SHABAT_MIG_L

Powered by WP Bannerize

11_flyR

Powered by WP Bannerize

הצטננות (Common Cold)

מאת: מאת ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D)
המלצות לתזונה בריאה בנושא הצטננות מתוך "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" מאת ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D) בהוצאת פוקוס

מזונות מומלצים

אכלו ארוחות קלות. ירקות מאודים, מרקי ירקות, מרקי בשר בקר רזה ותה מצמחי מרפא, יאפשרו לגופכם להפנות את מירב כוחו לתהליך ההחלמה ולא לתהליך העיכול. אם אתם מאבדים את תאבונכם, אל תכריחו את עצמכם לאכול.

הקפידו לשתות כמות מספקת של נוזלים. שתו כמות גדולה של מים נקיים ומשקאות אחרים (אולם שימו לב להערה המופיעה בסעיף הבא לגבי סוכר ומיצים ממותקים) כדי לנקות את גופכם מרעלים ולשמור מפני התייבשות של מערכת הנשימה.

הרבו באכילת זנגביל, בצל ושום. נסו להוסיף אחד מהם או יותר למרק העוף או למיסוֹ.

מים חמים המכילים לימון, דבש וקינמון, הם תרופה מסורתית לטיפול בהצטננות. שתו כוס ממשקה זה מדי שעתיים כדי להרגיע את כאבי הגרון והחזה, למנוע הצטברות של ליחה ולעודד הזעה שתנקה את הגוף מרעלים.

מזונות שיש להימנע מהם

סוכר לבן מפחית את מספר תאי הדם הלבנים שגופכם מייצר ומחליש את המערכת החיסונית. לכן עליכם להימנע מאכילת סוכר לבן כל עוד אתם מצוננים. אל תגזימו בשתיית מיצי פירות. למרות שהם נחשבים לתרופה מסורתית נגד הצטננות, הרי שמיצי הפירות – במיוחד מיץ התפוזים – מכילים בדרך כלל יותר סוכר מאשר ויטמין C.

אם אתם רוצים לשתות מיץ פירות, הקפידו לדלל אותו במים.

הימנעו מצריכת חלב ומוצרי חלב בעת המחלה. מוצרים אלה מעודדים ייצור של ליחה וגורמים לכם להרגיש רע יותר.

השאירו תגובה: