keshet_flytop

Powered by WP Bannerize

HUM

Powered by WP Bannerize

ליבן של חנויות הטבע

מאת: עדן פלד, הולותרפיה, נטורופתיה, הרבליזם קליני
רשתות המזון הטבעי גדלו בשנים האחרונות והתפשטו על שוק הצריכה. מהיכן התחילו המנהלים שבראשם? מהו החזון שלהם לשנים הקרובות בתחום? מהי הייחודיות של כל אחת מהן? ובעיקר- כיצד ייראה השוק שלנו בעתיד?

ליבן של חנויות הטבע


ניצת הדובדבן


הרצל ביבי הוא הבעלים של הרשת ומייסדה. כעת הרשת מנוהלת על ידי ארבל שירן. הסיפור של ניצת הדובדבן התחיל כך – אביו של הרצל היה סוחר בעיראק, שסחר בדגנים, קטניות, פירות יבשים ואגוזים, ועם עלייתו, המשיך זאת בארץ, בבאסטה בשוק מחנה יהודה. מבין אחד עשר בניו, הרצל ואחיו נכנסו לעסק. הרצל כבר היה אחרי הצבא, ואחרי טיול בארה"ב, שם נחשף לאימישים, קבוצת אנשיםשרפאו מחלות קיצוניות על ידי תזונה. הדבר השפיע עליו מאוד והוא החליט להתפתח בכיוון. בנוסף לזה, אחיו התנדב בקיבוץ נאות סמדר, הידוע במרכולתו האורגנית והטבעית. השניים הביאו את הנישה המיוחדת לעסק של אביהם, ויצרו יחד שילוב אורגני וטבעי. בהמשך, המשיך הרצל וטייל בעולם, תר אחר מזונות טבעיים וייחודיים. בעת טיולו בבוליביה למשל, גילה את הקינואה. הוא הביא משטח של 100 טון לארץ, כשכולם מסביב צוחקים, ואינם יודעים מהי. אך הרצל, שאשתו והוא בילו בבוליביה תקופה, שם למדו מה עושים עם קינואה, הבין מה צופן העתיד. בבוליביה עושים הכל עם קינואה- קוסמטיקה, בדים, קינוחים, הכל… ומנקודה זו והלאה החלו לגלגל בארץ סדנאות בישול ואפייה  ומתכונים.

הרצל ביבי (צילום: ניצת הדובדבן) 
הרצל ביבי (צילום: ניצת הדובדבן)

ארבל שירן הוא המנכ"ל בפועל כבר 8 שנים, והוא הפך את ניצת הדובדבן לרשת. כשנכנס לתפקידו, הייתה הרשת בת שלוש חנויות בלבד, וכיום היא מונה עשרים.
"החזון שלי", אומר ארבל שירן, "הוא שבכל עיר יהיה סניף של ניצת הדובדבן ונגישות למזון אורגני, ושיהיה שווה ערך, לא לכל כיס, זה לא אפשרי, אבל יותר זמין ונגיש מהיום. רואים שהמודעות גדלה בארץ והמזון נכנס לסופרים לצד מזון קונבנציונאלי. החזון שניצת הדובדבן תוביל את השינוי".


בניצת הדובדבן אנחנו מאוד מקפידים להמשיך ולברור את המוצרים שנכנסים. לא מכניסים שום דבר שנמכר בשוק הקונבנציונאלי. אנו ממשיכים לפנות לקהל שהאורגני והטבעי הוא דרך החיים שלו, ושסל הקניות לבית כולו יהיה מלא בחנות. אנו משתדלים שלקוחותינו לא יצטרכו לעמוד ולקרוא את הרכיבים על כל מוצר, אלא אנחנו בודקים את זה עבורם בתהליך מוקפד.

הדבר השני הוא שאנחנו ממשיכים לייבא חומרי גלם מעניינים ושונים לשוק בארץ שלא ניתן למצוא אותם: דגנים וקטניות מיוחדים ומעניינים שניצת הביאה אותם למדף הישראלי, דוגמת גוג'י בריס, צ'יה, אמרנט, שעועית פנדה, דוחן. אנחנו הולכים לתערוכות כל שנה בשוק האורגני בעולם ומחפשים דברים מיוחדים.


כיום לניצת הדובדבן יש עשרים סניפים בארץ, 125,000 לקוחות בחודש בערך. קהל הקונים הם מי שמחפש סל שלם של מזון ביתי, חומרים אקולוגים וכו' – מענה שלם לקהל האורגני הטבעי.


יש לנו אתר, ישנה חנות אינטרנטית, המחירים מסונכרנים און ליין עם המערכות. ויש משלוחים לכל איזורי הארץ. מקפידים על מסירת מידע מקיף ללקוחות באתר, כולל מתכונים וכו'.


שופרסל גרין מרקט
 


"בתחילת דרכי האורגנית בשנת 2007 הגעתי לרשת "אורגניק מרקט" כסמנכ"ל החברה מרשת אותה ניהלתי שהיתה ההיפך הגמור "ספייסס כלים וטעמים". הגעתי לגמרי במקרה תוך חיפוש משקיע לרשת אותה ניהלתי. החזון שלי הוא להביא את מוצרי הבריאות על כלל הסיגמנטים שלהם (אורגני, ללא גלוטן, ללא לקטוז, מוצרים לטבעונים וכו') לזמינות ונגישות מירבית לכל בית בישראל תוך הקפדה על מחירים השווים לכל נפש עד כמה שניתן." מספר אושרי מאיוסט, מנהל תחום הבריאות, אגף הסחר בשופרסל גרין אורגניק מרקט.

בשופרסל קיימים היום כבר למעלה מ-70 פריטים מובילים תחת מותג פרטי שופרסל גרין באיכות גבוהה ביותר ובמחירים הכי זולים בשוק, הכוונה היא להגיע לכמה מאות מוצרים על מנת לתת מענה שלם לכלל צרכני הבריאות. דבר נוסף שמייחד אותנו הוא הפריסה שיש לרשת שופרסל בכל הארץ ואנחנו מקימים בקצב מהיר מתחמי בריאות בתוך הסופרים עצמם דבר המאפשר לעשות את כל הקניה במקום אחד ולא לדלג בין חנויות. היום יש לשופרסל 7 חנויות אורגניק מרקט עצמאיות ועוד 41 מתחמי בריאות בסניפים שופרסל דיל ושלי. הכוונה היא להגיע לכ-80 מתחמי בריאות בפריסה ארצית מלאה ויש לנו הרבה מאד לקוחות.

מוצרים אורגניים היו ונשארו הקטר של עולם הבריאות אך יחד עם זאת אנחנו מזהים מגמה מעניינת מאד של מעבר לקוחות למוצרים ללא גלוטן ותחליפי חלב (משקאות, מעדנים, גבינות וטופו). שתי הקטגוריות האחרונות שציינתי גדלות מידי שנה כמעט פי 2 וזו בהחלט מגמה זהה למה שקורה בעולם. בכלל כל תחום הטבעונות רואה עדנה בתקופה האחרונה ולהערכתי המגמה רק תגבר כי המודעות לכך דרך גני הילדים ובתי הספר כמו גם ההתעניינות שמגלה התקשורת לנושא מעודדת מאד.

החלום שלי הוא שאנשים ייכנסו לחנויות שופרסל בגלל מוצרי הבריאות ולא למרות. מאד הייתי רוצה שהחינוך לבריאות יתחיל בכל גני הילדים ובתי הספר כחלק מתכנית הלימודים של משרד החינוך ותהיה מודעות הולכת וגוברת מצד הורים לכל מה שהילדים אוכלים. בעוד 5 שנים מוצרים אורגניים, ללא גלוטן, מוצרי סויה ותחליפי חלב וכו' לא יהיו עוד מוצרי נישה אלא יהיו לגמרי ב- mainstream ובכל בית בישראל יהיו לפחות מספר מוצרים הקשורים למוצרי בריאות כולל חומרי ניקוי אקולוגיים. בעוד 20 שנה להערכתי כבר לא יהיה מוצר שהוא אורגני, כל התעשייה תייצר מוצרים הרבה יותר בריאים ללא מונוסודיום, חומרים משמרים וכו' וכל תעשיית המזון תעבור רגולציה לייצור מזון בריא יותר. המרחק בין המוצרים האורגניים ומוצרים הקונבנציונאליים יצטמצם מאד והמזון שנאכל בכללו יהיה בריא יותר. לא יהיה עוד טעם לייצור אורגני. עד אז, אני ממליץ בהחלט לאכול מזון אורגני.

הפעילות ששופרסל משקיעה באינטרנט היא ענפה ביותר בתחום הבריאות החל מקמפיינים שאנחנו מעלים באתרים מובילים דרך מידע ותוכן בפורומים מתאימים וכלה באתר של שופרסל בו ניתן למצוא את חוברות המבצעים, מתכונים ומיקומי החנויות ומתחמי הבריאות.

באתר המכירות שופרסל אונליין ניתן למצוא מחיצה של מוצרי בריאות אותם ניתן להזמין כמעט מכל מקום בארץ, יש לנו עדיין מספר סניפים המשרתים את לקוחות האונליין ובהם אין לנו בשלב זה מתחם בריאות. בעתיד תהיה המגמה באונליין חדה וברורה הרבה יותר מהמכירות בסניפים, מכירות האינטרנט של מוצרי בריאות גדלות בקצב גדול יותר מאשר המכירות בסניפי הרשת.

שופרסל רואה את הגידול של תחום הבריאות ומידי שנה משקיעה מאמצים רבים והשקעות כספיות על מנת להמשיך את התפתחות התחום. לדעתי אורגני בהחלט שווה את המחיר היום, מגמת המחיר הולכת ומשתפרת משנה לשנה ואנו רואים את צמצום הפערים בין מוצר אורגני לקונבנציונלי. אין ספק שעדיין יותר יקר לייצר מוצר אורגני בגלל מגוון סיבות, אך לשאלתך אם אכן שווה את המחיר, התשובה היא כן.
 


 

השאירו תגובה: