O3_FLYL

Powered by WP Bannerize

ECO_CU_FLYR

Powered by WP Bannerize

כולם (עדיין) בבית - הצעות חינמיות אך שוות זהב לימי קורונה

מאת: - סדנאות מעשיות, הרצאות מעולות ואימונים למשפחה בנושא אורח חיים בריא
איריס גרינשפון מודאגת מתזונת הילדים ומעניקה טיפים שימושיים להורים

אנחנו רוצים להישאר רגועים ולשדר נחת, בשבילנו וגם עבור הילדים. תחשבו על המשפחות בעוטף, כמה חשוב כל הזמן לייצר שגרה ולהשאיר חיוך על הפנים. אחרת אי אפשר לחיות…זה משפיע מאד ומחליש את הגוף. באתי לתת כמה המלצות קלות לביצוע (כי נולד לנו בתקופת הקורונה זמן), ללא תשלום ומוסיפות חיוך ובריאות. לא תנסו? ברור שכן!

 

פחד וסטרס מגבירים מחלות. תחשבו עם כמה דברים כבר התמודדנו – טילים, פיגועים ותאונות דרכים. זה לא גרם לנו להפסיק לחיות/לחייך/לעשות כיף עם האהובים  עלינו. נכון? אז קורונה כבודה במקומה, אבל אנחנו נעבור גם את זה.

בינתיים- אני מודאגת מכמויות ואיכות האוכל שנאכל כאשר נהיה זמן רב בבית, ביחד עם הילדים ועם רמות לחץ מסוימות. יותר מקורונה- מדאיג אותי שיעור העלייה בחולי סוכרת וההתמודדות שאחרי עם עודף המשקל. אז כמובן- אני מביאה אליכם דרכים לשיפור מיידי של הנושא, ומי שלא התחיל עד כה- זה זמן נהדר להתחיל! ממש עכשיו! בואו נצא ממשבר הקורונה מחוזקים, רזים ובריאים יותר מאי פעם!

 

פעילות משפחתית

#הדבר הראשון- כמובן –לזוז. לעשות מיני פעילויות ספורט בבית, מסלול מכשולים, יוגה, ריקודים, כל מה שעושה לכם נעים – אתם יכולים לתת לילדים דרור להמציא לבד, או לקבל רעיונות מהממים ברשת. לפחות פעם ביום עם הילדים – זה מוציא אנרגיה ומשחרר הרבה מתח.

 

קניות חכמות

#נושא שני-קניות נבונות הביתה- עכשו יוצאים לקניות וחושבים הרבה! ההמלצה שלי לא לפוצץ את הבית בממתקים וחטיפים מלאי שומן וסוכר. הרי נאכל מה שיהיה בבית. זוהי הזדמנות להכניס אוכל טוב הביתה (רשימת קניות בסוף-גזרו ושמרו) קנו לכם הרבה קטניות. זה הכי זול, בריא ונשמר לאורך זמן. אם יש לכם מקום בפריזר, הצטיידו גם בירקות קפואים. צריך ויטמינים כדי לחזק את הגוף. גם פירות קפואים זה נהדר. קנו לכם מים מינרלים במקום שתיה מסוכרת אשר גורמת למח לבקש עוד סוכר. זה מיותר תמיד וזה מסוכן עכשיו. ברגע שזה מה שיהיה בבית- את זה תגישו ואת זה יאכלו.

 

ליהנות ולהתנסות

#הנאה מאוכל בריא-נוצר לנו זמן משותף עם המשפחה בבית. אין יותר מתאים מעכשו כדי להתחיל לטעום דברים חדשים, כל יום מזון אחד חדש, בצורה של משחק וחוויה (בואו אלי לפייס, תקבלו מלא רעיונות חינמיים) כדי להנעים לנו את הזמן ואת הבטן.

תנו לילדים, לפי גילם, מטלות הקשורות לאוכל.  החל מסידור השולחן ועריכתו, דרך "לקיחת הזמנה על דף" כמו במסעדה, וכלה בבחירת מתכון מהרשת והכנתו יחד או אפילו בלעדיכם. אל תדאגו לניקיון, אח"כ עושים את זה ביחד, מלמדים את הילד גם על חשיבות הסדר במטבח. לכל ילד מגיל שנתיים יש שלל תפקדים לביצע. לא בטוחים? תשלחו לי את גילאי הילדים ואני אשלח לכם רשימה אפשרית.

ועכשו- מתכון, מלא כל טוב ברמת קושי קל-בינוני:

לביבות קינואה אפויות שגם ילדים אוהבים:

1 כוס קינואה מבושלת

חצי כוס גזר מגורד

חצי כוס קישוא מגורד

חצי כוס בטטה מגורדת

בצל קצוץ ומטוגן

חופן פטרוזיליה קצוצה

2 ביצים

לערבב הכל, לתבל מלח, פלפל, פפריקה ומה שרוצים

ללבב לביבות, לתנור על 180 ל 20 דק מכל צד.

צרו קשר עם איריס גרינשפון
* שדות חובה
שלחו
השאירו תגובה: