Powered by WP Bannerize

אוכלים בריא

Powered by WP Bannerize

איך ניתן לעזור לגוף להילחם בתאים סרטניים?

מאת: יובל דלשד. פשוט – כלים מחימר למטבח בריא.
כדי לעזור לכבד שלנו לסלק רעלים צריך להעלות את רמת האנזימים. החומר הטבעי העושה זאת הכי טוב הוא -סולפורפאן, והיכן הוא נמצא הכי הרבה?
נבטי ברוקולי לסרטן

צילום: pixabay

מחקר חדש של ד"ר אליזבת ג'פרי, מרצה לתזונה מאוניברסיטת אלינוי, שופך אור על נפלאות השימוש בתופעת טבע לתועלת רפואת האדם.

איך ניתן לעזור לגוף בצורה טבעית לסלק רעלים ולהילחם בתאים סרטניים? כדי לעזור לכבד שלנו לסלק רעלים צריך להעלות את רמת האנזימים. החומר הטבעי העושה זאת הכי טוב הוא – "סולפורפאן”.

והיכן הוא נמצא הכי הרבה? בברוקולי, ובריכוז הגבוה ביותר – בנבטי ברוקולי.

אולם למעשה החומר הזה כלל אינו קיים בברוקולי!

הוא נוצר רק כשנוגסים בו…

כשנוגסים בנבטי הברוקולי נוצרת אינטראקציה בין 2 חומרים: אחד הם נמצא בחלק הפנימי של הגבעול והשני במעטפת. החומרים האלה נקראים – מירוזינאז ו-גלוקוראפנין.

האינטראקציה גורמת לייצור חומר חדש, סולפורפאן, בדיוק כמו מקלות תאורת חירום – הסטיקלייט, כששוברים אותם גורמים ל-2 חומרים בפנים להתערבב, וליצור תגובה כימית ולזרוח.

הצמח משתמש במנגנון זה כהגנה מפני מזיקים.

ברוקולי לסרטן

נבטי ברוקולי, צילום: pixabay

החומר החדש שנוצר, הסולפורפאן, גורם לבעלי החיים ושאר מזיקים, כמו כנימות, לא לאכול את הצמח. אולם לנו, בני האדם, הסולפורפאן נפלא בסגולותיו להילחם בתאים סרטניים ובעזרה לכבד לסלק רעלים.

מחקר שיצא לפני ימים ספורים טוען ליותר מ-30 יתרונות בריאותיים מוכחים לסולפורפאן. מוריד כולסטרול, משפר סוכרת, נלחם בזיהומים, מפחית סיכון למחלות לב, מפחית חרדה ודיכאון ועוד….

אתם רוצים את החומר?

הסולפורפאן מיוצר בכמות קטנה, איך ניתן להגדיל את ייצור החומר ולהפכו לאפקטיבי יותר?

אם נוסיף לברוקול עוד יותר מהאינזים מירוזינאז, נגדיל את הראקציה, ונגדיל את ייצור הסולפורפאן. היכן נמצא האינזים הזה בכמות גדולה? בזרעי חרדל בעיקר.

בזרעי חרדל יש את האינזים מירוזינאז שעוזר לו להגן על עצמו מפני אוכלי העשב. אגב, אינזים זה קיים רק בטבע והוא נמצא גם בקייל, קולורבי, כרובית, ראשד, צנונית, או בצמחי מדבר קשוחים, כמו הרכפתן המדברי. המשותף להם זה הטעם החריף/מר שלהם.

במחקר באוניברסיטת רידינג באנגליה, טחנו זרעי חרדל וערבבו אותם עם נבטי הברוקולי ומה גילו? כמות הסולפורפאן גדלה באופן משמעותי!

זרעי חרדל

זרעי חרדל, צילום: pixabay

הטריק הוא פשוט:

1. לחתוך  לחתיכות קטנות את נבטי הברוקולי או את הברוקולי הבוגר.
2. לטחון זרעי חרדל לאבקה.
3. לפזר את האבקה על הברוקולי ולהניח לזה לעמוד למשך כחצי שעה- שעה.
4. לאדות את הברוקולי קלות, למשך 2-4 דקות, (לא מעל 40 מעלות), ולאכול.

זה יעזור לגוף שלכם למנוע היווצרות של תאים סרטניים.
בכדי שזה יהיה אפקטיבי מומלץ לצרוך 3-5 מנות כאלה בשבוע.

מה לא נכון לעשות עם ברוקולי?

1. לא נכון לבשל את הברוקולי במים רותחים – הרסתם את האינזים מירוזינאז שבלעדיו הסולפוראפן לא מיוצר בצמח.
2. לא נכון קודם לאדות/לבשל ואז לחתוך. צריך קודם לחתוך את הברוקולי כדי שייצור החומר יתחיל ורק אז לאדות/לבשל אותו.
3. כדאי ללעוס את הברוקולי היטב ולא לבלוע בחתיכות גדולת. כך תגדילו את הריאקציה.

לבריאות!

יובל דלשד.
פשוט – כלים מחימר למטבח בריא.

מקורות:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23411305

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3745957/

http://web.extension.illinois.edu/state/newsdetail.cfm?NewsID=26215

Broccoli Sprouts and the Health Benefits of Sulforphane

39 Proven Health Benefits of Broccoli Sprouts and Sulforaphane

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2016/09/05/broccoli-cancer.aspx

https://nutritionfacts.org/2016/02/09/how-to-cook-broccoli/

סרטון הסבר:

https://nutritionfacts.org/video/second-strategy-to-cooking-broccoli

 

השאירו תגובה: