In2024_Fly
supherb_Fly

ירקות אורגניים – במחירים שאי אפשר לסרב להם

פעם רכישה של ירקות אורגניים היה לוקסוס ששמור למעטים. אבל מאז שנחשפנו לאתר הזה, גילינו שמחירי הירקות האורגניים יכולים להיות זולים יותר משדימיינו | גלו את האתר החדש ששובר את השוק

צילום: משק מיכאלי

MIC_250

ע"פ סקר של המכון הוולקני 80% מהישראלים צורכים ירקות ופירות מדי יום. צריכה קבועה של ירקות היא חלק חשוב מכל תפריט תזונה מאוזן וירקות מהווים חלק משמעותי מפירמידת המזון.

ע"פ ההמלצות של רשויות הבריאות השונות בארץ וברחבי העולם, יש לצרוך מדי יום בין 5-7 מנות ירק ופרי. אולם ע"פ מחקרים מהעת האחרונה, עולה כי תועלת המרבית במניעת מחלות ושמירה על בריאותנו, תתקבל מצריכה של -10 מנות ביום.

אנשים רבים סבורים כי חומרי הדברה בהם נעשה שימוש בחקלאות נשטפים באמצעות שימוש במים וסבון. אולם בחלק מהשיטות המודרניות להדברת מזיקים נעשה הטיפול על ידי השקיה וטפטוף (ולא על ידי ריסוס). בדרך זו חודרים חומרי ההדברה דרך השורשים אל הצמח ואל חלקי הצמח הנאכלים, כך שהזיהום של חומרי ההדברה הוא בתוך הירק או הפרי ולא על שטח פניו, כפי שקורה בריסוס. במקרה זה רחיצה או חיטוי לא יועילו. לכן, בנוסף לסיבות נוספות, קיימת חשיבות מיוחדת לצריכה של ירקות אורגניים.

עם יד על הדופק? מה הסיבה שאתם לא רוכשים ירקות אורגניים? בגלל המחיר? סיפרו לכם שהמחיר של ירקות אורגניים גבוה באופן משמעותי מזה של ירקות רגילים? שאזורי המשלוח מוגבלים? אז תשכחו מכל מה שידעתם או שמעתם. חוקי המשחק השתנו. מעכשיו תוכלו להזמין היישר אליכם לצלחת ירקות אורגניים באיכות של פרימיום ובמחיר אטרקטיבי באופן מיוחד. גם בהשוואה לירקות רגילים. כך ע"פ השוואה שערכנו לאחרונה, באתרי האינטרנט השונים של משקים ורשתות שיווק קטנות וגדולות, המשווקים ירקות אורגניים. בין הקריטריונים שנבחנו: מחירי התוצרת, משלוחים בפריסה כמעט ארצית, שירות מעולה ואיכות הירקות והפירות.*

 

בכל הקטגוריות הוביל, כמעט ללא עוררין – משק מיכאלי מקיבוץ כרמיה השוכן בעוטף עזה.  ומחיריו היו נמוכים בכמה עשרות אחוזים בהשוואה למתחרים !!! כך למשל ניתן למצוא עשבי תיבול אורגניים  (כוזברה, פטרוזיליה, שמיר וכד')  במחיר של 4.90 ₪, מלפפון ב 11.90 ₪ , עגבניות שרי ב 9.90 ₪ , כרוב לבן/סגול ב 8.90 ₪  קישוא וזוקיני ב 9.90 ₪  ועוד. המחירים כמובן משתנים מעת לעת, אך משק מיכאלי מקפידים תמיד להיות עם מחירים אטרקטיביים במיוחד בשוק. כמו כן באתר משק מיכאלי ניתן למצוא בנוסף: מוצרי מכולת אורגניים, קטניות אורגניות, פסטות אורגניות, נודלס, ממרחים אורגניים, שמן זית, לחמי מחמצת איכותיים ועוד.

 

למחירים המעולים הללו מתווספת שורה של יתרונות אחרים:

וגם כל אזור ירושלים ועוטף ירושלים, גוש עציון, אזור בנימין והשומרון כולל אריאל ויישובי הסביבה.

 

משק מיכאלי מציע מגוון אדיר של ירקות ופירות אורגניים באיכות מעולה ומחיר תחרותי ומוזל בהשוואה למשווקים אורגנים אחרים. המשק מתפרש על פני עם 420 דונמים עליהם גדלים כ-40 סוגי גידולים שונים, הכוללים בין היתר מלפפונים, עגבניות שרי, חסה, פטרוזיליה, ברוקולי, שומר וכוסברה.

 

עד לפני הקורונה שווקה התוצרת האורגנית של משק מיכאלי לרשתות בארץ ובחו"ל, ע"פ תווי האיכות הקיימים בסטנדרט האירופאי והישראלי. עם המציאות החדשה שנוצרה עקב התפרצות הקורונה, הפך המשק מעסק שמספק סחורה לסיטונאים, לעסק המשווק תוצרת חקלאית איכותית מהמשק ישר לצלחת (FARM TO TABLE). ועכשיו גם אתם יכולים ליהנות מכל הטוב הזה.

 

רגע לפני שהקורונה הפציעה לחיי כולנו, מצא את עצמו משק מיכאלי ניצב עם איום מאתגר לא פחות – מאגר מקורות הציף 250 דונם של המשק שלהם.  זה קרה במהלך פברואר האחרון, כאשר אגן מים של חברת מקורות הנמצא בין הקיבוצים כרמיה וזיקים נפרץ בשל תקלה, ומימיו הציפו את השטחים החקלאים באיזור, ובראשם את המשק של משפחת מיכאלי .

ברגע אחד, הוצפו החממות, המחסנים, הגידולים, הטרקטורים, הציוד וגם מגוריהם של העובדים התאילנדים עד לגובה של 2 מטרים (!). כל הניסיונות לשאוב את כמות המים האדירה ולהציל את הגידולים עלתה בתוהו. מעסק משגשג שמפרנס 70 משפחות, לא נותר דבר. והשקעה של 16 מיליון ₪ טבעה במימי המבול, בן רגע. לקח לאדמה במקום מחודשיים להתייבש עד שניתן היה לנסות ולשקם שוב את העסק. ואז פרצה הקורונה והביאה דרמה חדשה וצורך לחשוב על כיוונים חדשים לשיווק הסחורה המשובחת של המשק.

 

זו לא היתה הפעם הראשונה שמשק מיכאלי המתמחה בגידול תוצרת אורגנית, מצא את עצמו מתמודד עם מצב בו השקעה של שנים יורדת לטימיון. הפעם הקודמת שארוע דומה התרחש, ארעה כאשר נדרשה המשפחה להתפנות מגוש קטיף ולבנות את מפעל חייה מחדש. ממש מן ההתחלה.

 

אבל דודו מיכאלי, שועל קרבות ותיק, החליט להילחם על קיום המשק שלו והחל להפעיל בחודשים האחרונים שליחויות של אריזות תוצרת חקלאית לכל הארץ. ירקות, פירות השדה, עשבי תיבול אורגניים – כולם אורגניים. "האהבה והתמיכה של עם ישראל" הוא אומר "הצילו לי את המשק".

לאחרונה פתחו גם מרכז מבקרים יפיפה, "טוב האדמה ע"ש הרב אלישע וישליצקי' . מטרת המרכז היא לאפשר למשפחות, גימלאים, חיילים, סטודנטים, בעלי צרכים מיוחדים לגעת באדמה, להכיר את החקלאות האורגנית, להתנסות בפעילויות חקלאיות שונות ולהנות  משייקים טריים תוצאת המשק. במרכז המבקרים נערכים סיורים חקלאיים רב חושיים , ימי עבודה לקבוצות ומכינות,  ימי חברה, ערבי תרבות ועוד. זאת מתוך חשיבה "שהחיבור לעבודת האדמה מחולל בריאות פסיכולוגית ונפשית שמצמיח רק טוב".

סיורים במרכז המבקרים של משק מיכאלי

סיורים במרכז המבקרים של משק מיכאלי

 

לכן במשק מיכאלי מבקשים שכמה שיותר אנשים יחוו את החוויה הזו של החיבור לאדמה ומזמינים את הציבור ליהנות מקטיף טעימות (בעלות של 30 ₪) וסיור באתר. במקום נבנו גם נחל, גשר מלאכותי ופינות ישיבה לרווחת המבקרים.

משק מיכאלי הוא סיפורה של ישראל היפה והחלוצית. עסק משפחתי שקיים כבר למעלה מ 40 שנה ונחשב לגדול במדינה. בימים אלו חשוב לתמוך בחקלאים ולרכוש תוצרת מקומית.

 

*תוצאות הסקר שמורים במשרדי החברה

צרו קשר עם מערכת איטוול



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו