EITAN

Powered by WP Bannerize

ecosapp_vitamined3

Powered by WP Bannerize

הקץ לשקית השקט

מאת: טל מנחם, יועצת תזונה טבעית
כל הורה מכיר את זה: אחר צהריים, עוד מעט ארוחת ערב אבל הילד בכל זאת רוצה משהו טעים. לתת לו חטיף ולסגור עניין? טל מנחם מציעה כמה אופציות אחרות
עליה ברמות הסוכר

שמרו על עצמכם (123RF)

שעת אחר הצהריים, זמן מה לפני ארוחת הערב ושעתיים שלוש אחרי ארוחת הצהריים. על הפרק עומדים: הקפצה לחוג, הזמנת חבר או יציאה לגן המשחקים וברקע: קול קטן, תובעני על פי רוב, שאומר "אמא, אני רעב!"

למי יש כוח או חשק להכין משהו מזין כשתיכף במילא ארוחת ערב? כאן אנחנו כהורים "נופלים". מה פשוט יותר מלהושיט את היד ולחטוף שקית כלשהי? שקית השקט.

כשאני שואלת הורים למה הם נותנים לילדיהם ביסלי, במבה, כיף לי, תפוצ'יפס וכו' לרוב אני מקבלת תשובות כמו "מדי פעם זה לא נורא " וגם : "אני לא רוצה שירגיש שאין לו ואז יחפש אצל אחרים.

למען האמת, בכל התשובות הללו יש הגיון מסוים. אולם ה"מדי פעם" הזה והרצון ליצור אשליה של זמינות גורמים לילדינו לאכול הרבה מאוד מן המזונות הללו, בגינה הציבורית , אצל חברים , בימי הולדת ,קבלת שבת בגן, בסופי שבוע אצל סבא וסבתא ועוד אירועים "חד" פעמיים כאלו ואחרים.

ביסלי תפוצ'יפס, גלידות, פופקורן להכנה במיקרוגל – כל אילו מכילים כמות רבה של שומנים רוויים ושומני טראנס! המזיקים לילדיכם. נסו רגע לחשוב  כמה פעמים ביום הילד שלנו מכניס לפה "מעט" שומנים מזיקים? זה מתחיל בדגני בוקר, וממשיך בלחמים, חטיפים מטוגנים, קרקרים, עוגיות עם מרגרינה ועוד ועוד.

אז הנה כמה עצות לחטיפים מזיקים פחות, מזינים יותר ושאינם דורשים השקעה יתרה:

למכורים לביסלי: דבאייל

חטיף עשוי חומוס טחון הנראה בדיוק כמו ביסלי פלאפל, חטיף זה אמנם מטוגן, אך מכיל חצי מכמות השומן שילדיכם צורכים באכילת ביסלי. המוצר עשיר בפולאט (חומצה פולית), אבץ , ברזל, ובסיבים תזונתיים, הוא אינו מכיל מונוסודיום גלוטומאט, טעמו כמעט זהה לזה של ביסלי פלאפל, ובהחלט מהווה תחליף למכורים לביסלי.

פופקורן שנעשה בבית

על הגז, בניגוד לפופקורן שמכינים במיקרוגל- העשיר בשומן , במלח , ובשומן טראנס – פופקורן ביתי טבעי וללא חומרים משפרי טעם , כמות השמן בו דלה, ועל כמות המלח יש לנו שליטה.

עוגה ביתית

אין כמו עוגה אפויה בבית. גם טעימה גם מפיצה ניחוח של "בית חם". קחו מתכון רגיל של עוגת שוקולד בחושה , החליפו את הקמח הרגיל בקמח כוסמין, במקום שמן או חמאה השתמשו בשמן קוקוס בכבישה קרה- המוסיף ארומה וטעם מיוחדים. ואת כמות הסוכר במתכון הפחיתו ב 50% העוגה תצא טעימה ומזינה.

פירות חתוכים יפה: לא רק בשביל האורחים

לרוב כשמציעים לילדים פירות חתוכים ומוכנים לאכילה ומניחים אותם על השולחן , עד מהרה הם נעלמים באורח פלא  ואם כבר אתם נותנים לילדיכם חטיף או ממתק בקשו ממנו לאכול קודם פרי.  למתקשים הנה שתי דרכים יצירתיות לפיתוי:

1. סירות תפוזים – חתכו את התפוזים לשמיניות בקליפתם.

2. הניחו בצלחת רבעי תפוחים, שמיניות תפוזים ובמרכז תותים, שקדים , אגוזים

הגשה יפה ואסתטית טובה לא רק לאורחים, גם לילדים.

פירות יבשים עם אגוזים

פירות יבשים יכולים בהחלט לספק את הצורך במתוק בשעות אחר הצהריים.  יחד עם אגוזים, שקדים ו קשיו, תאזנו את רמות הסוכר בדמם של ילדיכם ותוסיפו שומנים בריאים לתזונתם. אני ממליצה על צימוקים, תאנים יבשות, שזיף יבש ומשמש – תכולת הברזל בהם גבוהה והם תחליף מתוק מצוין.

שייק מתוק: תבליעו בפנים איזה עלה מנגולד

במקום משקאות קלים, הכניסו לבלנדר  תותים, בננה, מעט תפוז, החביאו פנימה עלה מנגולד – שבאופן מפתיע מוסיף טעם מצויין לשייק, מעט זרעי פשתן או אגוזים  והנה ארוחת אחה"צ מזינה וטעימה .

 

השאירו תגובה: