supherb_Fly
Thymoquin_Fly

זה מה שאתם חייבים לדעת על תה ירוק

מאת: - נטורופתית ואירידולוגית
ההבדל בן שקיות תה ירוק לתה ירוק שמופק מסורתית; כל המידע כדי שתוכלו לשתות לרוויה
supherb_IN

התה הירוק נחשב לתה הנצרך בעולם, אפילו יותר מקפה ושתיה ממותקת. מדי בוקר אני מכינה קנקן תה ירוק אורגני המופק בצורה מסורתית, ואני מתענגת עליו במהלך יום העבודה. המטופלים תמיד שואלים אותי מה ההבדל בן שקיות תה ירוק לתה ירוק שמופק מסורתית. כיום תה ירוק הפך להיות מאוד פופולרי בעולם המערבי, בעקבות שיווק אגרסיבי ופרסום מחקרים על היתרונות הבריאותיים שלו. אולם מתברר שהתה הירוק שמוכרים בסופר בשקיות שונה באיכות מתה ירוק המופק בצורה מסורתית. במאמר זה הסביר את ההבדל ביניהם.

בתה ירוק שמיוצר בשיטה המסורתית, תהליכי הקטיף והעיבוד של תה ירוק שמופק מסורתית הם ברובם ידניים. באופן זה נשמרים הטעם והריח של עלי התה. התה מיוצר בצורה מיוחדת ובתהליך חמצון מינימלי של העלים.

 

ייצור תה ירוק בשיטה המסורתית

לפעמים מוסיפים לתה הירוק תוספות כמו פרחי יסמין, תמציות צמחים, תבלינים ושמנים מיוחדים.

 

ייצור תה ירוק מתועש

שברי העלים הקטנים ואבקת התה שנוצרת מועברים למילוי שקיקי תה. רוב התה המשווק בשקיקים או בתיונים מיוצר על ידי ריסוק, קריעה וסילסול. בשיטה זו עלי התה נקצצים לגודל של ראש סיכה על מנת שיתאימו למילוי שקיקי תה. התהליך גורם לעלי התה להיות חומציים.

 

השימושים והיתרונות של התה הירוק

חשוב להדגיש שכאשר מציגים את היתרונות של התה הירוק, מדובר על תה ירוק שמופק בצורה מסורתית.

מחקרים שנעשו באוניברסיטאות שונות בעולם מוכיחים כי תה ירוק מטפל בשורה של בעיות רפואיות. להלן חלק מהן:

  1. תה הירוק הוא בסיסי, כלומר הוא מגביר את נוכחותם של נוגדי חימצון הבולמים יצירת רדיקלים חופשיים, הגורמים למחלות רבות כמו: דלקות במערכת העיכול, לחץ דם גבוה, טרשת עורקים, סוכרת, אלרגיות ועוד.
  2. תה ירוק מכיל 50% פחות קפאין מאשר בספל קפה והשפעתו שונה מקפה – התה הירוק יגרום לכם לחוש עירניים ורגועים בזכות התאנין (חומצה אמינית), ואילו קפה עלול לגרום לחוסר שקט ולעצבנות.
  3. התה הירוק מפחית רדיקלים חופשיים בצורה משמעותית ועשיר בפוליפנולים (סוג של נוגד חמצון) שהורס חיידקים לא טובים שקיימים בגופנו, ומונע מהם לשוב אליו.
  4. מחקרים מאוניברסיטת אוסקה ביפן, הוכיחו שתה ירוק הורג חיידקי ריקבון בפה. הקטכינים המצויים בתה מעכבים שגשוג חיידקים שפוגעים באימייל השן ובחניכיים וגורמים לריח רע מהפה.

 

  1. תה לטיפוח

  2. נוגדי החימצון שבתה הירוק תורמים לחיוניות העור ולמראה צעיר. התה הירוק מונעי תגובה דלקתית של העור ולכן הוא יעיל כל כך לטיפול בבעיות של עור הפנים, כגון אקנה וrosacea ומגן מפני קרינה אולטרה סגולית, המזיקה לעור.
  3. תה ירוק מעכב צמיחה של תאים סרטניים לסוגיה – נוגדי חמצון בתה הירוק, הפוליפנולים שבו ובעיקר רכיב ה-EGCG, יוצרים פעילות אנטי דלקתית ונלחמים בגורמים המעודדים גידולים סרטניים כמו רדיקלים חופשיים ותהליכי דלקת.
  4. התה הירוק מכיל כמות אשלגן גבוה שחיונית למאזן הנוזלים בגוף ולכן הוא מרווה את הגוף ושומר על מאזן נוזלים חיובי של הגוף, בעוד שקפה גורם לאיבוד נוזלים מהגוף.

 

תה ירוק ואבקת מאצ'ה, רופאים אומרים: תה ירוק טוב לבריאות

תמונה: PEXELS

 

תה ירוק ובריאות הלב

  1. מחקרים רבים מצאו שתה ירוק מכיל רמות גבוהות של נוגד החמצון EGCG המקטינים טרשת עורקים, מסייע בהורדת כולסטרול הרע ומסייע להוריד את רמות השומנים בדם. הקטכינים מסייעים בדילול הדם ובמניעת קרשי דם, מזרזים החלמת תאי לב בחולים שעברו התקף לב ומסייעים להורדת לחץ דם.
  2. מחקר חדש מראה שתה ירוק מגביר את קצב חילוף החומרים, כיוון שנוגד החמצון EGCG עוזר להעלות אנזימים של מפרקי שומן. בנוסף EGCG וקפאין מעודדים תהליך יצירת חום שגורם לשריפת שומן.
  3. במחקר ביפן נמצא כי התה הירוק מאזן את רמות הסוכר בדם – הוא יעיל למי שסובל מסוכרת, עוזר לווסת את רמות הסוכר בדם ומשפר את תפקוד הלבלב. סוכרת מסוג 2 אופיינית בעיקר למבוגרים קשורה באורח חיים לא בריא ובהשמנה, אך מופיעה גם אצל ילדים. היא מאופיינת בתנגודת לאינסולין, כלומר הקולטנים שעל התאים אינם מגיבים להורמון האינסולין להכניס את הסוכר לתאים. מצב זה גורם לכך שרמת הסוכר בדם נשארת גבוהה. תה ירוק מגביר את הרגישות של התאים לאינסולין וכך מסייע בהפחתת אינסולין וסוכר בדם.

 

רגע לפני שאתם מכינים לעצמכם ספל תה ירוק, מה חשוב לדעת

חשוב לקנות תה ירוק איכותי, שעובר תהליך עיבוד מסורתי, העוצר את תהליך ההתחמצנות של התה הירוק בשלב מוקדם יחסית, מה שגורם לו להיות בסיסי ועשיר בנוגדי חימצון, המספקים לנו הגנה מפני מחלות וחיידקים. כמו כן התה מרווה את הגוף כמו מים במקום לייבש אותו.

יתרון נוסף ולא פחות חשוב הוא שהתה טעים, אז לחיים!

צרו קשר עם רומי חוכמה



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו