supherb_Fly
Laisha_Fly

הילד שלכם אוכל בצהרון? יש דברים שחשוב שתדעו

מאת: - מומחית לטיפול בהשמנת ילדים, התנהגויות אכילה של ילדים, מרצה ושפית של אוכל בריא.
מה כדאי להורים לדעת על התקנות החדשות של משרד הבריאות בנושא האוכל בגן ובצהרון?
Thymoquin_In

הילד שלכם נמצא במסגרת של גן או צהרון וחשוב לכם שיאכל בריא? אם כן, כדאי לכם מאוד להבין מה השינויים שמשרד הבריאות ערך בהנחיות להרכבת התפריט בגנים ובצהרונים.

אם במקרה לא שמעתם על כך, בשנתיים האחרונות נעשתה מהפיכה של ממש בתקנות הנוגעות למזון שיש להגיש בגנים ובצהרונים. רוב ההורים לא מבינים מה בדיוק השתנה ולכן גם לא יודעים לדרוש מהמסגרות החינוכיות את השיפורים שיכולים לעזור לילדים לגדול בריא יותר ולסגל הרגלי תזונה טובים לכל החיים. כדי שתבינו במה מדובר סיכמתי עבורכם את הדברים.

 

האם כדאי לטרוח ולשנות את הרכב האוכל בגן?

מחקרים שנערכו ברחבי העולם בשנים האחרונות מוכיחים שוב ושוב שחלון הזמן המדוייק והיעיל ביותר להטמעת הרגלי אכילה בריאים לכל החיים הוא בגיל הרך. אותם המאכלים שאוכלים בגן באופן יומיומי נחרתים לילדים כמזונות מועדפים למשך כל חייהם. לכן חיוני לחשוף את הילדים לתזונה איכותית בגיל זה.

גם ההשפעה של הגננת על הילדים היא גדולה מאוד. לכן גננות איכפתיות שמעורבות בחינוך לתזונה בריאה יכולות לעשות עבודה מדהימה ולהשפיע על בריאות הילדים לשנים רבות קדימה.

 

למה חשוב שההורים יהיו מעורבים בנושא האוכל בגן?

שינויים באוכל לא תמיד מתקבלים בברכה, כי הם דורשים יציאה מאזור ההרגל והנוחות של כל הצדדים – מכיני האוכל, צוות הגן והילדים עצמם. כולנו אמנם רוצים ״שקט תעשייתי״ ושהילדים פשוט יאכלו ויצאו שבעים, אלא שאזור הנוחות הזה עולה לילדים שלנו ביוקר.

אני יכולה להעיד מנסיוני האישי כדיאטנית ויועצת קולינרית לגנים, שבהרבה גנים בהם ההורים נכנסו לפעולה, חל שינוי משמעותי מאוד באיכות המזון המוגש, למרות שבתאוריה מנהלת הגן והמבשלת (או הקייטרינג) היו אמורים לדאוג לנושא זה. כמו בכל תחום, מעורבות גדולה יותר של ההורים מביאה לשיפור גדול יותר. ובטח תשמחו לדעת שאחרי תקופת הסתגלות הילדים מתחילים לאכול את האוכל הבריא בלי שום בעיות ובשמחה.

 

תמצית השינויים המרכזיים בהנחיות

 

קטשופ

קטשופ מחוץ לתחום בהתאם להנחיות. צילום: PEXELS

 

בשורה התחתונה – חשוב להיות מודעים

נצלו את העובדה שהתקנות החדשות של משרד הבריאות הן מחייבות ובידקו מה מגישים לילדים שלכם בגן או בצהרון. במידה והדבר לא תואם את ההנחיות בקשו לבצע שינויים, כי זאת זכותכם כהורים.

אפשר גם להעזר בדיאטנית ילדים שמומחית לנושא התזונה בגנים. דבר זה יכול להפוך את התהליך לפשוט בהרבה, ולעזור ביצירת השינוי באופן נכון והדרגתי ועם מינימום התנגדויות.

מנסיוני אני יכולה להבטיח לכם שהילדים יסתגלו לשינויים הרבה יותר מהר ממה שנדמה לנו, בזכות הגמישות הגדולה שעדיין קיימת בילדות המוקדמת.

צרו קשר עם ענת תבור - דיאטנית ילדים מוסמכת



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו