ECO_CU_FLYL

Powered by WP Bannerize

O3_FLYR

Powered by WP Bannerize

טעים להכיר את אלמוג גולד

"המושג 'אוכל בריא' הוא אחד הדברים הגנריים והלא מדוייקים שגורמים לתסכול" - כך אומרת הנטורופתית

תמיד מסקרן לארח נטורופתים, כשמגיעים לאלמוג גולד, נטורופטית, מטפלת בתזונה והתמקדות בת"א. מרצה ויועצת תזונה לחברות מובילות במשק, הסקרנות רבה.

 

מה המאכל שאת הכי אוהבת לאכול?

אוכל שמרגישים בו איכות וטריות. סלט מושקע עם גרעינים ושמן זית ממש טוב, אנטיפסטי בתנור. יש לי פטיש למרקים. ועד לעוגת השמרים שאימי מכינה לפעמים. זאת גם בריאות.

 

מה האוכל המושלם לשבת בבוקר?

כזה שמושלם לשאר הבקרים בשבוע.

 

תארי את ארוחת הבוקר הממוצעת שלך

אני אוהבת גיוון וענין. בתור נטורופטית שעובדת עם אנרגטיקה של המזון והתמקדות, ארוחת הבוקר שלי משתנה לפי עונות השנה והסייקל הפנימי שלי. מדייסת קוואקר ומרק ועד לחביתת מנגולד או לחם כוסמין או עם אבוקדו וירקות חיים.

 

איזה מיתוס הכי גדול על תזונה את מכירה?

המושג "אוכל בריא" הוא אחד הדברים הגנריים והלא מדוייקים שגורמים לתסכול אצל כל כך הרבה אנשים. אלו מנסים "לאכול לפי הספר" של מה שנקרא בריא. אלא שלכל אחד מאיתנו מבנה פזיולוגי, צרכים, אורח חיים ו"מזג" פנימי משלו.

לדוגמה: סלט חי וקטניות נחשבים לסמל הבריאות. אבל הרבה אנשים מסתובבים בגללן עם נפיחות וכאבי בטן שפוגעים באיכות החיים שלהם.

 

עוד דוגמה: אדם שסובל מיובש או חוסר דם (אנמיה) ואוכל אוכל יבש שמייבש אותו עוד יותר. כמו קרקר מלא. הוא זקוק פזיולוגית לאוכל יותר לח בעשייה שלו.

 

איזה מאכל מעלה לך הכי הרבה זיכרונות?

"חרמז'לה" של סבתא בובי שתחייה (בת 96). בביקורים אצלה בילדותי היתה מכינה במחבת לביבת תפוחי אדמה ענקית, רוויית שומן שהיתה נמסה לי בפה. היא הפסיקה להכין אותה כשהנכדים בגרו.

 

מה בחיים, אבל בחיים לא תאכלי?

מרק עטלף.

 

איזה אוכל תיקחי איתך ליום ארוך ולא צפוי?

קופסת שקדים ואגוזים בתיק, תפוח. קונה בדרך סלסלת תותים או דובדבנים. אם זה לקליניקה אז אנטיפסטי או תבשיל עם טחינה. ואם זה בחוץ תמיד אברר איפה יש מקום עם אוכל שמתאים לי.

 

מה החטא האהוב עליך?

מאמינה בבחירה, לא בחטאים.

 

במי לבחור, דיאטנית קלינית או נטורופתית?

הכל מתחיל באישה ובגישה. יש נטורופטיות שעובדות כמו דיאטניות בספירה קלורית ויש דיאטניות שעובדות בשיטה הוליסטית של איכויות מזון וקשיבות. מה שחשוב זה להתחבר למטפל שהולכים אליו ולהפעיל שיקול דעת.

 

מה דעתך על המשפט? "זה לא מה שאת אוכלת אלא מה שאוכל אותך?"

שזה גם גם. מזון מותאם ואיכותי יכול לתמוך במצבי סטרס, חרדה ועניינים רגשיים שפוגעים באיכות חיינו.

 

עם זאת, יש עוד אורחות חיים לטפל בהם מעבר לתזונה- שינה, איזון סטרס, מערכות יחסים בחיינו.

 

המתכון המנצח של אלמוג

נישימה" – תבשיל ירקות מאודים עם טאץ' אסייתי וטעים

מכינים בסיר/מחבת/סוטאז' נון-סטיק עם מכסה הרבה ירקות. למטה מניחים קודם 2 אצות קומבו (במחלקות האסייתיות בחנויות טבע) קרועות ולסובלים מקור או בחורף כמה פרוסות ג'ינג'ר.

מבחינת ירקות- כמעט הכל הולך: בצל, קישוא, סלק, בטטה, דלעת, דלורית, דלעת ערמונים, קולורבי, עלי מנגולד, אפילו כרוב ושעועית ירוקה (אפשר קפואה)

הרעיון הוא שלמטה שמים את הירקות שמתרככים יותר לאט (דלורית, קולורבי למשל) ולמעלה את אלו שמתרככים הכי מהר (למשל קישוא והכי מנגולד)

מוסיפים לסיר חצי כוס מים וקורט מלח. מכסים את הסיר ומבשלים מספר דקות על אש גבוהה, עד שהירקות מתחילים "להזיע". מנמיכים את האש וממשיכים לבשל כשעה.

בסיום ניתן לערבב בחצי כוס מים פושרים אבקת קוזו (זה נראה כמו אבקה לבנה, זה סוג של שורש שמגן על ריריות המעי ותורם להרפיית הנפש) +רוטב סויה מסוג תמרי (בחנויות טבע) ולצקת מעל התבשיל.

את המתכון הזה אפשר בהחלט להכין גם בלי הקוזו.

גיוונים: אפשר לשים קוביות טופו אורגני/ סלמון בין הירקות.

השאירו תגובה: