Laisha_Fly
Thymoquin_Fly

כחול, לבן בריא - חברות ישראליות שמייצרות אוכל בריא

לרגל יום העצמאות, עצרנו להרים לחברות כחול-לבן שמייצרות בישראל ומקדמות את התזונה הבריאה בארץ
PassoverFocus_IN

המתוקים – דני וגלית

 

דני וגלית, מאפייה המתמחה באפייה בריאה מדגנים מלאים, הוקמה על ידי בני זוג לחיים ושותפים לתשוקה לעורר מודעות לתזונה שמיטיבה עם הגוף.

מתי הוקם המפעל?

המפעל הוקם לפני 12 שנה בעקבות שינוי תזונתי שעשינו בעצמנו. שמנו לעצמנו למטרה ליצור מוצרים שהם בריאים וטעימים. התחלנו במאפייה ביתית וכיום אנחנו מייצרים במפעל מסודר באשדוד, תחת תקני מזון מתקדמים. מוצרינו משווקים בכל הארץ בבתי טבע מרכולים ומעדניות.

 

למה לייצר דווקא בישראל ולא לייבא?

ייצור מקומי מעודד תעסוקה, הסחורה מגיעה הכי טריה שיש הישר מהמפעל לחנות, יש תחושה  חמה בלב שאתה יודע שהמוצר יוצר פה בארץ ,כנראה זה קשור לזה שפעם חיינו בשבטים.

מה הייחודיות לעומת מוצרים דומים בעולם?

רמת ההקפדה על חומרי גלם טבעיים ואיכותיים מאוד גבוהה. דמיינו שהייתם הולכים לבית טבע וקונים את החומרי גלם הכי טובים ואופים מהם עוגיות.

למשל, אנחנו משתמשים בשמן קוקוס בכבישה קרה ורוב העוגיות שלנו הם מקמח כוסמין. מלא. בסדרה של העוגיות לנמנעים מגלוטן, אנחנו משתמשים בקמח שקדים. כל המוצרים כשרים פרווה בהשגחת בד"ץ חתם סופר בני ברק , ומתאימים לטבעונים.

 

העוגיות של דני וגלית

העוגיות של דני וגלית

 

איך הקהל הישראלי מגיב למוצרים?

אין ספק שהוא מגיב בצורה חיובית. אנחנו עסק שצומח כל שנה, הלקוחות מאוד מפרגנים, ודואגים להתקשר, לשלוח מיילים ולהגיד מילה טובה.

 

שותפים לחיים ולתשוקה לאוכל בריא – דני וגלית

 

הישראלית השורשית – חברת אחוה

אחוה הינה מהמותגים הישראלית השורשיים והוותיקים ביותר. מהחברה מספרים –  "אנו מאמינים שצרכן שרוכש ממוצרי אחוה, יודע שמותג זה לעולם יהיה הגון ויציע את התמורה המיטבית לכספו".

מתי הוקם המפעל?

בשנת 1929 בדרום תל אביב

למה לייצר דווקא בישראל ולא לייבא?

אנחנו ישראלים ורואים בייצור בישראל שליחות. בנוסף, אנו מקפידים לרכוש חומרי גלם ואריזות רק ממפעלים ישראלים.

מה הייחודיות לעומת מוצרים דומים בעולם?

מלבד הכשרות, תקני הייצור והאיכות של מוצרים ישראלים כחלוה וטחינה עולים לאין שיעור על מקביליהם התורכיים למשל. לדוגמא, בכמות הנתרן (מלח) שמתחרינו מוסיפים לטחינה, טחינה אחוה היא ללא מלח, על פי המלצת משרד הבריאות המעודד הפחתה בצריכת מזונות עתירי מלח.

איך הקהל הישראלי מגיב למוצרים?

אנו חווים פרגון מדהים מהקהל הישראלי. שום תוצרת או מותג זר לא נקלט לאורך זמן בשוק הישראלי.

 

סדרת ממרחי טחינה מתוקים של אחוה - צילום יעל האן

צילום: יעל האן

 

הישראלית הטבעית – חברת Nany

חברת Nany מתמחה בפיתוח לייצור מגוון רחב של מוצריי פרימיום, רטבים,ממרחים,ומוצרי בישול המבוססים על חומרי גלם איכותיים מהארץ ומהעולם .

אנו מקפידים על שימוש בחומרים טבעיים בלבד ,ללא חומרים מתועשים כגון: חומרים משמרים,צבעי מאכל ושמנים מזיקים.

חברת Nany היא עסק חברתי המעניק עזרה לקהילה , במפעל שלנו המתפקד כמשפחה חמה , אנו מעסיקים בעלי מוגבלויות ,נוער במצבי סיכון,לצד פנסיונרים המעוניינים להשתלב בשוק העבודה.

 

מתי הוקם המפעל?

שנת 2015

למה לייצר דווקא בישראל ולא לייבא?

כל רעיון הפעל הוא לייצר הזדמנות תעסוקה שווה ולייצר מקומות עבודה בפיריפריה, כמו כן נדב חגג מייסד החברה הוא שף במקצועו והכנת המוצרים היא כל תשוקתו

מה הייחודיות לעומת מוצרים דומים בעולם?

המוצרים שלנו הם טבעיים לחלוטין טבעוניים ואינם צריכים קרור ,  כרגע אנחנו עובדים על פיתוח של מוצרים ללא סוכר , כמו כן אנחנו כמפעל נותנים את האפשרות ללקוחות לייצר עבורם פרייבט לייבל ע"פ מתכון שלהם או ע"פ מתכון שלנו בפיתוח שלנו ממוצרים שנושקים לקו שלנו (רטבים וממרחים) עד לקוחות שמייצרים תערובת לחביתה טבעונית או גבינות טבעוניות ….

איך הקהל הישראלי מגיב למוצרים?

אנחנו קימיים 5 שנים שמתוכם שנה אחת היינו ללא מפעל וייצרנו במקומות אחרים , הביקוש קיים , הלקוחות מבקשים שנגדיל כל הזמן את המגוון ואנחנו עובדים על זה.

 

הישראלית נטולת הגלוטן – תמי

חברת "קמח תמי" חרטה על דגלה להוביל את עולם הפתרונות לקהילת הרגישים לגלוטן ולעשות זאת בדרך הבריאה ביותר ומתוך התחשבות והימנעות ממירב האלרגנים

 

מתי הוקם המפעל?

פיתוחי הקמחים החלו בשנת 2009 על ידי תמי בן-דוד – וב-1.1.2012 הושק מוצר החברה הראשון: "קמח תמי רב תכליתי". מאז, אנו משתדלים לחבור לאנשים הנכונים לדרך בכדי לממש את חזוננו. בכל שנה מתווספים תערובות ומוצרים ללא גלוטן ”מבית קמח תמי“ כאשר היעד הוא להשלים קונספט שלם של מוצרים ללא גלוטן המהווים פתרונות לצרכי הרגישים לגלוטן ולאפשר לשוק המוסדי לספק מוצרים מוגמרים איכותיים המבוססים על התערובות והידע שלנו

למה לייצר דווקא בישראל ולא לייבא?

החשיבות שאנחנו מעניקים לייצור דווקא בישראל נובעת ממניעים פטריוטים בראש ובראשונה ומהווה תנאי בלתי מתפשר גם במו"מ בפריצה לשוק העולמי. לעיתים, זהו מכשול לא קטן וכרוך גם בעלויות גבוהות יותר אך אנו מאמינים שאם הבשורה נולדה בישראל, היא צריכה גם לגדול כאן ומכאן. מרבית חומרי הגלם מקורם אמנם ביבוא אולם הייצור והידע מרוכזים במפעל הייצור בארץ ומספקים מקור הכנסה לשרשרת עובדים גדולה.

מה הייחודיות לעומת מוצרים דומים בעולם?

הייחודיות של קמח תמי היא בעצם היותו הקמח היחיד בעולם שמתחייב להמרה של אחד לאחד מקמח לבן בכל המתכונים וכן גם כל המוצרים המשווקים לשוק הקמעונאי. בנוסף, קיימות תערובות נוספות לשוק המוסדי והתעשייתי שמעניקות פתרונות לסוגי בצקים שאין להם פתרון מקביל בעולם. כל התערובות נטולות סויה וכל שמונת האלרגנים המחויבים בסימון. התערובות המובילות אינן מכילות סוכר, ממתיקים, שומן, חומרים משמרים וחלקן גם דלות נתרן, עשירות בסיבים ובחלבון מן הצומח.

איך הקהל הישראלי מגיב למוצרים?

מיד עם יציאתו לשוק, זכה 'קמח תמי' הרב תכליתי  להכרה מיידית כפתרון המוביל בשוק וכקמח היחיד  אשר נותן מענה אמיתי כתחליף לקמח הלבן. מאז, ועם יציאת המוצרים הנוספים, ממשיך הקהל לזהות את המוצרים של 'קמח תמי' עם איכות. הטענה היחידה בקרב הקהילה היא עלות הקמח אולם גם בהיבט זה נעשתה התקדמות רצינית והצלחנו, בעזרת גידול במחזורי הייצור, גם להוזיל את העלויות ולאפשר את רכישת הקמח במחיר הנמוך ביותר לתערובות מסוג זה.

 

הגבינתית (הטבעונית) – משומשו

משומשו הוא מותג טבעוני שפותח ומיוצר בישראל. החזון של החברה הוא להביא לצרכנים מוצרים טבעונים ללא אלרגנים טעימים באיכות גבוה. "במשך שנתיים עמלנו במטרה ליצור מוצרים טבעוניים שיהיו קודם כל טעימים! אנחנו מאמינים שמזון טבעוני לא צריך להיות פשרה וכל מוצר שיוצא מהמפעל שלנו צריך להיות טעים. אנחנו מייצרים מזון טבעוני שכולם – טבעוניים ולא טבעוניים יאהבו לאכול. אנחנו רוצים להפוך את המזון הטבעוני לנחלת הכלל, כזה שנמצא על שולחנם של כלל המשפחות בישראל" מוסרים מהחברה.

מתי הוקם המפעל?

עברנו למפעל החדש בינואר 2018,. זהו למעשה התחלת הייצור התעשייתי של מוצרי משומשו.

למה לייצר דווקא בישראל ולא לייבא?

השליטה בייצור ופיתוח המוצרים היא הדרך היחידה להבטיח את הגשמת החזון שלנו ושיווק ליין המוצרים אותו אנחנו בדיוק מעוניינים להגיש לשוק. בנוסף אנחנו רואים בפיתוח תעשיה בישראל ויצירת מקומות עבודה ערך חשוב.

מה הייחודיות לעומת מוצרים דומים בעולם?

הטעם והמרקם המצוינים, מוצרי משומשו הם לא רק טבעוניים אלא גם ללא גלוטן, סויה, לקטוז ואלרגנים אחרים.

איך הקהל הישראלי מגיב למוצרים?

מצוין! אנחנו מקבלים תגובות נרגשות בין השאר מטבעונים ואנשים הרגישים למוצרי חלב שהגבינות הטבעוניות שלנו שינו את חייהם.

 

בת ה-30 –  חברת ליב

חברת ליב שמה לעצמה מטרה לקדם את תחום התזונה הבריאה בארץ ע"י הנגשת מוצרים אורגנים, טבעיים, טבעונים, נטולי גלוטן ונטולי לקטוז, תחת מגוון מותגים שהחברה מקדמת,

חלקם מותגים בינלאומיים וחלקם תחת מותג הבית 'ליב'. לליב פריסה ארצית והיא משווקת את מוצריה בחנויות הטבע וברשתות המזון השונות.

 

מתי הוקם המפעל?

ליב החלה את דרכה כחברה משפחתית לפני כשלושה עשורים וכיום מרכז פעילותה בחבל מודיעין.

 

למה לייצר דווקא בישראל ולא לייבא?

חברת ליב פועלת למעלה מ 30 שנה ומרבית מוצריה מיוצרים בארץ.

לייצור בארץ מספר יתרונות ביניהם ניהול שרשרת האספקה, שמירה על איכות וטריות במוצרים בעלי תוקף קצר וכמובן התאמת המוצרים בצורה המדויקת ביותר לחך של הצרכן הישראלי.

 

מה הייחודיות לעומת מוצרים דומים בעולם?

ליב הינו מותג חוצה קטגוריות ומציע מגוון רחב של מוצרים, כולם בעלי יתרון תזונתי או קולנרי. כלל המוצרים של 'ליב' מותאמים לתפריט הישראלי היומי וכוללים ביצים אורגניות, טחינה משומשום מלא, יוגורט וגבינות עזים, מבחר גבינות טבעוניות מיוחדות ועוד מוצרים רבים.

 

סדרת גבינות עזים ליב צילום שי נייבורג

סדרת גבינות עזים ליב צילום שי נייבורג

 

איך הקהל הישראלי מגיב למוצרים?

קהל הצרכנים של 'ליב' הוא קהל ערני לטרנדים, קורא, משכיל ומודע, אך הוא גם קהל של אנשים עובדים ואורבניים אשר אין לו תמיד את הזמן והיכולת להנביט ולבצע פרוצדורות בישול מורכבות. לכן הוא מחפש מותג שהוא יכול לסמוך עליו. כאשר 'ליב' יוצאת עם מוצר חדש, הקהל הישראלי יודע ש'ליב' עשתה עבורו את העבודה והביאה לו את המוצר הטוב ביותר שיכול להיות.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו