Nadar_Fly
Thymoquin_Fly

ויטמין C ליפוזומלי – כל מה שחשוב לדעת

מאת: - חברת אקוסאפ מפתחת ומשווקת תוספי תזונה ייחודיים המבוססים על פטנטים יחודיים. המחויבות שלנו לבריאות אופטימלית באה לידי ביטוי באיכות חומרי הגלם שאנחנו משתמשים במוצרים שלנו. על ידי שילוב של מדע וטבע, אקוסאפ מציעה פורמולות חדשניות המגובות בפטנטים פורצי דרך בעולם תוספי התזונה.
לויטמין C סגולות רבות והשפעותיו חיוניות לשמירה על בריאותנו, כך סיפרו לנו לפני שנים, אך אף אחד לא באמת הסביר לנו מדוע הוא כל כך חשוב ומה קורה במצבים בהם ישנו מחסור של ויטמין חשוב זה.

צילום: RF123

Nikui_IN

ויטמין C הוא נוגד חמצון עצמתי המגן על גופנו והוא נחוץ למגוון שימושים ותפקידים כמו למשל יצירת חלבון הקולגן, להתמודדות עם דלקות, לחיזוק מערכת החיסון ועוד.

הקולגן

חלבון הקולגן הוא החלבון הנפוץ ביותר בגופנו והוא מהווה מרכיב מרכזי ברקמות השרירים, העור, הגידים, כלי הדם, הסחוסים והעצמות. על מנת לייצר קולגן הגוף זקוק לכמות מספקת של ויטמין C, בלעדיו תהליך זה משתבש ועלולים להופיע תסמינים המתבטאים בפגיעה ברקמות הגוף. במצב של מחסור קיצוני המתמשך לאורך זמן עלולה להתפרץ מחלת הצפדינה הגורמת לתסמינים כמו עייפות ותשישות, דלקות חניכיים, נשירת שיער, דימומים מהחניכיים ומהאף, עור פגום יבש וסדוק, פצעים בעור שלא מגלידים, כאבי מפרקים, יובש בפה ובעיניים, נטייה לשברים ועוד.

במצבים אלה, בהם המחסור כבר מתבטא בפגיעה בתפקוד התקין של הגוף, ניתן להשתמש בתוסף ויטמין C על מנת למלא את המאגרים במהרה, למנוע את הידרדרות המצב ולהוביל לשיפור בתסמינים השונים..

חיזוק מערכת החיסון

ויטמין C נחוץ לפעילות תקינה של מערכת החיסון וחשוב בהתמודדות עם מגוון מחלות.

ויטמין זה מעורב ביצירת תאים חיסוניים ואף נמצא כי מינונים גבוהים שלו מסייעים בקיצור משך תסמיני התקררות ומניעה שלה, אך לא רק. בנוסף נמצא גם כי רמות גבוהות של ויטמין C מקושרות לסיכון נמוך יותר ללקות בסוגים שונים של סרטן ובמחלות קרדיווסקולריות.

תוספי ויטמין C

ישנם סוגים שונים של תוספי ויטמין C, כאשר ההבדלים ביניהם משפיעים על רמת הספיגה, על יעילות הויטמין ועל תופעות לוואי אפשריות עקב שימוש בהם.

מתן ויטמין C רגיל במינונים טיפוליים עלול לגרום לגירוי של המעי ולהעלאת רמת החומציות במערכת העיכול.

לעומת זאת, ויטמין C ליפוזומלי מאפשר מתן מינונים גבוהים של הויטמין ללא חשש מפני תופעות לוואי אלו ותוך השגת רמת הספיגה הגבוהה ביותר.

מהו ויטמין C ליפוזומלי?

בתהליך ייצור מיוחד הויטמין סי (מולקולה מסיסה במים) נעטף במעטפת שומנית (פוספוליפיד). כך נוצר מבנה כדורי הנקרא – ליפוזום.

המעטפת של הליפוזום, הדומה למבנה של קרום התא האנושי (מעטפת התא), חודרת אותו בקלות ומאפשרת לליפוזום להעביר אל תוך התא את תכולתו.

 

יתרונות הליפוזום:

ויטמין C ידוע בהיותו חומצי. כאשר נוטלים מינונים גבוהים של ויטמין C יתכנו תופעות לוואי, כיוון שויטמין זה מגרה את מערכת העיכול ועלול לגרום לשלשולים. כאשר הויטמין מצופה בליפוזום הוא אינו מעלה את רמת החומציות במערכת העיכול, רמת הגירוי במעי פוחתת ובכך נמנעות את תופעות הלוואי האופייניות למתן מינונים גבוהים של הויטמין.

בנוסף, הליפוזום מגביר את רמת הספיגה ממערכת העיכול למחזור הדם, כך שהויטמין נשמר ברמות גבוהות בדם למשך זמן רב יותר ביחס לסוגים אחרים של ויטמין C. כמו כן, מנגנון ההיטמעות של הליפוזום בדופן התא מאפשר ספיגה גבוהה וניצול גבוה של הויטמין ע"י תאי הגוף.

ויטמין C ליפוזומלי מומלץ במגוון מקרים:

 

ויטמין C

 

 

צרו קשר עם אקוסאפ – EcoSupp



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו