PassoverFocus_Fly
supherb_Fly

חופשה במלון טבעוני - מלון הויליג' קיבל את תו Vegan Friendly

מאת: מיכל אברמוביץ
זמן קריאה: 3 דקות
מלון מטיילים "הויליג'- נהר הירדן" קיבל את תו הטבעונות Vegan Friendly אז החלטנו לדגום אותו עבורכם
Thymoquin_In

ארוחת הבוקר בבית מלון היא אחד מהרגעים שאנחנו, הישראלים, הכי אוהבים. שפע של טעמים וצבעים פרושים לפנינו. אפשר למלא את הצלחת, לחזור לדגום מנה שעוד לא הספקנו לטעום ולהתפנק עם קפה חם באווירה רגועה. בעוד שארוחת הבוקר הישראלית ידועה כמפנקת ובריאה יחסית, במרבית המקומות היא מסלול מכשולים לטבעונים.

 

גולת הכותרת של ארוחות הבוקר בבתי מלון ברוב העולם המערבי היא הביצים – אומלט, חביתה, מקושקשת או עין – מדובר במנה לא רלוונטית עבור טבעונים או כאלו שמנסים להימנע מהכולסטרול שבביצה. אז נכון, אפשר להסתפק בפרוסת לחם וסלט ירקות בסיסי, אבל מה עם חלב לקפה ומאפים מפנקים שהופכים את השהייה במלון לפינוק שהוא אמור להיות?

 

רשת בתי מלון אחת החליטה להרים את הכפפה – רשת "מלונות מטיילים" הודיעה כי הצטרפה למועדון הטבעוני הישראלי Vegan Friendly, שהוקם כדי לתת הטבות צרכניות לקהל הטבעוני ההולך וגדל.

 

אוכל בריא, לא רק טבעוני

אין ספק שלקהל היעד הטבעוני מגיע פתרון ראוי, אבל מה עם חובבי הבריאות שמעוניינים במזון בריאות, תפריט צמחוני ועוד בקשות כמו תפריט דל בקלוריות, מלחים וכמובן נטול חומרים משמרים? התפריט בבתי המלון שואף לשלב במקום אוכל מתועש ועתיר קלוריות חומרי גלם משובחים כמו חיטה מלאה ושיפון, סויה, קינואה, ומגוון ירקות.

 

בת חן ישועה, מנכ"לית "מלונות מטיילים", אומרת: "לאחרונה זיהינו את הפיכתה של הטבעונות לדרך חיים בקרב רבים מאורחי הרשת. הבנו שמבחינה עסקית יהיה נכון לפנות לקהל הטבעוני, וכך למצוא דרך חדשה לגוון את התפריט המוצע לאורחינו בדרך בריאה עם מוצרים העשויים ממרכיבים על טהרת הצומח, שיהיו גם איכותיים, משביעים ובעלי ערכים תזונתיים נאותים. תפריט הבוקר הרשתי כולל מנות העונות להגדרה של "טבעוניות" ויש להן טעם עשיר ומשובח. בכוונת הרשת לפעול לקבלת תו טבעונות בכלל המלונות שלה".

 

איך המלון קיבל תו טבעונות?

לקבלת תו הטבעונות קדם מהלך שדרוג תפריט ארוחת הבוקר הרשתית, כשמלון הויליג' החל להציע תפריט ארוחת בוקר גלילי חדש בהובלת השף והדיאטן הקליני אודי ברקן ביחד עם המתכונאית וסטייליסטית האוכל אינס ינאי, שהמוטו שלהם הוא להפוך את המטבח  לבריא, טרי ורענן, תוך הקפדה על הגשת אוכל טעים, צבעוני ומתובל בצורה אטרקטיבית, עם תשומת לב מרבית לפרטים ושימוש בחומרי גלם טריים ואיכותיים. השניים הרכיבו למלון הויליג' תפריט משופר, בדגש על אוכל בריא יותר וסלטים עשירים, צבעוניים ומגוונים.

 

החוויה שלי במלון הוילג'

אין שום קשר בין נוף מהפנט לתזונה בריאה, אבל אין ספק שהמראה שנשקף מכל פינה במלון משובב נפש, מה גם שכבר נתקלתי במחקרים על התרומה של חשיפה לטבע על בריאותנו. העובדה שהמלון שוכן במרחק ארבע דקות הליכה מנהר הירדן, שמספק נוף אירופאי הורס ופכפוכים שמשמחים את הלב, הופכת אותו למושלם בעיני.

 

עם כל הכבוד לנחת ולאושר שלי, חשוב להתייחס לנושא שלשמו התכנסנו – האוכל! תתכוננו, כי יש הרבה למה להתייחס – שפע טעים וטבעוני שישמח כל סועד: חביתת חומוס טבעונית, סלט כרוב בשני מרקמים עם שעועית לבנה, בוטנים ועשבי תיבול, וסלט בורגול קראנצ'י עם אוכמניות, גזר, פטרוזיליה ושומשום הם רק חלק מהמטעמים.

100% מתוקים טבעוניים

 

גם מי שרגיל לחביתה רגילה אהב את ארוחת הבוקר

הערכתי את תשומת הלב לפרטים והעובדה שהוגשו שלושה סוגי טחינה משובחים: טחינה קלאסית, טחינה כורכום וטחינה ירוקה. מנהל המטבח סיפר שבדרך כלל מוגשת גם טחינת סלק כאשר לצידם אפשר ליהנות מגבינה בולגרית וגבינה צהובה – שתיהן טבעוניות וגם מעדני "חלב" טבעוניים.

 

אם אתם, כמוני, מתארחים עם אדם שמעוניין באופציה הלא טבעונית ויסרב לטעום את חביתת החומוס המשובחת של המלון, אל דאגה – במלון מוגשות גם מנות לא טבעוניות ומי שמעוניין יוכל למצוא את האופציות הקלאסיות אליהן הוא רגיל.

העובדה שבית המלון מתאים את התפריט שלו לצרכי המבקרים וכן לטרנדים הקולינריים העכשוויים משמחת. האם עוד בתי מלון יצטרפו לחגיגה ויציבו על השולחנות שלהם אופציות יותר בריאות וכן טבעוניות? ימים יגידו, אבל טוב שיש מקום לקחת ממנו דוגמא טעימה.

 

הכותבת היתה אורחת מלון הוילג'. מלון הווילג' ממוקם בגליל העליון על שטח בן 70 דונם, קרוב לנקודה בה מתמזגים הבניאס והחצבני לנהר הירדן. המלון כולל 72 סוויטות עץ משפחתיות הפזורות במרחב הגדול, ויש בו חדר אוכל שיכול להסעיד 350 אורחים, ומשמש גם כאולם כנסים. מלונות הרשת האחרים הם "אילון"- בלב החורש הגלילי בגליל המערבי, "גשר הזיו"- סמוך לחוף אכזיב, "מטולה"- בלב המושבה מטולה, "מלכיה"- בפסגות הגליל העליון, "הווילג'"- מלון מטיילים על הירדן.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו