PassoverFocus_Fly
Laisha_Fly

טעים להכיר את פרופסור רפי קרסו

בתור ניורולוג, הוא לא מסוגל לאכול מוח, אבל מה הוא כן אוהב לאכול? ומה הגישה שלו לתזונה?

פרופסור רפי קרסו. צילום: רמי זרנגר

PassoverFocus_IN

פרופסור רפי קָרָסוֹ, הוא רופא מומחה לנוירולוגיה ולטיפול בכאב, ממייסדי רפואת הטיפול בכאב כרוני ובעיכוב תהליכי הזדקנות וכן מהפעילים הראשונים למען שילוב בין הרפואה הממסדית לרפואה המשלימה בישראל.

 

מה המאכל שאתה הכי אוהב לאכול?

אין דבר כזה "מה המאכל", את צריכה לשאול – "אילו מאכלים"; החל משניצל וצ'יפס, המשך בחומוס טוב, דרך אוכל גורמה, בכיוון של צרפתי-איטלקי. אני פחות מחובר לאוכל אסייאתי, פחות הודי וסיני אלא יותר מחובר ליפני ואני פשוט אוהב לאכול. הסדר לא משנה.

 

מה האוכל המושלם לשבת בבוקר?

אם אני לבד בבית זה טוסט עם ריבת ג'ינג'ר וכוס קפה שחור עם הל, בלי סוכר. אם אני לא לבד אז ארוחת בוקר של סלט.

 

תאר את ארוחת הבוקר הממוצעת שלך

בדרך כלל אני לא אוכל ארוחת בוקר, אני אוכל משהו קטן ואז צהריים וגם זה תלוי איפה. בדרך כלל אלו יהיו בישולים של אשתי, שהיא בשלנית מעולה.

 

איזה מיתוס הכי גדול על תזונה אתה מכיר?

ששומן משמין. זה תלוי מה אוכלים עם השומן. זה כמו שכשהיו לי כמה קילו עודפים, הייתי שואל את אשתי אם חולצה או סוודר מסוימים "משמינים אותי" והיא היתה מסבירה שזה לא הסוודר ולא החולצה.

 

איזה מאכל מעלה לך הכי הרבה זיכרונות?

ניוקי. אני מגיע ממשפחה של אמא בשלנית איטלקיה וגדלתי בזמן הצנע. באותה תקופה אמא שלי היתה מכינה מקצת קמח, שמן וביצה ניוקי. אבי זכרונו לברכה היה הולך ברגל לנמל תל אביב הישן וקונה בפרוטות את השרימפסים שהיו נלכדים ברשתות הדייגים. הם חיכו לפראיירים שיקנו את השרימפס כי בזמנו היו משתמשים בהם רק כפתיונות לדיג. בזמן הצנע אכלתי שרימפס וניוקי ואבי היה אומר – "תראה רפי, שרימפס וניוקי עושים אותו דבר, מבשלים במים עם מלח וכשהם צפים למעלה סימן שהם מוכנים"

 

מה בחיים, אבל בחיים לא תאכל?

מוח. אני נוירולוג, וכשאני רואה מוח אני מאתר שם כל מיני אזורים. אכלתי פעם פעמיים כדי להראות לעצמי שאני יכול לאכול הכל, כולל מדוזות, אבל המוח לא בשבילי. אני לא מסוגל.

 

איזה אוכל תיקח איתך ליום ארוך ולא צפוי?

סנדוויצ'ים טובים. ואפשר לעשות סנדוויצ'ים טובים – כאלו שמכילים פחמימות, שומנים וחלבונים, למשל לחם, מיונז ובשר טוב כמו קורנביף, עלה של חסה, מלפפון חמוץ.

 

מה החטא האהוב עליך?

שוקולד. אבל שוקולד איכותי. שוקולד עם 75% אחוזי קקאו ומעלה יהיה חמצמץ אבל בריא, אבל אני כמובן אוהב את מה שפחות בריא כמו שוקולד לבן. אני משתדל לאכול את מה שיותר בריא – השתדלות היא חשובה.

 

במי לבחור, דיאטנית קלינית או נטורופתית?

לכל אחת יש איכויות אחרות. הכי טוב זה לשמוע משתיהן משום שלכל אחת יש את הידע שלה והאיכויות שלה. גם אם מדובר על ייעוץ לבריאות, אני רוצה להגיד שהיועצות הנטורופתיות למדו גם תזונה ארבע שנים, זה לא שהן מדברות על מיתוסים ופנטזיות. איפה שאני מלמד, במכללה האקדמית ווינגייט, הן לומדות תזונה לעומק.

 

מה דעתך על המשפט? "זה לא מה שאתה אוכל אלא מה שאוכל אותך?"

זה נכון. מתח, עקה, סטרס – מאוד לא בריאים לגוף וגם לנפש ולפעמים גורמים לאכילת יתר. יש אנשים שנמצאים בחרדה ובדיכאון שלא מסוגלים להכניס זית לפה, אבל רוב האנשים, כשהם בחרדה ודיכאון, נמשכים לפחמימות שיעלו להם את הסרוטונין וירגיעו אותם.

 

בקרוב פרופסור קרסו יתארח בכנס חושבים בריא, בוקר של 3 הרצאות מומחים על האמונות, האמיתות והמיתוסים בחקר הרפואה, מדעי המוח ונפש האדם לצד מתחם תוסס וצבעוני של דוכני בריאות, ספרים, ציוד למטבח בריא, תוספי תזונה ודוכני אוכל בריא.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו