Sunrider_Fly
Thymoquin_Fly

10 סיבות לשתות תה, ירוק

כוס התה המושלמת? צילום: 123RF

Thymoquin_In

עכשיו זה רשמי: תה הוא טוב לבריאות שלך. אז קדימה, להתענג על כוס חמה של תה ירוק וליהנות מיתרונות הבריאותיים הרבים שלו.

1. עוזר לירידה במשקל

אם אתם רוצים להקטין במעט את היקף הבטן, כדאי לכם לנסות תה ירוק. מחקר חדש מראה כי תמצית תה ירוקה מגבירה את קצב שריפת הקלוריות בגוף. נוגדי החימצון החזקים הנמצאים בתה הירוק, הנקראים EGCG, עוזרים להפחתת ספיגת השומן ואחסונו בגוף, ואף יכולים לעזור לפירוק רקמת השומן הבטנית.

2. לפעילות גופנית אפקטיבית יותר

תמצית תה ירוק נמצאה כמגבירה קצב שריפת שומן ומשפרת סיבולת במתאמנים.

רבות פורסם על תועלות הבריאות של התה הירוק ועל יכולתו להביא להגברת קצב חילוף החומרים וחמצון השומן. התה הירוק המופק מצמח הקמליה סינזיס מכיל פלבנואידים נוגדי חמצון כשהעיקרי שבהם הוא ה-EGCG. המנגנון דרכו משפיע התה הירוק על הירידה במשקל הוא בעזרת הגברת התרמו גנזה (שריפת הקלוריות הפנימית) ועל ידי העלאת הביטוי של אנזימים מפרקי שומן. המנגנונים הללו, וכן השפעת התה הירוק על יעילות שריפת השומן במתאמנים נמצאת עדיין בבדיקה. אחד הגורמים המפריעים לקביעת ההשפעה הוא הקפאין. תה ירוק מכיל כמויות קטנות של קפאין שמשפיע אף הוא על סיבולת האימון. במחקר הנוכחי החוקרים רצו לבדוק את השפעת ה-EGCG לבד ולבדוק את תרומתו לאפקטיביות האימון ולכן השתמשו בתמצית תה ירוק ללא קפאין.

14 גברים צעירים בריאים ופעילים השתתפו במחקר הם קיבלו תה ירוק או פלאצבו למשך 4ארבעהשבועות והתבקשו לרכב על אופניים במשך שעה שלוש פעמים בשבוע.

התוצאות הראו כי קצב חימצון השומן עלה ב-25% בעוד הוא לא השתנה כלל בקבוצת הביקורת. בנוסף בקבוצת התה הירוק נראתה ירידה מובהקת ומשמעותית באחוזי השומן בגוף (1.63%).

מעניין לראות כי התה הירוק הביא גם לשיפור בתוצאות: המתאמנים בקבוצת התה הירוק הגיעו למרחק גדול יותר במבחן הסופי שנערך בסוף ארבעת השבועות.

קישור למחקר

3. מפחית את הסיכון להתקפי לב

שתיית תה ירוק תורמת לבריאות התאים המרפדים את כלי הדם. החומרים שבתה הירוק מביאים להרפיה של כלי הדם, כך הם מאפשרים זרימה טובה יותר של הדם ובצורה זו מסייעים להגן על הלב.

4. מוריד רמות כולסטרול

מספר מחקרים מראים כי שתייה יומיומית של תה ירוק עוזרת להורדת רמות הכולסטרול ה"רע". זאת, ללא השפעה על רמות הכולסטרול ה "טוב". תה ירוק מסייע גם להוריד את רמות השומנים (טריגליצרידים) בדם, בייחוד אם שותים אותו אחרי הארוחה.

5. שחקן חיזוק במלחמה נגד הסרטן

נוגדי החימצון שבתה הירוק, ובראשם ה-EGCG, יכולים לסייע בהגנה מפני סוגים שונים של סרטן. נוגדי החימצון שבתה הירוק נלחמים בגורמים המעודדים גידולים סרטניים כמו רדיקלים חופשיים ותהליכי דלקת. מחקרים מראים כי תמצית תה ירוקה גורמת במעבדת מחקר למוות של תאי הסרטן.

6. תורם לאיזון הסכרת

כנראה שתה ירוק יכול להועיל למי שסובל מסכרת. תה עוזר לווסת את רמות סוכר להאט את עליית הסוכר בדם. הוא גם מעורר וממריץ את ייצור אינסולין ומשפר במידה מסוימת את תפקודו של הלבלב.

7. מונע נזק חמצוני לשריר לאחר אימון אינטנסיבי

ידוע כי פעילות גופנית מאומצת מביאה לייצור יתר של רדיקלים חופשיים. לרדיקלים החופשיים יש יכולת לפגוע בתאי השריר ולהביא לנזק לרקמה. מכאן ההיגיון של ספורטאים רבים לקחת נוגדי חימצון כדי למנוע נזק לשריר, דלקת ועייפות. מהצד השני יש מחקרים המראים שדווקא הרדיקלים החופשיים אמנם מייצרים נזק לתאי השריר, אך גם מגרים את רקמת השריר לייצר יותר נוגדי חימצון באופן טבעי וכך תורמים להתאוששות השרירים לאחר המאמץ.

כתבות נוספות בתחום שיכולות לעניין אתכם:

זה מה שאתם חייבים לדעת על תה ירוק

כמה כוסות תה ירוק ביום?

תה ירוק – טעם הבריאות

במחקרים קודמים נמצא שתה ירוק משפר את רמות נוגדי החימצון בפלאסמה, מונע נזקי חימצון לשריר ואף מסייע לחימצון השומן. במחקר הנוכחי החוקרים רצו לבדוק מה עושה תוספת של תה ירוק לאצנים אינטנסיביים המתמחים בריצות קצרות (SPRINTERS) וכיצד היא משפיע על תפקוד השרירים שלהם. לשם כך נבחנו 16 אצנים שקיבלו תמצית תה ירוק או פלאצבו למשך ארבעה שבועות (לאחר מכן חזרו על המחקר כשכל אחד מהווה את הביקורת של עצמו).

החוקרים מצאו כי תוספת תה ירוק מנעה את הנזק החמצוני לשריר הנגרם מריצה מאומצת.

קישור למחקר

8. שומר על המוח

החומרים בתה ירוק עשויים לסייע בשמירה על החלקים של מוח המווסתים את הלמידה וזיכרון. לכן צריכה קבועה של תה ירוק יכול לעזור במניעה של מחלות ניווניות ונוירולוגיות כמו אלצהיימר ופרקינסון.

9. אנטי אייג'ינג טבעי

נוגדי החימצון שבתה הירוק שומרים על העור והמראה הצעיר. לא סתם קרמים קוסמטיים יקרים מכילים תמציות של תה ירוק, יותר פשוט ובריא לשתות בכל יום ספל תה ירוק ולשמור על מראה צעיר ורענן.

10. מגביר את החסינות שלך

תה ירוק גם תורם לחיזוק המערכת החיסונית יש מחקרים המראים כי צרכנים קבועים של תה ירוק סובלים פחות ממחלת השפעת.

ועדיין לא הזכרנו כי הוא טעים, טבעי, מחמם ומכיל אפס קלוריות.

הכתבה באדיבות ויסוצקי

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו