BODY_B_FLYL

Powered by WP Bannerize

O3_FLYR

Powered by WP Bannerize

מוצרים חדשים ומועשרים בחלבון - האם הם חיוניים לנו?

אוכל טבעוני ואפילו חם מועשר בחלבון - יש דברים כאלו. ענף המזון מתפתח לאחרונה בתחום המאכלים המועשרים בחלבון. האם המאכלים האלו חיוניים לתזונתנו? כמה חלבון באמת יש בכל מנה? כל המידע והמלצות מדיאטניות - לפניכם
חלבון

אוכל עשיר בחלבון. צילום: RF123

כל מי שמתעניין בתזונה יודע שחלבונים חשובים לתזונה, ואין שיטת תזונה שאומרת להימנע מחלבונים, אבל מה הדרך הנכונה לצרוך אותם? פה כבר מדובר בדיון מורכב שתלוי בגישה התזונתית שבה אתם נוקטים.

לאחרונה הופיעו על המדפים שלל מוצרים עם תוספת חלבון, האם מדובר בתוספת מבורכת? כמה אפשר להסתמך על התוספות במאכלים הללו והאם הם חשובים רק לספורטאים.

 

המתוק – חלווה חלבון

חברת אחוה, השיקה לאחרונהחטיף חדש ומהפכי: PRO – מעדן  שומשום בתוספת חלבון. החטיף החדש הינו חטיף מועשר בחלבון, מכיל 20% חלבון, 54% חלבון יותר מבחלוה רגילה, מבוסס טחינה גולמית תוצרת "אחוה" ועם פחות סוכר (ביחס לחלוה בטעם וניל). החטיף החדש מכיל 55% טחינה גולמית מתוצרת "אחוה", הידועה בערכים התזונתיים הגבוהים שלה ושהינה דלת נתרן. חטיף החלבון ללא חומרים מהחי.

לדברי יעל דרור, דיאטנית קלינית ופיזיולוגיתM.Sc, חטיף השומשום החדש בתוספת חלבון של חברת אחוה הוא דרך חדשה וטעימה לספק לגוף תמיכה תזונתית גבוהה באריזה אישית, עם דגש על כמות יפה של חלבון. מדובר בחטיף העשוי מטחינה גולמית (לפחות 55% טחינה!) עם העשרה משמעותית של חלבון (54% יותר מבחלוה רגילה). בנוסף לכך נשמרים בחטיף כל היתרונות התזונתיים המוכרים של השומשום: ערכים תזונתיים גבוהים של חומצות שומן חיוניות, סידן, ברזל ומינרלים חיוניים נוספים. החידוש של חברת אחוה בשילוב חלבון סויה בחטיף השומשום הופך אותו להרבה יותר מאשר "עוד חטיף טעים". שילוב החלבון בחטיף השומשום מאפשר לתת תמיכה נאותה של חלבון, בנוסף לארוחות המרכזיות, עבור אוכלוסיות שנושא החלבון חשוב עבורן. למשל ספורטאים, ילדים ונוער בשלבי גדילה, נשים, הגיל השלישי ועוד.

השורה התחתונה של כמות החלבון > החטיף מכיל 8 גרם חלבון

בנוסף בחטיף 106 מ"ג סידן, 2 מ"ג ברזל ו-7 גרם סיבים תזונתיים. מתאים למי שמחפש ארוחת ביניים עם כמות יפה של חלבון וערכים תזונתיים גבוהים, בלי לוותר על ההנאה שבאכילת החטיף.

 

הארוחה החמה – מנות טבעול עשירות בחלבון

חברת טבעול פועלת כבר ארבעה עשורים כדי לפתח ממוצרי מזון מוכנים מן הצומח בטעם ובאיכות מעולים המחקים נאמנה את חוויית האכילה של בשר.

מבין מגוון המוצרים של החברה, המוצרים הכי עשירים בחלבון הם שווארמה ונתחי בקר מסדרת הבישולים.

השורה התחתונה של כמות החלבון בנתחי הבקר > מנה מכילה 21.6 גרם חלבון

החברה מגדירה 88 גרם כמנה. בנוסף, לחברה טחון מהצומח שמכיל 20 גרם חלבון ב-100 גרם.

צילום: סטודיו מרחב

הפריכה – פריכיות כוסמת עשירות בחלבון

חברת נילי פוד מציעה פריכיות כוסמת הן לא רק תחליף ללחם או פיתות, בגלל הערך הקלורי המופחת, ללא גלוטן ובעלות ערך גליקמי נמוך – אלא בנוסף על כל זה: מכילות 60% יותר חלבון מהפריכיות האורז המסורתיות.

 

השורה התחתונה של כמות החלבון בפריכיות > מנה של ארבע פריכיות מכילה 4 גרם חלבון

14 גרם חלבון ב 100 גרם
4 גרם חלבון בכל רביעיית פריכיות
1 גרם חלבון בכל יחידה של פריכית בודדת

 

המחדשת – התרחבות וחידושים בסדרת היוגורט המועשר GO

נכון, יוגורט מועשר בחלבון הוא כבר לא חידוש, אבל הענף בישראל הולך וגדל; תנובה, חברת המזון המובילה בישראל, ממשיכה להרחיב ולחזק את מותג GO המיועד לצרכנים העוסקים בספורט, ומשיקה יוגורט GO בטעם טבעי בגביע עם מפתח רחב שיכיל 30 גרם חלבון (WHEY – מי גבינה, קזאינים) ו- 3 גר' לאוצין (חומצת אמינו בכמות אפקטיבית). המוצר החדש מהווה פתרון בעיקר למתאמנים אשר אימוניהם כוללים עצימות גבוהה ולכן יש להם צורך בתזונה עשירה בחלבון ברמות גבוהות כחלק מאורח חייהם.

יוגורט GO

קרדיט: ברוך נאה

 

השקת מוצר המכיל 30 גרם חלבון הוא תוצר של הבנה שישנם עוסקים בספורט המעוניינים להגדיל את כמות החלבון שהם צורכים לאחר אימון במטרה למקסם את התועלת שלו ולפיכך מתאמנים אלו מתמקדים בשני משתנים עיקריים כמות החלבון (מינימום 20 גר') ואיכות החלבון לפי הרכב חומצות האמינו כשהנחשבת בהן היא חומצת אמינו לאוצין. מחקרים רבים מראים כי צריכת חומצת האמינו לאוצין אחרי אימון גורמת להאטת פירוק השריר ולזירוז ההתאוששות כשבשילוב חלבון מי גבינה היא מראה את השיפור  המשמעותי ביותר במדדי השריר.

 

השורה התחתונה של כמות החלבון ביוגורט > מנה מכילה 30 גרם חלבון

 

יוגורט מולר מועשר בחלבון

Muller active היא סידרה חדשה מבית מולר שכוללת  יוגורט טבעי מועשר ב-20 גרם חלבון ויוגורט פרי מועשר ב-12 גרם חלבון בטעמי תות ופירות יער. שניהם ללא חומרים משמרים.

 

לימור בן חיים, הדיאטנית של Muller בישראל, מסבירה: "מנת חלבון של כ-20 גרם הנצרכת לאחר פעילות של התנגדות או כוח יכולה לשפר את הגירוי של השריר להתחדש ולבנות את עצמו. חלבוני חלב ובעקר חלבוני מי גבינה הינם בעלי יכולת עיכול מהירה יותר ולכן נמצאו כבעלי השפעה אפקטיבית על בניית שריר".

יוגורט מועשר בחלבון

קרדיט: קונספטיקה

 

השורה התחתונה של כמות החלבון ביוגורט > מנה מכילה 20 גרם חלבון

כדאי לדעת – במוצרי מולר אין חומרים משמרים.

 

פסטה ופתיתים עם 50% יותר חלבון  מסדרת "אסם פלוס"

אסם משיקה מוצרים חדשים בסדרת מוצרי "אסם פלוס": פסטה פנה, ספגטי ופתיתים המכילים 50% יותר חלבון. מדובר בפיתוח ייחודי המאפשר להעשיר את הפסטה והפתיתים האהובים של אסם בחלבון איכותי מבלי לפגוע בטעם ובמרקם של המוצרים המקוריים, המוכרים בכל בית בישראל. סדרת " אסם פלוס חלבון" מהווה המשך למסע התזונתי של אסם, במסגרתו היא פיתחה מוצרים טעימים ואיכותיים בעלי תרומה תזונתית ייחודית המועשרים ב קמח מלא, סיבי שיבולת שועל, ירקות וכעת גם בתוספת חלבון.

 

החלבון במוצרי הפסטה והפתיתים החדשים מורכב משילוב של דגן (חיטה) וקטנייה (אפונה), המהווה חלבון איכותי יותר מאשר חלבון שמקורו בחיטה בלבד. ידוע כי חלבון מהווה מרכיב משמעותי בתזונה נכונה ולאחרונה המודעות לחשיבותו גדלה בקרב הציבור. אורלי פיינה, דיאטנית קלינית ומנהלת תחום התזונה באסם: "לחלבון תפקיד חשוב בתזונה שלנו, הוא מסייע בבניית תאים וביצירת הרקמות ותומך בתהליך הגדילה ובניית השרירים".

השורה התחתונה של כמות החלבון בספגטי > 6.4 גרם חלבון למנה קטנה

החברה מציעה בספגטי עם חלבון ערך של  6.4 גר' חלבון ל-100 גרם פסטה מבושלת.

השאירו תגובה: