Effect_Migdal
Eat12_Migdal

חג הביכורים: חגיגה ירוקה

מאת: - נטורופתיה, אירידולוגיה, דיקור. התמחות בטיפול במחלות כרוניות וסרטן, ניקוי גוף מרעלים, סדנאות בישול ואפיה בריאים
חג הביכורים מציין את חגיגות הבאת תוצרת הארץ לבית המקדש. אם נחזור למטרה המקורית של החג, הרי שנוכל לחגוג חג שבועות ירוק ובריא
חג שבועות ירוק

חשבתם שחג השבועות הוא חגיגה לבנה של מוצרי חלב? אז זהו, שהכוונה המקורית היתה בעצם לחגוג בירוק!

"וחג הקציר בכורי מעשיך אשר תזרע בשדה" נאמר בשמות כ"ג ט"ז. והפסוק הזה מוביל למנהג היפה לקשט את רצפת בית הכנסת והבתים בירק.

חג השבועות, הלא הוא חג הביכורים, מציין את חגיגות הבאת תוצרת הארץ לבית המקדש, כך  שהחג הזה הוא בעצם ירוק.

Eat12_Inside

3 עובדות מעניינות על משפחת העלים הירוקים:

הם בעלי תכונות ריפוי

העלים הירוקים בורכו בתכונות ריפוי כגון טיהור הכבד והדם מרעלים, מניעת סרטן, חיזוק ואיזון מערכת העיכול, חיזוק העצמות ועוד.

הם מסייעים למניעת מחלות

עלים ירוקים הם המזון בעל PH (=דרגת חומציות) הכי בסיסי שיש ונתון זה חשוב מאד למניעת מחלות קשות: רופא בשם ד"ר וורבורג קיבל פרס נובל על גילויו שתאי סרטן ופתוגנים שונים לא שורדים בסביבה בסיסית ומשגשגים בסביבה חומצית. מהבחינה הזו העלים הירוקים הם מזון מרפא ממש.

הם מזינים ביותר

שימו לב שהחיות החזקות בטבע – כמו פילים, קרנפים, ג'ירפות, פרות, ושימפנזים – ניזונות מעלים ירוקים.

הפרה לא צורכת חלב כדי לחזק את עצמותיה והשימפנזים לא צורכים בשר כדי להתחזק. רוב התפריט שלהם מבוסס על עלים ירוקים.

אכן, משפחת העלים הירוקים אוצרים בתוכם שפע של רכיבים: הם מכילים הרבה חלבון, סידן, מגנזיום, ויטמין A, אומגה 3, כלורופיל, סיבים תזונתיים ונוגדי חימצון רבים.

אז אחרי שהשתכנעתם שעלים ירוקים צריכים להיות חלק בלתי נפרד מהצלחת שלנו…

הרי לפניכם תכונות נסתרות של מבחר עלים:

חסה

בחסה יש חומר שנקרא לקטוקריום. זהו הנוזל הלבן שרואים בעת שחותכים את החסה. לרכיב זה השפעה משרת שינה. אז אם אתם סובלים מנדודי שינה, שלבו חסה בארוחת הערב שלכם.

חסה - החגיגה לא שלמה בלעדיה

חסה – החגיגה לא שלמה בלעדיה

פטרוזיליה

עשירה ביותר בוויטמין K – החשוב בתהליך קרישת הדם ובבריאות העצמות. בנוסף עשירה, מאוד בוויטמין C  המסייע בהפחתת הסיכון למחלות לב, סרטן, קטרקט, סיבוכי סוכרת וחיוני לספיגת הברזל במעי.

כוסברה ושמיר

עשירים במונוטרפנים – רכיבים שנחקרו כנוגדי סרטן.

קייל

זהו בן משפחה של הכרוב ושמו השני  "כרוב על" מציב אותו כמלך העלים. הקייל מכיל רכיבים עוצמתיים למיגור גידולים והוא מסייע בהורדת הכולסטרול הרע.

תרד

עשיר מאד בברזל וחלבונים ועל כן מומלץ לצמחונים ולספורטאים.

במחקרים נמצא שצריכת עלי תרד בתדירות של 3 פעמים בשבוע מורידה את הסיכון לחלות בסרטן העור.

בתרד נוגד חימצון בשם לוטאין שהוא חיוני לבריאות העין ויחד עם חלמון הביצה שגם מכיל לוטאין מהווים השניים תרופה לתחלואות עיניים שונות.

ביצת עין על עלי תרד מאודים קלות ("שקשוקת תרד")  הינה שילוב מנצח לחיזוק העיניים.

נבטים

הנבטים הם בעצם זרע בתחילת צמיחתו כאשר ההנבטה מעוררת את כל הפוטנציאל הטמון בזרע וכמות האנזימים בו כה רבה שביכולתם להגביר את קצב שריפת השומנים.

בנוסף, ההנבטה מכפילה את כמות הוויטמינים שבזרע במאות אחוזים וגורמת להיווצרות של ויטמין C.

קיימים סוגים רבים של נבטים כגון נבטי חמניה, נבטי ברוקולי, נבטי צנונית, נבטי שעועית ועוד.

עלי סלק (מנגולד)

למנגולד יש יכולת לסכך את המעי ועל כן מסוגל לטפל במחלות מעיים. עלי המנגולד תורמים לבריאות השיער והעור ומסייעים לריפוי פצעים. בנוסף, המנגולד עתיר בסידן החיוני לעצמות ושיניים חזקות.

סל של בריאות

סל של בריאות

למאמרים נוספים בנושא תזונה בחג השבועות:

5 סיבות למה כדאי לחגוג את שבועות בלי חלב וגבינות

שבועות מתוק במיוחד

לעבור את שבועות בשליטה

ירוקים כל יום, ובחג במיוחד!

חשוב מאד לאכול סלט עשיר בירקות ירוקים עליים בכל יום: גוונו את הסלט עם הוספת שקדים או אגוזים קצוצים, גוג'י ברי או צימוקים, קישואים צרובים וכל דבר שיוסיף לו לטעם  וכמובן שמן זית.

הכינו את הסלט כך שיהיה טעים ומפנק על מנת שתתמידו באכילתו מתוך הנאה ולא מתוך כורח.

את הסלט-  ובכלל ירקות- יש לאכול תמיד בתחילת ארוחה ולא במהלכה או אחריה על מנת שיתעכלו כראוי.

קשטו את שולחן החג במגוון סלטים מירקות שונים – גם טריים וגם אפויים או מאודים לזכר חגיגות הבאת תוצרת הארץ לבית המקדש.

ארצנו מבורכת בירק ובריאותנו תתברך ממנו.

 

צרו קשר עם אפרת נבון, M.A, N.D, C.A נטורופתית ואירידולוגית, מטפלת בדיקור סיני ובצמחי מרפא



    * שדות חובה


    השאירו תגובה: