natu_Fly
In2024_Fly

חליטות צמחים להורדת לחץ דם, סוכר וכולסטרול

חשבתם שאתם חייבים תרופות כדי להתמודד עם כל מדד לא אידיאלי? קארונה ירון מציעה לכם לחשוב שוב ולנסות חליטות צמחים שיכולות לשפר את המצב

צמחי מרפא. צילום: PEXELS

Thymoquin_In

חליטות צמחי מרפא מאפשרות לנו את הרוויית הגוף במים פלוס פעילויות ריפוי של צמחים. ניתן לומר שהן המשקה בעל הערך הרב מכולם. ניתן לשתות אותן חמות, פושרות או מצוננות.

חשוב שנתאים את הצמחים הנכונים להחלמתנו ושנשלב ביניהם כך שהחליטה תיהיה טעימה ומגרה לשתייה. בתוכניות הריפוי שלי למחלות בחילוף החומרים יצרתי חליטה להורדת סוכר, חליטה להורדת כולסטרול וחליטה להורדת לחץ דם.

העלה המרכזי בשלושת החליטות הוא עלה הזית. הסופר עץ הישראלי העתיק שנותן לנו את גופו ואת פירותיו וגם את עליו. החומר הפעיל בעלה הוא המגן על העלה מפני מזיקים וחיידקים ושמו אולאורפין.

חומר יקר ערכים זה הוכח כבעל פעילות נוגדת דלקת, נוגדת חמצון, נוגדת קרישתיות ונוגדת סרטן. מחקרים על חליטת עלי זית מצאו שהיא מורידה לחץ דם, מפחיתה כולסטרול רע, ומורידה סוכר. עלי הזית זקוקים לחליטה ארוכה מחמש דקות במים רותחים. כדי להגביר את פעולת החליטה לריפוי כל אחת מהמחלות אני מוסיפה לעלי הזית 2-3 סוגי עלים נוספים.

חליטות מומלצות להתמודדות עם סכרת, לחץ דם ועוד

בחליטה להורדת סוכר אני מוסיפה לעלי הזית עלי מורינגה וקליפות קינמון. למה? עלי המורינגה נוגדי חמצון חזקים מתה ירוק, מיטיבים עם פעולת העיכול ואיזון הסוכר בדם ומגנים על הכבד מרעילות.

הם נודעים בהודו כמטפלים ב300 מחלות וטובים גם חיים וגם חלוטים. אני מעדיפה את טעמם החלוט על טעמם החי. קליפות הקינמון מורידות סוכר, מחזקות את הלב, ומרגיעות את הבטן. הן עוטפות את החליטה בטעם מתקתק שמתאים לחולי הסכרת ומחממות את איברי הבטן בחום נעים.

בחליטה להורדת כולסטרול אני מוסיפה לעלי הזית עלי ארטישוק ושורש שוש קירח. למה? עלי הארטישוק מנקים משקעים שומניים מהדם ומחזקים את הכבד, ויחד עם עלי הזית הם מרים מאד.

את שני העלים המרים הללו אני מאזנת עם הטעם האניסי של שורש שוש קירח שגם הוא מחזק את הכבד ומפחית את שומני הגוף דם בתוך כלי הדם וגם ברקמות.

בחליטה להורדת לחץ דם אני מוסיפה לעלי הזית עלי עוזרר ופסיפלורה ופרחי היביסקוס. למה? עלי העוזרר מורידים לחץ דם מתוך עבודתם על כלי הדם עצמם, הם מרפים אותם ומנקים משקעים שמצרים אותם.

עלי הפסיפלורה מורידים לחץ דם מתוך עבודתם על מערכת העצבים, הם מרגיעים ומפחיתי כאב. בחליטה זו אני שוברת את הטעם המר של צמחי המרפא עם החמיצות הטעימה של פרחי ההיביסקוס שצבעם האדום הוא פיגמנט שמרפה כיווץ כלי דם וטעמם החמוץ הוא ריבוי ויטמין C.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו