דם ועוד. זו הסיבה שאנשים שחולים בסוכרת וסובלים ממצבים מתמשכים של היפרגליקמיה עשויים לסבול בהמשך גם מקטרקט, עיוורון ובעיות בכליות.

המאקי ברי מכיל אנזימים חיוניים למטבוליזם. עיכוב של אנזים זה יכול לעכב את הפירוק  של הסוכרים, וכך להפחית את ספיגת הגלוקוז. וכתוצאה מכך גם להפחית את רמות הסוכר בדם לאחר ארוחות. מסיבה זו, השימוש במאקי ברי כנוגד חמצון מהווה אמצעי יעיל מאוד לשליטה על רמות הסוכר בדם ונחשב לתוסף מזון יעיל במיוחד לחולי סוכרת.


מד סוכר

היעילות של מאקי ברי הוכחה מחקרית

היעילות של מאקי ברי כנוגד חמצון בטיפול בחולי סכרת הוכחה מחקרית. במחקר שנערך לאחרונה על ידי חוקרים מאוניברסיטת ראטגרס וצפון קרוליינה סטייט, נחקרו היתרונות האפשריים של מאקי ברי לטיפול בסוכרת מסוג 2. עכברים סוכרתיים הסובלים מהשמנת יתר שהוזנו בדיאטה עתירה שומן לתקופה של שבעה שבועות קיבלו תוספות של תמצית מאקי ברי. בתום שבעת השבועות, החוקרים מצאו כי תוספת המאקי ברי שיפרה גם את רמות הגלוקוז בדם לאחר צום ואת הסבילות לגלוקוז.

השימוש המומלץ והיעיל ביותר במאקי ברי הוא בשילוב אבקת הפרי עם שייקים בריאים וטעימים שמתאימים לחולי סכרת. לפניכם שני מתכונים שתוכלו לשלב בתפריט היומי:

תרד, גזר ותפוח

חופן עלי תרד
3 עלי בזיליקום
4 גבעולי סלרי
חצי סלק
גזר
תפוח
חצי כוס מים או לפי הצורך
חצי כפית אבקת מאקי ברי (2 גרם)

גזר וסלק

4 גבעולי סלרי עם העלים
2 גזרים
חצי סלק
חצי כוס מים או לפי הצורך
חצי כפית אבקת מאקי ברי (2 גרם)

 

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. אביבה

    פריעל סודי שנועד להעשיר אך ורק את כיסו של איזה יבואן זריז. אין הבדל תזונתי משמעותי בין הפרי המופלא הזה לפירות יער אחרים. גם הניסוחים הכאילו-רפואיים מדהימים. מי כתב את זה? מומחה למאמרים/כתיבת תוכן שיווקי?